Skocz do zawartości

[e90 320d] Wymiana uszczelki pod głowicą w okolicach Głogowa


lewy22222

Rekomendowane odpowiedzi

@adolfone oj mam pecha do mechaników, mam, dlatego już mimo ich usilnego wyśmiewania "forumowowej wiedzy" pisze do Was z pytaniami, bo póki co to właśnie ta "forumowa wiedza" i porady najbardziej się sprawdzają.

 

@dan4tech koniecznie, studiuje w Zielonej więc podjadę tam swoją Betką w sobotę, będę bardzo wdzięczny za namiary.

 

Jeszcze takie pytanie odnośnie tego wycieku, dojeżdżam do kraju około 1000km i na trasie staram się oszczędzać swoją e90 z powodu tego wycieku płynu, jednak zauważyłem ze nie ma to dla niej większej różnicy czy jadę 140km/h czy 180km/h bo płynu ubywa mniej-więcej tyle samo. Powiedzcie mi proszę czy mimo tej nieszczelności mogę ją tak (lub bardziej:)) dusić na trasie czy lepiej sie pohamować dopóki tego nie zrobie?

 

i ostatnie pytanie, co sądzicie o środku "BlueDevil" Wczoraj o nim usłyszałem a dzisiaj dopiero zbadałem sprawę i opinie są podzielone, Myślicie ze jeżeli okaże się, że to pęknięta uszczelka to warto spróbować?

 

Dzięki z góry za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stosuj żadnych środków póki nie będzie 100% diagnozy, dolewaj płynu i to wszystko, znaczenia nie ma prędkość dlatego byłem zdziwiony że pojawia się to przy 140Km/h, katować to nie katuj bo jeśli to rzeczywiście uszczelka pod głowicą to do cylindra dostaje się płyn chłodniczy dłuższa jazda może grozić zatarciem. Mówisz że Dpf-a nie masz jeśli samochód pożerał by dużą ilość płynu na pewno zaobserwowałbyś dymienie. Nie przesadzaj z obrotami im większa prędkość tym lepsze chłodzenie .Dobrze byłoby gdybyś monitorował temperaturę. Aura sprzyja jest chłodno to na plus. Gdyby skoczyła temperatura ogrzewanie na full zawsze to odda trochę ciepła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to nie będę przeginał, tylko, że w tym silniku to nawet 180km/h to jest lekko powyżej 3000 obrotów ;) nie dymi mi na biało podczas jazdy, jedyne wskazówka ze to uszczelka to właśnie ten płyn uciekający spodem zbiorniczka.... zamówiłem tester co2 więc w sobotę sprawdzę czy nie ma spalin w płynie, jak nie będzie to będę świętował...szukał i świętował. U mnie każda jazda tym autkiem to "dłuższa jazda" bo robię nią minimum 950km z jednym przystankiem w połowie, mam nadzieje ze nie zarżne silnika, oleju też mi trochę bierze, ale to podobno przez korek na misce od spodu(słowa mechanika)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tak właśnie o to mu chodziło, przepraszam, źle to ująłem, oleju ubywa przez nieszczelny korek miski olejowej od spodu;)

Podkładki miedzianej zapomnieli czy co? Korek dokręca się 25Nm, może twój meches podkładkę miedzianą rozgrzać do czerwoności po ostygnięciu staje się bardziej plastyczna i nie ma szans na żadne wycieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z korkiem to w ogóle fajna historia, bo po wymianie oleju mój mechanik w ogóle tą śrubę olał i skoro się nie dokręcała to ją tak tylko "przyłożył". Olej lał mi się strumieniami a ja już załamany szukałem silnika do wymiany(bo skoro tyle bierze to coś jest nie tak)

Na szczęście podjechałem z jakąś pierdołą do innego mechanika i ten odkrył, że korek się przekręca, więc owinął mi go pakułą i dokręcił, od tego czasu jest lepiej, ale dalej trochę oleju ubywa. "Moi" mechanicy sugerowali wymianę miski bądź przegwintowanie otworu i włożenie większej śruby...

 

A Ty co o tym sądzisz?

Z tą podkładką to rozgrzać ją przed dokręceniem śruby czy po? bo nie za bardzo rozumiem (nawet nie wiedziałem, że tam jakaś podkładka jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak któryś fenomen zerwał gwint to podkładka miedziana już nie ma znaczenia, no to dobrze zrobił z pakułami na chwilę to jakaś alternatywa. Można rozwiercić i zagwintować o rozmiar większy, nie powinno być problemu bo miska nie ma tylko gwintu na dnie ale też ma od wewnątrz dwie ścianki z gwintem i są na tyle grube ze można spokojnie gwintować kolejny rozmiar. Niech gwintują pod m14 gwint standard nie jest tam drobnozwojowy z resztą jaki zrobią będzie dobry byle pod nowy korek heh. W zestawie z filtrem oleju dostajesz każdorazowo podkładkę miedzianą(uszczelkę) którą stosujesz pod korek miski w celu uszczelnienia. Podkładkę oczywiście grzejesz przed wkręceniem:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.