Skocz do zawartości

[m52tub25] czujnik położenia wałka


RazorS

Rekomendowane odpowiedzi

Wywala mi błąd 18 na inpie (czujnik położenia wałka rozrzadu wydechowego). Sprawdzałem czujnik , dobry. Po jego odpięciu chodzi jeszcze gorzej. Wyciągałem wałki rozrządu bo zmieniałem uszczelke pod głowicą. Co może być nie tak? Inpą nie moge wejść i sprawdzić kątów vanosa. Proszę o szybką podpowidź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi wywalało błąd nr 18 i samochod dziwnie sie zachowywał, od czasu do czasu nie przejmowałem sie az całkowicie nie padł oznaki to tryb awaryjny i silnik chodzi jakby na 4 albo mniej garów odcięcie mocy i pierwsze oznaki ze jest uszkodzony są własnie takie że wychodzi na impie, bywaja przyadki ze wtyczka od czujnika ma przerwa w tej gumie na przewodach, warto sprawdzić co ciekawe po zamontowaniu używanego innego czujnika, samochód do momentu nagrzania działał tak jakby czujnik był nadal uwalony, także po zmianie czujnika trzeba go zagrzać, bo wtedy zaczyna pracować tak jak powinien i nie kupuj zamienników tylko oryginał albo używke oryginał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywala błąd odrazu po odpaleniu silnika, niezależnie czy ciepły czy zimny. Kable wszystkie dobre , podłączałem sie miernikiem pod wiazke. Na 1 styku jest 12v, na drugim masa, na trzecim 5v po przepychaniu smochodu na biegu zmienia się na 0 ( prawidłowa praca czujnika). Może koło impulsowe źle założyłem? Ale chyba ten czujnik ma za zadanie zczytywać obroty/min wałka rozrządu a nie w jakiej jest pozycji. Zgdza się ? A po czym poznawałeś że silnik jest w trybie awaryjnym kolego? A no i objawy oczywiście typowe dla niesprawności tego czujnika ( brak mocy w dolnym zakresie obrotów i czasem na inpie wywali bląd sondy i wypadających zapłonów)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będzie uwalony czujnik to błąd położenia wałka rozrządu będzie wyskakiwał od razy czego efektem będzie tak jak piszesz odcięcie mocy (zapalenie kontrolki eml tak było u mnie w e46 m52b28 czyli tryb awaryjny) czujnik ten można sprawdzić albo omomierzem albo oscyloskopem nie wiem dokładnie nie chce wprowadzać w błąd,musisz poszukać w internecie na pewno znajdziesz,czujnik ten informuje komputer własnie o odległosci wałka rozrządu im bliżej tym wieksza rezystancja,jeżeli przed wymiana uszczelki było wszystko w porządku to bardzo prawdopodobne że mogłeś coś źle poskładać i pierwsze co to sprawdziłbym czy dobrze rozrząd jest ustawiony a pożniej szukał dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kontrolka EML nie świeci się . Rozrząd ustawiłem dobrze, miałem profesjonalną blokadę wałków , vanos po starych znakach ustawiony, jednak aby dobrze go ustawić muszę chyba z inpy zczytać wartyości kątów i dokonać wtedy ewentualnej korekty, No i zatacza się błędne koło ... Może to dobry pomysł z Tym oscyloskopem , podjechać do kogoś i sprawdzić.

Wartości Vanosa po dodaniu gazu nie zmieniają się co jest bardzo dziwne :

 

http://zapodaj.net/images/d0d20864139d6.jpg

http://zapodaj.net/images/1f3afacd08a95.jpg

http://zapodaj.net/images/ba291894693ec.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem kable miernikiem, są dobre. Przed zjęciem głowicy wszystko śmigało, zdaje się że wszystko dobrze złożyłem bo składałem z książką "Naprawiam Sam BMW e46" . Elektrozawór od strony wałka zaworów dolotowych sprawdzałem to ten malutki tłoczek po wciśnieciu i przechyleniu w dół elektrozaworu wychodził normalnie. Jutro sprawdzę od strony wydechowych. Ale swoją drogą wtedy wywalało by błędy vanosa a nie czujnika położenia wałka no nie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko, jest błąd czujnika zapewne wyskakuje od razu po odpaleniu. Ten błąd to brak sygnału elektrycznego z czujnika do sterownika, z innego powodu nie wyskoczy.

Przyjrzyj dokładnie wszystko od strony elektrycznej wiązkę na całej długości a profilaktycznie swój czujnik podepnij do silnika m52/54 dla sprawdzenia czy działa.

Vanos według komputera nie zmienia nastaw bo jest w trybie awaryjnym przez brak sygnały z czujnika przez co nie działa i nie zmienia nastaw.

 

Moja sugestia, przejrzeć wszystko co się da w warunkach domowych przewody nie przewody itp, jeśli nic nie wskórasz jedź do firmy zajmującej się bwm bo równie dobrze port w sterowniku silnika mógł paść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wiązka cała, czujnik dobry. Daje impuls - sprawdziłem to przepychając auto na biegu. Na 2 pinie wartość się zmienia z 5V na 0V i tak cyklicznie. Jesli po stronie elektryki jest wszystko dobrze a wywala ciąglę błąd 18 i ma okropnego muła do 3,5 tyś to może vanos ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.