Skocz do zawartości

BMW E92 335D


DawidWD

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z ciekawosci, gdzie serwisowales auto jesli chodzi o regenke turbin ;) ?

 

 

PiM. Gdzie oni to regenerują to nie mam pojęcia. Mówili mi ale zapomniałem.

 

A teraz z innej beczki,normalnie już mnie szlag trafia :mad2: . Chłopaki help ! Po wymianie klocków i tarcz wszystko wydawało się okej. Po montażu nawet znajomy mechanik mi sprawdził all i nie było żadnych luzów ale niepokoił mnie ciągle dźwięk "pukania" podczas delikatnego naciskania hamulca z niskich prędkości . Pukanie dobiega z prawej strony ,tylko. Myślę sobie ,ok-coś źle przeczyściłem,zmontowałem,może klocki się muszą ułożyć. Niemniej jednak puka z jednej strony ewidentnie-coś tu musi być nie tak. Sprawdziłem przed kolejnym demontażem prawego zacisku czy mam tam jakiś luz no i jest-luz góra-dół na klocku-defacto na całym zacisku.Tak jakby go śruby imbusowe nie dociągały do końca,mimo że są dokręcone. Luz jest minimalny,taki że nie wsadzę śrubokręta między klocek a zacisk czyli ok 0,3-0,5 mm. Z drugiej strony luzu nie ma wogóle. Więc postanowiłem ściągnąć wszystko,przeczyścić od nowa i zamontować nowiutkie blaszki sprężynujące .Efekt ? Zero poprawy,nadal puka przy lekkim hamowaniu. Podjechałem do mechanika -zaprzyjaźnionego ,innego niż tego co sprawdzał mi wszystko po zmianie klocków i tarcz. Powiedział mi abym kupił zestaw naprawczy tulejek prowadzących .Mechanik zamówił na drugi dzień z firmy na " I " zestaw,który sie okazał nie taki ( obie śruby prowadzące były tej samej długości a tam na dół idzie dłuższa-swoją drogą mają tam lekki bajzel. Już któryś raz nawet po vinie dostałem coś co nie pasuje).Zdenerwowałem się , w ciągu jednego dnia zamówiłem sobie sam zestaw naprawczy z konkurencji już pasujący i wymieniłem sobie go. Pukanie lekko ucichło ale nie zostało wyeliminowane całkowicie . Być może ucichło bo użyłem tego smaru co był w zestawie i on trochę to niweluje.

Martwię się ,bo firmowa Panda "padła" a do pracy musze czymś dojeżdżać a nie wiem czy to stukanie jest tylko irytujące czy może pociągnąć za sobą coś poważniejszego. Co robić dalej ? co może być nie tak ? Tak jak piszę wyżej ,pukanie,luz jest tylko w prawym kole-reszta ok. :duh: :duh: Pomocy :!: :cry:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PiM. Gdzie oni to regenerują to nie mam pojęcia. Mówili mi ale zapomniałem.

 

To ciekawe, pytam sie bo bardzo czesto spotkalem sie ostatnio z tym, iz PiM kazdemu chce regenerowac turbiny w M57.. Dzieki za info.

E92 335d Stage H
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli chodzi o pukanie to nie ma siły coś musi być luźno, może śruby są odwrotnie założone, może gumki - tak jak pisałeś tam są dwie różne długości mocujące zacisk do jarzma. Trzeba wszystko zdjąć i przeczyścić, łącznie z jarzmem, tak żeby w miejscach mocowania przykręcać metal do metalu. Sprawdź też czy klocek od strony tłuczka nie ma uszkodzonych sprężyn rozpierających i czy sprężyna zabezpieczająca klocek zewnętrzny wskoczyła na miejsce (język w zagłębieniu). Przy okazji sprawdź tłoczek w zacisku czy nie ma tam jakiegoś luzu ale raczej tam się nic nie dzieje.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pukanie to nie ma siły coś musi być luźno, może śruby są odwrotnie założone, może gumki - tak jak pisałeś tam są dwie różne długości mocujące zacisk do jarzma. Trzeba wszystko zdjąć i przeczyścić, łącznie z jarzmem, tak żeby w miejscach mocowania przykręcać metal do metalu. Sprawdź też czy klocek od strony tłuczka nie ma uszkodzonych sprężyn rozpierających i czy sprężyna zabezpieczająca klocek zewnętrzny wskoczyła na miejsce (język w zagłębieniu). Przy okazji sprawdź tłoczek w zacisku czy nie ma tam jakiegoś luzu ale raczej tam się nic nie dzieje.

Zdemontowalem po raz kolejny zacisk z jarzmem , wyczyscilem wszystko ,skrecilem i ..efekt ten sam. Podechalem autem do gościa co zajmuje się tylko hamulcami i on załatwił sprawę. Okazało się że wszystko było ok skręcone ale jarzmo jest lekko wyrobione i klocek w nim lata . Nadspawal trochę klocki z obu stron , porządnie nasmarował

,wyszlifował i teraz jest super ! Wszystko gra . Podobno jarzma w BMW rzadko dają w d**e ale jednak, trzeba to dojezdzic . Przez te przygody wszystko mi się obsunelo .

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Fajnie się prezentuje na żywo, spotkałem Cię na wyjeździe z Krk w stronę a4 dzisiaj (nie znam nazwy ulicy ), białym e61 chwilę za Tobą jechałem.

 

 

 

Podziękował :D Muszę zaktualizować galerię na forum,ale czekam na felgi . Wszystko "inne" idzie ślamazarnie bo mam kocioł w pracy :evil:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień :cool2: !

 

Mała aktualizacja. Listwy poszły w czerń,felgi również . Mam farbę do zacisków o wysokiej odporności termicznej,w kolorze czarnym . Narazie ich nie będę malował,bo trzeba całe auto postawić na podpórkach jakiś i malować zaciski naraz ponieważ schnie to min. 5 h. Odłożę to na następny tydzień,ewentualnie dwa :D

 

zdjęcia :

http://images75.fotosik.pl/651/09b4a1b9fefab31egen.jpghttp://images78.fotosik.pl/651/40716145c82bd904gen.jpghttp://images77.fotosik.pl/652/287166e8dcc0c8d5gen.jpghttp://images78.fotosik.pl/651/f08bc0d30299288egen.jpghttp://images76.fotosik.pl/652/d46e6c155ef1a9ecgen.jpghttp://images77.fotosik.pl/652/9e0d040866a91273gen.jpg

 

Zdjęcia słabej jakości,ale jutro prawdopodobnie kupie sobie 'dobry' aparat.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki !

 

Jeszcze co do wizualnych spraw. Będę malował dach,lotkę i listwy wewnętrzne . Co do lotki i dachu to karbon po wosku,ogólnie po środkach do mycia auta "wybiela" się. Chociaż nie wiem ile by wody lać to w zakamarkach zawsze coś zostanie i zostawia paskudne białe ślady. Kolejną rzeczą jest to ,że co przyklejone to sie musi też odkleić. Denerwuje mnie że w niektórych miejcach folia się odkleja itp (a robili to za 'piniądze') bo mogę zrozumieć listwy wewnętrzne które sam obkleiłem-nie jestem uzdolniony plastycznie i mimo ,że kleiłem hobbystycznie modele to jednak przy listwach brakowało mi cierpliwości. Efektem tego jest to ,że w środku folia na niekórych elementach mi się pomarszczyła ,gdzieniegdzie odkleiła. Wygląda to jak fuszera ale tak trzeba nazwać moją robotę,zniechęciłem się do różnych 'maści' foli od tej chwili. Dlatego w okolicach sierpnia gdy będę malował dach i lotkę to przy okazji pomaluje listwy wewnętrzne .Auto będzie i tak stać to można demontować środek.

Zbliża się też serwis olejowy, już prawie 10 tyś. nastukane. Przy serwisie będzie robiona kołyska,tuleje-ogólnie zawieszenie tył . Bo coś telepie,drży (buda) lekko autem przy dużych prędkościach(być może przyczyna leży w łącznikach elastycznych albo krzyżaku-wyjdzie w praniu). Zakupiłem również (znany problem w E92/93) prowadnice szyb. Metalowe jak i gumowe. Zniwelowałem trochę szum wkładając w środek uszczelek wężyki z PCV (czy co to jest) i tak jak szumiało przy 140km/h to teraz mi szumi przy 160 km/h-jest progres :D . Trochę ten sposób jest 'druciarstwem' ale nic nie widać a efekt na dużym luzie szyby jest znaczący,to jak zniweluje luz powinno teoretycznie być git. Aaaaha,profilaktycznie wymienię olej w moście +uszczelnienie.Narazie to tyle,przelotówka i IC z MG mam wyceniony,ale narazie na nic sie nie umawiałem bo praca a wolałbym to zrobić tam na miejscu.

 

 

 

edit :

 

trochę zdjęć z pleneru :

 

koza z boku :-D

http://images77.fotosik.pl/653/6d163246ab2ab0a8.jpg

http://images75.fotosik.pl/652/d18695450a3ae262.jpg

http://images76.fotosik.pl/653/ac889b268bff4c08.jpg

http://images77.fotosik.pl/653/7ca87b488f6765c8.jpg

 

Myślenickie zarabie by the way,polecam bo można zobaczyć często fajne autka :8)

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wywaliłbym te paski z nerek,a zaciski zostawiłbym tak jak są - fajnie kontrastują z felgami.jak pomalujesz je na czarno to znikną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywaliłbym te paski z nerek,a zaciski zostawiłbym tak jak są - fajnie kontrastują z felgami.jak pomalujesz je na czarno to znikną.

 

 

Nerki będą malowane,paski znikną. Co do zacisków,ja mam zdanie że jak żółty czy jakikolwiek inny kolor to tylko' M performance' . Dlatego te będę malował na czarno. OT,raz przemknął mi na YT filmik gdzie prezentowane były 3 BMK'ki . Jedna z nich to E91 335d straight pipe,piszę bo może mi ktoś pomoże i powie co ona miała za błotnik. Charakterystyczny bo miała coś a'la wlot z boku a na nim napis M///335D (coś w ten deseń). Szukam fotek chociażby tego błotnika ale nawet nie wiem co wpisywać w google.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dawno mnie nie tu nie było :D

 

Panowie i Panie ,mam zamiar sprzedać lub zamienić autko-Ci co śledzą temat wiedzą co było robione,niektórzy nawet Becie widzieli.

 

Zostaje napewno przy marce,jeżeli sprzedam to będę się rozglądać najprawdopodobniej za E91 ,gama silników jaka mnie interesuje to każdy prócz dwulitrowych benzyn . W grę wchodzi również zamiana w "razie W" .

 

Uprzedzając pytania ,potrzebuje więcej miejsca i łatwiejszego dostępu do tyłu :)

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
widzę tutaj takiego moda! :twisted:

 

https://www.youtube.com/watch?v=2e6BlH_SP7k

 

Ten film jest juz chyba wszędzie :lol: :lol: Ale bardzo trafiony :mrgreen: :cool2:

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Przepiekny kolor !!!! ladne auto i zycze powodzenia w modzeniu. Jak zrobisz transformersa to nikt ci z zadnym modem nie podskoczy :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.