Skocz do zawartości

Tuning RaceChip Ultimate dla BMW f30 316i silnik N13


Tomek Kemot

Rekomendowane odpowiedzi

To że RaceChip działa przynajmniej jak dla mnie nie ulega to żadnej wątpliwości. Trudno inaczej wytłumaczyć spadek czasu przyspieszeń 0-160 km.h o 3.5-4 sekundy niż działaniem tego urządzenia. :8) Wykluczam czary oraz błąd pomiaru :mrgreen: A ewentualne pogorszenie osiągów pominę milczeniem.

 

Problem jest innej natury. W mojej ocenie samochód dysponuje obecnie mocą około 160 kM. Producent obiecuje 175 kM. Czyli jeszcze trochę brakuje. :? Znany ustawień nic nie dają. Samochód zachowuje się tak samo. W związku z tym ustawiłem RaceChip na ustawienia fabryczne czyli S2-B i tak sobie śmigam :mrgreen:

 

Czekan na odpowiedź od nich dlaczego zmiana ustawień nie przynosi żadnego skutku. Zobaczymy co odpiszą.

Edytowane przez Tomek Kemot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie test motorvision

 

Nieźle prawie litr różnicy w spalaniu w teście długodystansowym :cool2:

 

Też zauważyłem, że mniej pali obecnie :8)

 

Poniżej fajny wykresik, który obrazowo pokazuje co udało się uzyskać na chwilę obecną. :8)

 

http://images74.fotosik.pl/817/3ae2e5ef481543d8.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem kolejne pomiary dla ustawień S2-F, S2-0 - pominięty, S2-1. Jak widać czasy są takie same bez względu na "podkręcanie" ustawień RaceChip. :?

 

Zaczynam się zastanawiać czy ta zmiana ustawień to nie jakaś ściema marketingowa :nienie:

 

.......fabryczne

.......136 km.....RC S2-B....RC S2-C....RC S2-D....RC S2-E....RC S2-F....RC S2-1

0-40---2.4 s........2.3 s.......2.2 s.........2.3 s.......2.3 s........2.3 s.......2.3 s

0-60...4.0 s........3.8 s.......3.7 s.........3.8 s.......3.8 s........3.8 s.......3.8 s

0-80...6.1 s........5.8 s.......5.7 s.........5.7 s.......5.7 s........5.7 s.......5.8 s

0-100..8.8 s........8.0 s.......7.9 s.........7.9 s.......7.9 s........7.9 s.......8.0 s

0-120..12.0 s......11.0 s......10.7 s.......10.9 s..... 10.9 s.......10.9 s.....10.9 s

0-140..16.7 s......14.8 s......14.5 s.......14.6 s......14.5 s.......14.6 s.....14.6 s

0-160..22.8 s......19.5 s......18.9 s.......19.3 s......19.2 s.......19.1 s.....19.3 s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie dwa ustawienia, które zamierzałem przetestować zostały przetestowane. Poniżej ostateczne wersja tabeli wyników.

 

.......fabryczne

.......136 km.....RC S2-B....RC S2-C....RC S2-D....RC S2-E....RC S2-F....RC S2-1....RC S2-3....RC S-5....poprawa

0-40---2.4 s........2.3 s.......2.2 s.........2.3 s.......2.3 s........2.3 s.......2.3 s.......2.3 s........2.3 s.... -0.1 s

0-60...4.0 s........3.8 s.......3.7 s.........3.8 s.......3.8 s........3.8 s.......3.8 s.......3.8 s........3.7 s.... -0.2 s

0-80...6.1 s........5.8 s.......5.7 s.........5.7 s.......5.7 s........5.7 s.......5.8 s.......5.7 s........5.7 s.... -0.3 s

0-100..8.8 s........8.0 s.......7.9 s.........7.9 s.......7.9 s........7.9 s.......8.0 s.......8.0 s........7.9 s... -0.9 s

0-120..12.0 s......10.9 s......10.7 s.......10.9 s..... 10.9 s.......10.9 s.....10.9 s.....10.9 s.......10.8 s... -1.1 s

0-140..16.7 s......14.6 s......14.5 s.......14.6 s......14.5 s.......14.6 s.....14.6 s.....14.6 s.......14.5 s... -2.1 s

0-160..22.8 s......19.4 s......18.9 s.......19.3 s......19.2 s.......19.1 s.....19.3 s.....19.3 s.......19.3 s.... -3.5 s

 

 

Podsumowanie

 

Testy zostały zakończone :mrgreen:

 

Moje odczucia odnoście RaceChip są mieszane. Z jednej strony osiągi samochodu się odczuwalnie poprawiły. Z drugiej strony osiągi obiecane przez producenta nie zostały uzyskane. Dodatkowo deklarowana możliwość zmiany ustawień okazała się wielką marketingową ściemą :evil: Silnik natomiast zachowuje się zupełnie normalnie. Nie ma z tym najmniejszych problemów jak na razie :8) Co do box'ów innych producentów zalecałbym również ostrożność. Porównywanie tych urządzeń ma jedynie sens w stosunku do tego samego modelu silnika. Zapewne RaceChip jak i inne boxy będą się zachowywać z różnymi modelami silników lepiej lub gorzej. Jeżeli natomiast ktoś nie posiada gwarancji na samochód instalacja boxa wydaje się być złym rozwiązaniem. W tym wypadku dobry program będzie na pewno znacznie lepszym rozwiązaniem.

Jeszcze jedną ważna kwestią jest oszczędność paliwa. Na chwilę obecną trudno cokolwiek powiedzieć. Obserwacja komputera wydaje się potwierdzać, że samochód mniej pali ale do tego wrócę po dłuższym teście. :8)

 

Mam nadzieję, że ten teścik pomoże innym osobom rozważającym zakup tego urządzenia lub podobnych :mrgreen:

 

Poniżej link do filmu podsumowującego przeprowadzone testy :8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucia odnoście RaceChip są mieszane. Z jednej strony osiągi samochodu się odczuwalnie poprawiły. Z drugiej strony osiągi obiecane przez producenta nie zostały uzyskane. Dodatkowo deklarowana możliwość zmiany ustawień okazała się wielką marketingową ściemą :evil: Silnik natomiast zachowuje się zupełnie normalnie. Nie ma z tym najmniejszych problemów jak na razie :8) Co do box'ów innych producentów zalecałbym również ostrożność. Porównywanie tych urządzeń ma jedynie sens w stosunku do tego samego modelu silnika. Zapewne RaceChip jak i inne boxy będą się zachowywać z różnymi modelami silników lepiej lub gorzej. Jeżeli natomiast ktoś nie posiada gwarancji na samochód instalacja boxa wydaje się być złym rozwiązaniem. W tym wypadku dobry program będzie na pewno znacznie lepszym rozwiązaniem.

Jeszcze jedną ważna kwestią jest oszczędność paliwa. Na chwilę obecną trudno cokolwiek powiedzieć. Obserwacja komputera wydaje się potwierdzać, że samochód mniej pali ale do tego wrócę po dłuższym teście.[/url]

 

Czujemy się przywołani wcześniej do tablicy :) Co do testu - trochę boxów w życiu dotykaliśmy (żeby nie powiedzieć wszystko co jest na rynku) i mimo że nie lubimy mówić o konkurencji źle, to w przypadku RaceChip radzę oszczędzić sobie czasu z testami pomiędzy ustawieniami - szczegóły można dopowiedzieć sobie samemu :) Pamiętajcie też, że niektórzy sprzedają "cyferki" i piszą, że przyrosty są bardzo wysokie, a hamownia potem weryfikuje to w sposób można rzecz bardzo dosadny.

 

NIe zgodzę się jednak z uogólnianiem tematu boxów - to tak jakby mówić, że trzeba dać sobie spokój z motoryzacją, bo francuskie auta mają tendencję do nadmiernie częstych wizyt w serwisie :D Tak jak są lepsze i gorsze auta, tak samo jest z każdą dziedziną produktów. Tutaj warto zauważyć, że my stosujemy minimum 3 kanały (3 wtyczki), a więc więcej niż znakomita większość firm z branży. Ten trzeci kanał/wtyczka to czujnik wału rozrządu, z którego moduł pobiera informacje na temat obrotów silnika, co oznacza, że możemy dostosowywać "tuning" w zależności od obrotów. Innymi słowy możemy tworzyć pełne mapy dla silnika imitujące prawdziwe działanie ECU (którego mapy stosują dane parametry przy danych warunkach np. obrotach silnika), co skutkuje większymi przyrostami oraz większym bezpieczeństwem dla jednostki. Ponadto wiem, że to trochę gołosłowne, ale zapewniam, że w naszym przypadku zarówno wgrane mapy/tryby jak i możliwość ich wzmocnienia/osłabienia robią spore różnice :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RaceChip też są 3 wtyczki :cool2:

 

Z tego co podajecie na stronie dla tego silnika ma być przyrost 27 KM do 163 KM. Czyli w sumie podobnie jak w RaceChip.

http://hpfactory.pl/produkt/3-series-f30-f31-f80-2012/performance-pack-fsr14-128/

 

Z tą różnicą że cena wynosi 2999 zł czyli drożej o jakieś 850 zł (RaceChip 499 Euro) + dojazd w sumie drożej jakieś 1000 -1300 zł. Nie licząc czasu.

 

Ja byłbym ostrożny z tym "wieszaniem psów"na RaceChip a krytyka ze strony konkurencji jest dla mnie zazwyczaj raczej mało wiarygodna. Raczej skupiłbym się na zaletach własnego produktu. Generalnie jestem raczej zadowolony. Nawet nie denerwuje mnie to że obiecane 175 KM jest całkowicie poza zasięgiem. Najwięcej denerwuje mnie to że tak zwane strojenie tego urządzenie przez przełącznik S2 jest ściemą i straciłem czas żeby się o tym dowiedzieć. :evil: Na chwilę obecną koresponduje z nimi właśnie w tej sprawie. Dlaczego przełącznik S2 nie działa. Jak na razie ich odpowiedź merytorycznie była trochę nie na temat i że generalnie mam 30 dni na zwrot :mrgreen:

 

Pytanie do HPFactory. Też przyjmujecie zwroty? :8)

 

Cena takiego urządzenie powinna oscylować w granicach 1000-1300 zł biorąc pod uwagę realne osiągi jakie dają te boxy. W takim przypadku byłbym naprawdę zadowolony :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kilku najnowszych silników może i są - dawno skończyliśmy z nimi przygodę, ale to temat na rozmowę przy kawie, a nie na forum :) Pamiętaj jedynie, że przyrost na stronie każdy może podać dowolny, pytanie ile w tym prawdy :) W Polsce współpracuje z nami co raz większa ilość topowych tunerów z dużych miast i co chwilę dochodzą nowi. I tutaj warto zauważyć, że to oni przychodzą z zapytaniami do nas, bo na pozostałych rozwiązaniach zwyczajnie się przejechali - to daje do myślenia.

 

Różnica w cenie wynika z wielu elementów. Pomijam już jakość produktu, ale dajemy 12 miesięcy gwarancji na silnik, elektronikę silnika i skrzynię biegów, 2 lata na bezpłatne dostosowanie modułu do nowego pojazdu, a co najważniejsze wsparcie na miejscu (i to bardzo szybkie). Poza tym możemy wnosić indywidualne poprawki do programów na życzenie klienta. Tak, dajemy 14 dni na przetestowanie produktu, a więc przyjmujemy zwroty nie pytając o powód (tutaj należy pamiętać, że w Niemczech 30 dni jest wymagane prawem, w przypadku HP to zwyczajna uprzejmość w kierunku klientów) :)

 

PS. Nie wieszaliśmy nigdzie psów na RaceChip - pisałem o ogóle konkurencji - nie wskazywałem palcami :)

 

W RaceChip też są 3 wtyczki :cool2:

 

Z tego co podajecie na stronie dla tego silnika ma być przyrost 27 KM do 163 KM. Czyli w sumie podobnie jak w RaceChip.

http://hpfactory.pl/produkt/3-series-f30-f31-f80-2012/performance-pack-fsr14-128/

 

Z tą różnicą że cena wynosi 2999 zł czyli drożej o jakieś 850 zł (RaceChip 499 Euro) + dojazd w sumie drożej jakieś 1000 -1300 zł. Nie licząc czasu.

 

Ja byłbym ostrożny z tym "wieszaniem psów"na RaceChip a krytyka ze strony konkurencji jest dla mnie zazwyczaj raczej mało wiarygodna. Raczej skupiłbym się na zaletach własnego produktu. Generalnie jestem raczej zadowolony. Nawet nie denerwuje mnie to że obiecane 175 KM jest całkowicie poza zasięgiem. Najwięcej denerwuje mnie to że tak zwane strojenie tego urządzenie przez przełącznik S2 jest ściemą i straciłem czas żeby się o tym dowiedzieć. :evil: Na chwilę obecną koresponduje z nimi właśnie w tej sprawie. Dlaczego przełącznik S2 nie działa. Jak na razie ich odpowiedź merytorycznie była trochę nie na temat i że generalnie mam 30 dni na zwrot :mrgreen:

 

Pytanie do HPFactory. Też przyjmujecie zwroty? :8)

 

Cena takiego urządzenie powinna oscylować w granicach 1000-1300 zł biorąc pod uwagę realne osiągi jakie dają te boxy. W takim przypadku byłbym naprawdę zadowolony :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w cenie wynika z wielu elementów. Pomijam już jakość produktu, ale dajemy 12 miesięcy gwarancji na silnik, elektronikę silnika i skrzynię biegów, 2 lata na bezpłatne dostosowanie modułu do nowego pojazdu, a co najważniejsze wsparcie na miejscu (i to bardzo szybkie). Poza tym możemy wnosić indywidualne poprawki do programów na życzenie klienta.

 

RaceChip natomiast daje:

- 2 lata gwarancji na silnik. Pomijam już jak realizacja tej gwarancji JAK miałaby wyglądać.

- 5 lat gwarancji na sam produkt.

- jedno darmowe przeprogramowanie urządzanie w przypadku zmiany pojazdu na inny.

- jak to nazywają VIP service hotline :mrgreen:

 

Moja subiektywna ocena jako konsumenta wygląda następująco. Gdyby pominąć kryterium ceny być może zdecydowałbym sie na box który montuje firma HPFactory. Fajnie to u was wygląda. Pomijam już fakt, że zazwyczaj zawsze to fajnie wygląda. :mrgreen:

Biorąc jednak pod uwagę cenę produktów i fakt że już kupiłem RaceChip i raczej go nie zwrócę to 3000 zł + koszty dodatkowe za box HPFactory to jednak trochę za dużo jak dla mnie w sensie osiągi/koszty. W cenie około 3300- 3500 zł jest też box 44tuning. Konsultant mówił o +30 KM przy benzynie 98 oraz +50 km przy benzynie 100 ale wiąże się to z bardzo kłopotliwym montażem/demontażem urządzenia. Można też skusić się na box renomowanego tunera BMW HARTGE. Dla tego silnika 177 kM (zdaje się 6 czujników) za jedyne 9000 zł :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gwarancji na silnik jestem pewien, że na auta z Polski ona nie obowiązuje - to jest wykupione w Niemieckiej ubezpieczalni, która honoruje tylko lokalne auta. Cenowo zupełnie rozumiem Twój punkt widzenia, ale delikatnie rzecz ujmując - jesteśmy z trochę innej bajki. Celujemy w klientów premium i specjalizujemy się w tych markach, zaś samo DTE to goście z pasją do motoryzacji i ogromnym doświadczeniem w inżynierii silników (z ciekawostek - jedna z osób tam pracowała w BMW przy inżynierii silników). Można rzecz, że przez lata DTE grało na rynku jakością a nie marketingiem i doświadcza tego każdy nasz klient :)

 

Trzeba pamiętać, że nic na siłę - wszystko ma swoje zalety i wady. A jeśli jesteś zadowolony z RaceChip, to jedyne co nam pozostaje to poklepać Cię po plecach i życzyć kolejnych kilometrów z uśmiechem na twarzy :) Ewentualnie chętnie ustawimy się 316i zrobioną przez nas na jakiś drag race :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jedyne co nam pozostaje to poklepać Cię po plecach i życzyć kolejnych kilometrów z uśmiechem na twarzy :)

 

Jeżeli coś wiecie to może powiedźcie teraz a nie jak mi zejdzie uśmiech z ust :?

 

Ewentualnie chętnie ustawimy się 316i zrobioną przez nas na jakiś drag race :D

 

To może zróbcie jakieś 316i kamerka przed licznik i na płaskiej drodze (żeby nie było z górki :mrgreen: ) przyspieszenie od 0-160 km/h i będzie fajne porównanie osiągów w obu przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jedyne co nam pozostaje to poklepać Cię po plecach i życzyć kolejnych kilometrów z uśmiechem na twarzy :)

 

Jeżeli coś wiecie to może powiedźcie teraz a nie jak mi zejdzie uśmiech z ust :?

 

Ewentualnie chętnie ustawimy się 316i zrobioną przez nas na jakiś drag race :D

 

To może zróbcie jakieś 316i kamerka przed licznik i na płaskiej drodze (żeby nie było z górki :mrgreen: ) przyspieszenie od 0-160 km/h i będzie fajne porównanie osiągów w obu przypadkach.

 

Co do RaceChip vs HP Factory (DTE Systems) w kwestii wtyczek zapomniałem wyjaśnić, że o ile korzystamy z minimum 3 kanałów (wtyczek), to dla 316i korzystamy z 4rech (właśnie 4rty do czujnik wału rozrządu, o którym wspominałem i z którego oni nie korzystają) :) Filmik - super pomysł. Jak trafimy na jakąś 316i to tak zrobimy i ew. pomiary czasu na Racelogicu - póki co mieliśmy 330i, 328i, a 340i w kolejce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dłuższej korespondencji w końcu otrzymałem odpowiedź w sprawie strojenia urządzenia przez przełącznik S2.

Wyjaśniono, że przełącznik S2 działa :cool2: Następnie wyjaśniono dlaczego przełącznik S2 nie działa :mrgreen:

Nie działa ponieważ komputer silnika mojego egzemplarza nie jest w stanie zaakceptować wyższych ustawień. Tym samym pomimo działającego przełącznika S2 nie można odczuć żadnych zmian. Tłumaczenie dosyć zabawne ponieważ w ten sposób można wyjaśnić "działanie" wszystkiego :nienie:

 

Czyli tłumacząc to z angielskiego na angielski a potem na polski przełącznik S2 nie działa. :evil: a w wersji optymistyczne w co i tak nie wierze nie będzie działać ze wszystkimi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jedyne co nam pozostaje to poklepać Cię po plecach i życzyć kolejnych kilometrów z uśmiechem na twarzy :)

 

Jeżeli coś wiecie to może powiedźcie teraz a nie jak mi zejdzie uśmiech z ust :?

 

Ewentualnie chętnie ustawimy się 316i zrobioną przez nas na jakiś drag race :D

 

To może zróbcie jakieś 316i kamerka przed licznik i na płaskiej drodze (żeby nie było z górki :mrgreen: ) przyspieszenie od 0-160 km/h i będzie fajne porównanie osiągów w obu przypadkach.

 

Co do RaceChip vs HP Factory (DTE Systems) w kwestii wtyczek zapomniałem wyjaśnić, że o ile korzystamy z minimum 3 kanałów (wtyczek), to dla 316i korzystamy z 4rech (właśnie 4rty do czujnik wału rozrządu, o którym wspominałem i z którego oni nie korzystają) :) Filmik - super pomysł. Jak trafimy na jakąś 316i to tak zrobimy i ew. pomiary czasu na Racelogicu - póki co mieliśmy 330i, 328i, a 340i w kolejce ;)

 

Myślę o jakimś boxie dla swojej 318i (bo tak się nazywają przynajmniej po lifcie z 2015, ale to wciąż 136ps), jeśli chcecie mnie skusić jakimś ciekawym rabatem żeby zrobić dodatkowo filmik promocyjny, to zachęcam do współpracy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przeprowadzić test spalania ale niestety z przyczyn opisanych poniżej testu nie przeprowadziłem. Z bardzo ostrożnych obserwacji można jednak stwierdzić, że faktycznie RaceChip obniża zużycie paliwa. :8)

 

Historia zatoczyła koło i RaceChip został wymontowany z samochodu i odesłany do zwrotu (dają na to 30 dni). Na zwrot zdecydowałem się ponieważ na horyzoncie pojawiła się inna opcja. Ponoć ma być lepsza :mrgreen: . I tutaj muszę powiedzieć, że po wymontowaniu RaceChip samochód zrobił się tępy :cry: Już nie przyspiesza tak ładnie :cry:

 

Tą inną opcją jest box DTE Systems od HP Factory. Przygodę z tym boxem opiszę w innym wątku siłą rzeczy będzie to porównanie obu boxów. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałem poinformować, że po 2 tygodniach od zwrotu RaceChip wpłynęły pieniądze na kartę kredytową. Nawet więcej niż zapłaciłem (różnica kursu PLN/Euro).

Zwrot odbył się bez najmniejszych problemów. Firma nie unika tego tematu odpisuje na maile i informuje co należy w takim przypadku zrobić.

Solidna firma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

pozwolę sobie na wrzutkę po czasie.

 

1. są silniki które "nie współpracują" z BOX'ami. w 2013 roku ćwiczyłem temat BOXa do N20B20 z elektronicznie sterowanym WG (20i 184KM) Speed-Buster, RaceChip oraz BOX od KreatoraMocy albo nie dawały żadnych przyrostów albo wręcz zaburzały pracę silnika. Ostatecznie był program, dzięki któremu w klasie do 2 litrów moim X3 na zlocie w Ułężu zająłem II miejsce. (na marginesie wyprzedziła nas na ostatnim przejeździe pomiarowym o tysięczne części sekundy 123d która potrzebowała do tego: nowe wtryski, turbo, wydech i program)

 

W kwestii koszt / efekt program i BOX to jak M3 vs 335i. Jeden i drugi są szybkie ale to plakat M3 wisiał nad twoim łóżkiem w dzieciństwie. :lol:

 

2. w silniku N20B28 (28i 245KM) miałem BOX Speed-Bustera. Byłem MEGA zadowolony. W zależności od ustawień X1 E84 schodził na 4,85s do pierwszej seteczki ! Dla ustawienia rozsądnego (spalanie / przyrosty) wóz nie przepalał więcej paliwa przy normalnej jeździe i fakt że na pierwszych 3 biegach przyrost był skromny, a zalety BOX'a było czuć przy przyspieszaniu z rolki w przedziale 85-125 km/h ale nie był tak dewastacyjny dla pracy silnika jak program. Program zdejmuje fabryczne ograniczenie momentu obrotowego które jest nadane w sterowniku silnika. Moment wstaje pionowo, wóz startuje jak rakieta, ale turbo świszcze jak po 300 kkm !

 

3. Co do obsługi posprzedażnej to RaceChip klasa sama w sobie. Także komunikowałem się z nimi w sprawie przełącznika S2, oraz dokonałem zwrotu. Zero jakichkolwiek dąsów i problemów. Pełne zrozumienie i profeska. Niestety nie mogę tego powiedzieć o Speed-Buster.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.