Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam - koleżanki i kolegów - to mój pierwszy wpis w tej "society" 

Wiem, że wątek jest starszy niż... wojna w Ukrainie, ale ten topik najbardziej dokładnie opisuje "mój stuk"

Czy ktoś zna odpowiedź - co jest przyczyną? Nadmieniam, że eksploatuję swoje E90 już dwa lata (330xd) Ten stuk pojedynczy w końcówce wolnego hamowania przy cofaniu - występuje u mnie od początku. Żadne inspekcje niczego nie wykazały. W czasie tych dwóch lat jazdy tym autem zrobiłem już ok 100K km.  Z różnych powodów w tym czasie  dokonałem następujących napraw - choć wcale nie z powodu tego zjawiska. Po prostu "było trzeba"

1 - regeneracja skrzyni rozdz

2 - wymiana klocków i tarcz (dookoła) 

3 - wymiana silent blocków - wszystkich plus wszystkie niezbędne różne tam "banany" itd

4 - wymiana całej tylnej belki zawieszenia (było pęknięcie, nie chciałem spawać bo trafiłem tanią używkę)

5 - wymiana obu zacisków hamulcowych - tył

Ten stuk - jak był - tak jest. Ani się nie zwiększa ani nie znikł

@zuba00 pisał parę lat temu, że jego mechanik mówił, że (ponieważ tam jest "tarczo-bęben" z tyłu) być może winny jest hamulec ręczny. Ale - przecież w czasie hamowania hamulcem zasadniczym - szczęki stoją w miejscu... 

Dziwadło jakieś to BMW jest...🙄

Edytowane przez ZeitG
Opublikowano

Nie ważne przy jadę do przodu czy do tyłu jest jeden głuchy stuk i na tym koniec dopóki nie zacznę jechać w drugą stronę i znowu po wciśnięciu hamulca jest "stuk". Czy to nie będą wytarte jarzma zacisku i po prostu klocek jest zbyt luźno osadzony?

Opublikowano

Może to pomoże a może nie. Swego czasu wymieniałem klocki i tarcze w "warsztacie" i zmontowali mi wszystko na sucho czyli miejsca styku klocka z jarzmem, klocka do zacisku itd. Całe szczęście trzpienie po których chodzi zacisk zostawili też suche.

Ogólnie, podczas hamowania i zmiany trybu na jazdę wstecz słyszałem różne trzaski i puknięcie. Podczas normalnego przemieszczania się w przód cicho (tylko trochę trzeszczało jak wciskałem na postoju mocniej hamulec).

Po zdemontowaniu, oczyszczeniu i nasmarowaniu cerateciem textara tam gdzie trzeba, cisza jak makiem zasiał. 

Opublikowano

Przejrzałem kilka różnych for w sieci - anglo i rosyjskojęzycznych. Znalazłem opis tego problemu łudząco przypominający ten topik. Niestety nikt nie znalazł rozwiązania. To, że podłączyłem się pod ten temat - wynikało z nadziei że autor napisał o tym dość dawno. Widać również i on nie znalazł rozwiązania tego zjawiska. Pewnie wyjaśnieniem jest index TTTM  :0)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.