Skocz do zawartości

[325i] M50B25 NV braki mocy


DawidKo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam u siebie dyferencjał 3.45 mała głowa.

Auto z tym silnikiem, idzie jak widać

Wg. mnie i wielu ludzi trochę mu brakuje do tych 192 KM

Teraz tak:

Mam puszkę filtra od E46 323i, niekompletną, tzn zostaje otwór zasysający powietrze które dmucha wiatrak wiska.

Błędów na komputerze nie ma.

Cały dolot jest szczelny NA 100%.

Rano po odpaleniu puści trochę dymka niebieskiego ale jak jest rozgrzany to nawet na odcięciu nic nie zadymi.

Silnik jeździł na gazie 4 generacji, zaślepione węże po wtryskach.

Na wolnych strasznie szumi kolektor.

Gdy miałem ściągniętą głowicę, sprawdzałem z ciekawości szczelność zaworów ssących ale tylko na 1 cylindrze. Wlałem naftę. Przepuszczało nawet i żałuję że tego nie zrobiłem.

Myślicie że pomiar sprężania by nie zaszkodził?

Ile powinien mieć "zdrowy po 350 tys km" silnik sprężania?

Co do pierścieni jestem pewien że nie przepuszczają bo robiłem próbę olejową przy zdjętej czapce na całą noc. Na bardzo rzadkim oleju.

Aha. Świece to ona mi wypala na trochę za jasne.

Nie wiem czy M50 tak mają ale przy schodzeniu z wysokich obrotów na luzie jest bulgotanie w wydechu, takie jakby strzały czy coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie że można robić diagnostykę mechaniczną, ale może sprawdź auto na hamowni najpierw? Jeżeli rzeczywiście brakuje więcej niż 15-20% to trzeba będzie się zastanowić czemu.

 

M50 kompresji powinien mieć katalogowo na zimnym 10-11bar, odchyłka między cylindrami 7%.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę duże różnice między cylindrami 4/5 4/6 ale kompresja nie wskazuje na mocne zużycie silnika. Masz problem ze składem mieszanki podawanej na cylindry- patrz strzelanie w wydech. Czujnik temperatury może być kaput albo to "zaślepianie węży" nie zdaje egzaminu. U mnie jak pękł wąż od gazu, łapał przez niego lewe powietrze i silnik czwórkował
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na forum o tych strzałach ale nikt nic nie odpowiedział, tyle że jest to spowodowane przez ECU które za bogato daje przy schodzeniu z obrotów. Robiłem test przy wkręceniu silnika i wyłączeniu zapłonu wtedy nie strzela.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ma rezystancję w normie, próbowałem z podpiętym i z odpiętym i jest różnica. Zimny silnik bez podłączonego czujnika gorzej pali.

Pytanie jak wasze M50 reagują na szybkie wciśnięcie i odpuszczenie gazu na wolnych obrotach na luzie? Mój dławi się i wkręci się do 1000 obr góra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plastikową rurką którą się wkłada w pokrywe zaworów. idą z tego 2 króćce pierwszy do węża od krokowego przy kolektorze a a drugi gruby wąż do gumy między przepustnicą a przepływką.

nie nazwał bym tego odmą.

poza tym na allegro tego nie ma wpisując "m50 odma" a na fotach google nigdzie nie znalazłem odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz jak to wygląda na rysunku, szukaj po numerach tych części.

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=CB11-EUR-11-1991-E36-BMW-320i&diagId=11_1284

 

Można też sobie takie przewody elastyczne dosztukować, trzeba znać tylko ich długość i średnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.