Skocz do zawartości

E91 N43 Wyciek oleju


pablobmw

Rekomendowane odpowiedzi

wymieniona została uszczelka pokrywy zaworów bo silnik był brudny od oleju i leciało na kolektor przez co dochodził smród spalonego oleju do kabiny, następnie umyty silnik. Teraz po przejechaniu paru set kilometrów znowu olej spływający po bloku silnika - patrząc od przodu po otwarciu maski - przednia ściana i lewy narożnik bloku silnika. załączam zdjęcie:

http://s17.postimg.org/lsnjubk63/wyciek.jpg

 

Cieknie mocno bo po wytarciu oleju sprzed paru dni i przejechaniu może 80km jest takie cos.

 

z czego to może uciekać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogą to być elektrozawory? o-ringi nie szczelne?

co może być tego powodem? możliwa jest przyczyna, że jest za dużo oleju w silniku nalane?

 

może mi ktoś powiedzieć co tam się znajduje pod tym plastikiem zaznaczonym

http://s10.postimg.org/qn71nbjdx/n43b20o0_front_side_20090808_1183723445.jpg

 

tam poza przewodami od elektrozaworów jest coś jeszcze?

bo stamtąd zaczyna się wyciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wałka jest bardziej na prawo, jeszcze za elektrozaworami, jednak przewód od niego właśnie dochodzi do tamtego miejsca. Temu czujnikowi wałka się przyglądałem i tam jest sucho. Co to jeszcze dochodzi pod tym plastikiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer oringu od tego czujnika 12 14 1 748 398, wymiar 17x3, koszt 5zł.

A jeśli chcesz kupić nieoryginalny, to najlepiej szukaj z vitonu. Chociaż zwykły może się od razu nie rozpadnie ;p

 

BTW - czujnik impulsów = czujnik położenia wałka rozrządu = czujnik vanosa. I te czujniki są dwa - jeden po lewo, a drugi na prawo od elektrozaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
http://s30.postimg.org/ipyjzlfvx/blokn433.jpg

 

o ten czujnik chodzi to on prawdopodobnie jest nieszczelny, jak on sie nazywa?

 

znalazłem - to jest czujnik impulsów 13 62 7 525 014

Napisalem czujnik polozenia walka rozrzadu wydechowy, ten widoczny na 1 fotce to ssacy a ten w kolku to wydechowy. Nie wiesz, ze sa dwa czujniki ?

Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem ten o-ring. powycierałem olej wszędzie. zrobiłem 10km i znowu jest wyciek.

poszukałem dalej i znalazłem - niepotrzebnie wymieniałem ten oring. Mam zdjęcie od dołu zrobione i znam lokalizacje. czy to jest śruba od głowicy ta długa? jak to naprawić? wlać jakiś uszczelniacz? wymienic śrube?

 

http://s28.postimg.org/f8hn7ckmh/wwwaasdasdasfd.jpg

http://s28.postimg.org/i5iww8bjd/blokwyc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć

Uporałeś się może z tym wyciekiem ?

Bo wyglądało jak na łączy głowicy z blokiem czyli uszczelka pod głowicą ale to by był większy problem.

Gdzie wymieniałeś uszczelkę pod pokrywą w ASO, posmarowali pastą w miejscach zaokrągleń ?

Czy jak wyciągali wtryskiwacze wymieniali uszczelki na końcówkach nr. 13537564751 ?

Pytam bo mnie czeka wymiana bo też cieknie ale bardziej z tyłu.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie jestem w szoku, u mnie odkręciła się śruba ( na zdjęciu zaznaczona na niebiesko )

Objawy były takie, że od jakiegoś czasu szarpało autem i było trochę oleju na dole po prawej stronie. Wyciek nagle zaczął się powiększać, aż nagle w ciągu godziny wyleciało 1,5 litra oleju. Śrubę mogłem ręką wykręcać !!!. Po dokręceniu i uzupełnieniu oleju auto pracuję dobrze i nie szarpie.

http://www.xcore.com.pl/bmw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem w szoku, u mnie odkręciła się śruba ( na zdjęciu zaznaczona na niebiesko )

Objawy były takie, że od jakiegoś czasu szarpało autem i było trochę oleju na dole po prawej stronie. Wyciek nagle zaczął się powiększać, aż nagle w ciągu godziny wyleciało 1,5 litra oleju. Śrubę mogłem ręką wykręcać !!!. Po dokręceniu i uzupełnieniu oleju auto pracuję dobrze i nie szarpie.

http://www.xcore.com.pl/bmw.jpg

Ta "śruba" to napinacz łańcucha rozrządu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I jak autor sobie poradził z tym wyciekiem?

Mam to samo. Nie widać gdzie dokładnie jest wyciek, a już 460zł poszło w ..... na wymianę uszczelki pokrywy i nie chcę wymieniać pół silnika, a okaże się jakaś pierdoła za kilka zł.

U mnie problem pojawił się po wymianie oleju. Wlany Castrol Edge 4,5l w 318i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc się podepnę. Ostatnio w krótkim odstępie czasu miałem kontrolkę informującą o konieczności dolania oleju (e91 LCI 320i 170 km N43). Za pierwszym razem dolewałem olej po ciemku i nie zauważyłem żadnych wycieków. Wczoraj kontrolka zapaliła się znowu i zauważyłem spory wyciek z lewej strony bloku silnika (patrząc od przodu samochodu), z okolicy kolektora wydechowego (olej nie kapie na kolektor, więc nie czuć smrodu). Czy ktoś podpowie, gdzie szukać przyczyny? Poniżej fotki.

https://zapodaj.net/30ca85a10e0d4.jpg.html

https://zapodaj.net/ccb18841a3c8f.jpg.html

https://zapodaj.net/f762fa258cf9b.jpg.html


PS. Wybaczcie, ale niezbyt ogarniam wrzucanie fotek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.