Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od razu napiszę, że przeszukałem to forum i inne i nie znajduję pasujących do moich rozterek tematów.

 

Mam prośbę o informacje od tych z Was, którzy cenią sobie "bezpośrednie" połączenie swojego układu nerwowego z maszyną i czucie drogi. Jeżeli poprzednie zdanie nie rezonuje z tobą i brzmi jak bełkot to mam prośbę o powstrzymanie się od odpowiedzi. Zależy mi też na opiniach ludzi, którzy doświadczyli serii 3 i 4, ew. 1 i 2 oraz M bo mam pytanie odnośnie konstrukcji zorientowanych na to "połączenie z maszyną i drogą".

 

Dobra, o co chodzi: starłem letnie 225 45R18 91y RoF na jakich F30 wyjechał z fabryki. Mam porównanie do zimowych R17.

W ASO powiedzieli mi, że 18" bez RoF będzie odczuwalne mniej więcej jak 17" z RoF.

 

Moje obserwacje są takie (plusy i minusy):

+ 18 RoF daje poczucie precyzji, w sensie nie pływa na boki przykładowo podczas zmiany pasa przy większej prędkości w porównaniu z 17". Wygląda na to, że wzmocnienie RoF bardzo skutecznie zapobiega odkształcaniu się opony na boki.

- 18 RoF tłucze na studzienkach i dołkach odczuwalnie bardziej niż 17 RoF

- 18 RoF zrywa przyczepność "zero-jedynkowo" tzn albo jest albo nie ma, nie dając wyczucia kiedy wchodzę w ślizg

 

 

Pytania teraz do Was:

- czy kupując 18" bez RoF nie stracę precyzji? (jeżeli będą zachowywać się jak 17" RoF to lipa) Czy ktoś testował zmianę tej samej średnicy RoF i bez pod kątem cech jakie wymieniłem?

- jakie ew. inne opony polecicie, które zachowają moje plusy a zniwelują minusy, może jakieś "sportowe" bez RoF? Czyli bez odkształcania się na boki, ale bardziej miękko przy działaniu sił w pionie (studzienka) oraz bardziej płynne uślizgi (o ile to się nie wyklucza)

 

Dodam, że w kontekście opon nie zależy mi na: spalaniu, przebiciu, a zależy mi jeszcze na ciszy bo dużo jeżdżę w trasy.

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano

- czy kupując 18" bez RoF nie stracę precyzji? (jeżeli będą zachowywać się jak 17" RoF to lipa) Czy ktoś testował zmianę tej samej średnicy RoF i bez pod kątem cech jakie wymieniłem?

 

Gdyby RoF byly tak doskonale precyzyjne, to bylyby na duza skale uzywane w sporcie, a nie sa tam stosowane wogole, jak myslisz dlaczego?

 

- jakie ew. inne opony polecicie, które zachowają moje plusy a zniwelują minusy, może jakieś "sportowe" bez RoF? Czyli bez odkształcania się na boki, ale bardziej miękko przy działaniu sił w pionie (studzienka) oraz bardziej płynne uślizgi (o ile to się nie wyklucza)

 

Tradycyjne, ale XL.

Opublikowano

Tradycyjne, ale XL.

 

Dzięki, a możesz polecić jakiś cichy model?

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
Opublikowano

To może od innej strony: z opon, które mają:

- homologację bmw (potrzebuję do gwarancji)

- XL

- bez RoF

chyba największy sklep zaoferował mi tylko jeden model http://www.oponeo.pl/dane-opony/michelin-pilot-super-sport-225-45-r18-95-y-xl---zr

 

nietanio, że tak powiem... ale gdyby były tego warte...

 

Ma ktoś może z nimi doświadczenie? Uginają się na boki?

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Przechodziłem to w f20. Zmieniłem letnie 18" rof na michelin ps2 bez rof. Komfort nieporównywalnie lepszy, bez nerwów na studzienkach ale jednak kierownica zrobiła sie bardziej gumowata. Rofy miałem contisport 5 wiec tez bdb.
Opublikowano
Przechodziłem to w f20. Zmieniłem letnie 18" rof na michelin ps2 bez rof. Komfort nieporównywalnie lepszy, bez nerwów na studzienkach ale jednak kierownica zrobiła sie bardziej gumowata. Rofy miałem contisport 5 wiec tez bdb.

 

O dzięki, z nieba mi spadłeś:)

Tą gumowatość określiłbyś "daje radę" czy raczej w kierunku "słabo"?

 

Możesz coś powiedzieć o wyczuciu momentu uślizgu gdy chcesz go puścić bokiem nieco?

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Gumowatość szczerze mówiąc średnia, mimo sprężyn Eibach i rozpórki miałem wrażenie że to już nie ta precyzja na kierownicy. Z drugiej strony 1000 razy lepiej jeździło się po nierównościach, opona również rzadziej traciła kontakt z podłożem np w "garbatym" zakręcie..

 

Co do driftu to nie pomogę, bo 20d na suchym asfalcie to nie bardzo był chętny :lol:

Opublikowano

Dzięki jeszcze raz.

Ja chyba jednak zostanę w klimacie sado-maso;)

bo ważąc między fakami na dołach i uśmiechem w zakręcie jednak wybiorę to drugie:]

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Może się komuś kiedyś przyda:

 

Zmieniłem stare Pirelli P7 na Bridgestone S001 (obie RoF) i to był błąd w kontekście oczekiwań z pierwszego posta.

Utrata poczucia bezpośredniego połączenia z drogą, którym zauroczyła mnie F30 od pierwszej jazdy testowej.

Ale nic to... trzeba szybko upalić to badziewie i wrócić do fabrycznych:)

Przejmowanie całkowitej kontroli nad światem - postęp: 0,000000001%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.