Skocz do zawartości

E36 316i napięcie przed i po wymiane regulatora napięcia


endrju1

Rekomendowane odpowiedzi

Przez długi czas miałem problem z falującymi obrotami i przymuleniem. Zakupiłem miernik, okazało się, że ładowanie akumulatora wynosi od 13.6 do 13.8 w zależności od obciążenia. Wizyta u elektryka, regeneracja alternatora i wymiana regulatora napięcia. Alternator generalnie był w dobrym stanie. Przy odbieraniu auta zmierzyliśmy ładowanie, 14,4, idealnie. Idealnie było przez tydzień, żadnego falowania i auto zyskało moc. Od kilku dni znowu odczułem przymulenie więc zmierzyłem napięcie i znowu jest do za małe bo od 13.8 do 14.0.

Macie jakieś pomysły w czym jest problem? Może coś mi uszkadza regulator napięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o same falujące obroty to wymieniałem już silniczek krokowy, odmę, filtr powietrza, czujnik przepustnicy i kilka innych. Nic nie pomogło, cały czas przy hamowaniu lub np. włączeniu ogrzewania szyby obroty falowały. Po wymianie regulatora napięcia kompletnie brak falowania i równa praca silnika. Po włączeniu ogrzewania szyby wskazówka ledwo drgnęła. Teraz wracają te same objawy które były przed wymianą regulatora z tym że w mniejszym stopniu bo i napięcie jest o 0,2 wyższe niż wcześniej. Nie wiem jaki wpływ ma elektronika samochodu na skrzynię biegów ale przy napięciu 14,4 brak stuków przy zmianie biegów, przy napięciu 13,6-14 słychać wyraźnie stuki ze skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie przed regeneracją napięcie na zimnym 14,2V na rozgrzanym ok. 13,8V (sporadycznie 13,7V)

Po regeneracji na zimnym 14,3V na rozgrzanym 14,0 - 14,1V, altek Boscha 70A jak widać regeneracja trochę pomogła, lecz i tak do tych książkowych 14,2 - 14,4V trochę brakuje, zastanawiam się jeszcze nad wymiana regulatora na taki o napięciu 14,4V.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie samochód mam przymulony w stosunku do tego co było od razu po wymianie regulatora, zresztą tylko przez to przymulenie z ciekawości sprawdziłem napięcie ładowania po tygodniu od wymiany regulatora. A sam akumulator może mieć wpływ na przekazywane do niego napięcie? Bez ładowania ma niby 12.5 więc w normie, nie wiem jak jeszcze go sprawdzić.

 

Przyspieszanie 0-70 to koszmar, bierze mnie każdy dostawczak, seicento, matizy etc. Tak samo bardzo odczuwalne było ruszanie bez gazu, przy ładowaniu 13.6 silnik mało co nie wypadł spod maski, przy 14.4 spadek obrotów był niewielki.

70-140km/h leci już normalnie i przyspieszenie jest zadowalające jak na ten silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo ładowanie ma jakikolwiek wpływ na dynamikę i osiągi (nawet wyjęcie alternatora by osiągi poprawiło bo to obciązenie silnika) . Nie wiem w jakiś dziwny sposób alternator mógłby stawiać wiekszy opór przez co obciązałby silnik ale to wystarczy zdjąć pasek i zobaczyć czy lekko się kręci rolka od alternatora.

 

Według mnie masz ładowanie całkiem ok okolice 14, zależy do ilu spada jak włączysz światła radio, dmuchawe itp.

 

brak mocy raczej szukałbym gdzie indziej.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie wiem jak wytłumaczyć poprawę przyspieszenia po wymianie regulatora i ostatnie pogorszenie reakcji na gaz gdy znowu napięcie spadło poniżej 14.

 

Robiłem prosty test na mokrym asfalcie, obroty na 3000 i puszczenie sprzęgła, gdy ładowanie wynosiło 13.6 nie było opcji żeby koła kręciły się w miejscu, po prostu obroty spadają a moc nie jest przekazywana na koła, przy ładowaniu 14.4 mielił aż miło dopóki nie ograniczała go kontrola trakcji.

 

Ładowanie:

Bez obciążenia: 13.8, 14.0 na zimnym

Z obciążeniem (klima, światła, podgrzewanie szyby, radio): 13.6, 13.8 na zimnym

Gdy włącza się wiatrak chłodnicy: 12.8, a że na postoju co chwile włącza się i wyłącza to falują obroty.

 

Elektromechanik zasugerował że może być problem z akumulatorem, ma już co najmniej 3 lata ale nigdy nie rozładował się bez powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy włączonej kontroli trakcji auto w ogóle nie obróci kołami :P od razu ci zdławi silnik wiec na pewno nie kreciły się koła jeśli ASC było aktywne.

 

po drugie zaczałbyś od diagnozy, dalej nie bardzo jest zwiazek miedzy ładowaniem a mocą, auto z odpietym alternatorem czyli tylko na samym akumulatorze (12V-12.5V) ma moc dopóki nie wyczerpie się aku.

 

jakiś trop jeszcze to fatalny stan świec, cewek, kabli i przy spadku napięcia auto nie spala poprawnie mieszanki przez to że swiece nie mogą wytworzyć iskry odpowiednio mocnej. Ale jest to mocno naciagana teoria i sam nie wierze w to co napisałem :D

 

Podmiana akumulatora od kolegi to 10 minut roboty.

 

prąd masz w porzadku, może odrobine za niski ale nie na tyle zeby jakiś problem mógł być.

 

nie wiem niech sie ktoś wypowie madrzejszy ale dla mnie nie ma zwiazku prąd z mocą.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria ze świecami jest bardzo prawdopodobna bo im większy prąd tym potężniejsza iskra ale u mnie też ładowanie wynosi 13.8v i nie mam problemów. Wymieniałeś kiedyś świece, filtry? Czyściłeś przepustnicę? Od tego trzeba zacząć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby tak ale chyba powinno wywalic check engine jesli proces spalania nie przebiega według wzorca. Na pewno warto wymienić układ zapłonowy jeśli tego nie robiłeś, masz tam chyba jeszcze jakaś cewke czy cewki przy kielichu no i kable do nich. W sumie to można wykrecić swiece i zobaczyć jak wygląda iskra :)
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mają 10 tys km, niedawno patrzyłem na nie, nie mają żadnych zacieków, są tylko szare więc spalanie powinno przebiegać prawidłowo. Niepokoiła mnie tylko woda wylatująca z wydechu ale podobno z instalacją LPG to norma.

 

Filtry LPG mają jakiś 1 tys km, filtr paliwa nieco ponad rok, filtr powietrza 4-5 tys km, przepustnica była w dobrym stanie jak ostatnio zaglądałem.

 

Chciałem sprawdzić cewki, ale zdjąłem górną pokrywkę z aparatu zapłonowego a tam wszystko zalane jakimś tworzywem, jeszcze nie wpadłem na to jak do nich dojść.

Kable wizualnie są ok, sprawdzałem spryskując wodą w nocy, nie widać żadnego przebicia.

 

Przeszukałem w google i podobne objawy mieli kierowcy gdy akumulator był do wymiany, więc na tą chwilę typuję akumulator. Po 50km jazdy ma napięcie 12.5 ale po kilku minutach spada do 12.3. Dzisiaj rano sprawdziłem i wynosiło 11.6 przy temperaturze na zewnątrz 0-4 stopni. Poza tym rano rozrusznik musi się chwilę kręcić zanim auto odpali. Przez 2 lata nie wymieniałem aku, a w chwili zakupu auta wyglądał jakby miał już z 2-3 lata.

 

Nie mam jak podłączyć inny aku, więc wymienię go, mam nadzieję w ciągu 2 tygodni i dam znać jaki jest efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla zainteresowanych wczoraj zmieniłem regulator z oryginalnego Boscha na VEMO V10-77-0016

Przedtem zrobiłem kilka pomiarów i tak to się przedstawia:

 

regulator Bosch 1 197 311 233:

napięcie ładowania chwilę po odpaleniu: 14,22V po chwili zmalało do 14,16V

napięcie ładowania na nagrzanym silniku z włączonymi światłami 13,88V bez świateł 14,00V

napięcie ładowania silnik zimny plus światła plus nawiew na max: 13,75V

 

regulator Vemo V10-77-0016 (14,4V):

napięcie ładowania chwilę po odpaleniu: 14,48 - 14,50V

napięcie ładowania silnik zimny plus światła: 14,41V

napięcie ładowania silnik zimny plus światła plus nawiew na max: 14,32V

 

Wszystkie pomiary robione na wolnych obrotach, akumulator nowy, alternator po regeneracji.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu wymieniłem akumulator, bo w tamtym po 1 spadało napięcie po nocy, po 2 zbierała się siarka przy klemach. Na nowym generalnie napięcie bez zmian, na nagrzanym silniku w granicach 14.0, z obciążeniem 13,9.

 

Dzisiaj wymieniłem świece na dedykowane do mojego samochodu. Stare (10 tysięczne) miały raczej jednakowy kolor, brak śladów oleju, więc (nie wiem czy prawidłowo) założyłbym, że cewki i kable WN dają im odpowiednie napięcie. Po wymianie trochę lepsza reakcja na gaz, mniej przymula, ale dalej to nie jest to co było dzień- dwa po wymianie regulatora, kiedy napięcie było książkowe.

 

Problem z odpaleniem rano pozostał bez zmian, tj. chwilę kręci zanim załapie, nowe świece i akumulator nic nie zmieniły. Obroty dalej czasem falują. Mocy trochę brakuje bo czy dam 1/2 gazu czy do końca, przyspieszenie bez zmian.

 

Dla zainteresowanych wczoraj zmieniłem regulator z oryginalnego Boscha na VEMO V10-77-0016

Przedtem zrobiłem kilka pomiarów i tak to się przedstawia:

 

regulator Bosch 1 197 311 233:

napięcie ładowania chwilę po odpaleniu: 14,22V po chwili zmalało do 14,16V

napięcie ładowania na nagrzanym silniku z włączonymi światłami 13,88V bez świateł 14,00V

napięcie ładowania silnik zimny plus światła plus nawiew na max: 13,75V

 

regulator Vemo V10-77-0016 (14,4V):

napięcie ładowania chwilę po odpaleniu: 14,48 - 14,50V

napięcie ładowania silnik zimny plus światła: 14,41V

napięcie ładowania silnik zimny plus światła plus nawiew na max: 14,32V

 

Wszystkie pomiary robione na wolnych obrotach, akumulator nowy, alternator po regeneracji.

 

Nie wiem jaki założyli mi regulator, wymieniłbym ponownie tylko nie wiem czy to ma sens. Obawiam się że coś negatywnie wpływa na mój regulator tylko jeszcze nie wiem co.

 

Jeśli nie zapomnisz to daj znać po tygodniu od wymiany czy napięcie nie spadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak:

 

silnik rozgrzany do temperatury roboczej, wyłączone wszystkie odbiorniki: 14,35V (po przygazowaniu 14,36 - 14,37V)

silnik rozgrzany do temperatury roboczej, włączone światła mijania: 14,25V (po przygazowaniu ok. 14,27V)

 

Jutro pomirze na zimnym silniku.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info, czyli szukam dalej u siebie.

 

Moje kolejne podejrzenie padło na czujnik wałka rozrządu.

 

Objawy u mnie:

1. na niższych biegach szybko wkręca się na obroty ale nie daje mocy, od 3 biegu wolno wchodzi na obroty.Wczoraj przy 80km/h wziął mnie matiz i nie mogłem go dogonić :D

2. problem z odpaleniem na zimnym (rozrusznik daje radę, akumulator daje moc), niepewnie łapie obroty.

3. Drgania silnika i duży spadek obrotów przy ruszaniu bez gazu, włączeniu jakiegoś obciążenia.

4. Spalanie: jakiś czas temu spokojnie miałem 7,5 LPG, teraz nie mogę zejść poniżej 8,5 na tej samej trasie.

5. Czasem falowanie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, obciążeniu.

 

Objawy pokrywają się z tymi: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=162688

 

Mam tylko kluczowe pytanie: czy czujnik wałka rozrządu odpowiada za pracę na LPG? Czy LPG ma od tego jakiś swój czujnik?

 

Dodam że komputer pokazuje tylko błąd lambda ale każdy kolejny mechanik twierdził że to norma z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LPG pobiera sygnały od wtryskiwaczy które znowu są sterowane przez komputer silnika który opiera się na swoich czujnikach. Jeśli coś nawala to przekłamuje dla komputera, ten przekłamuje dla komputera LPG i masz problem.

 

sonda lambda nie ma nic do LPG, skoro jest błąd to jest uszkodzona lub nie zgadza się spalanie. Również mam LPG a błędów sond brak.

 

Poza tym sonde łatwo sprawdzić a nie zrzucać wszystko na LPG, w zależności jaki tam masz u siebie typ (sa 2 stosowane z tego co kojarze) to łatwo sprawdzić INPA albo innym programem który na żywo pokazuje wartości, wtedy zobaczysz czy sonda poprawnie pracuje, każdy gazownik też ci to sprawdzi który zna się na montażu bo sprawna sonda jest konieczna do sprawnego działania instalacji LPG. Jeśli coś w spalaniu sie nie zgadza to wtedy masz błąd sondy.

 

zostaw już ten prąd w spokoju i napraw to co ci auto samo pokazuje że jest uszkodzone. Poszukaj jeszcze człowieka który zna sie na autach a nie takiego co tylko potrafi wymieniać czesci dotąd az uda mu się naprawić. Auto się diagnozuje i naprawia, a nie naprawia i naprawia i naprawia

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pracy silnika na PB / LPG to kolega K3m0T1989 dobrze radzi, tylko porządna diagnostyka.

Jeżeli silnik nie pracuje poprawnie na PB to nie ma takiej możliwości, aby dobrze chodził na LPG, ogólnie mówiąc sterownik gazowy tworzy mapkę z czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych w zależności np.; od obrotów, obciążenia czy temperatury silnika.

 

Co do pomiarów na zimnym silniku to tak:

silnik zimny bez swiateł: 14,53V

silnik zimny plus swiatła mijania: 14,47V

napięcie spoczynkowe akumulatora przed pomiarami: 12,68V



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co problem częściowo rozwiązany.

Wymienione łożyska alternatora.

 

Efekt:

- problem z odpaleniem po nocy pozostał, 1 raz stało się to po rozładowaniu akumulatora, po wymianie aku i świec na nowe bez zmian.

 

na +

- kompletnie brak falowania obrotów, przez chwile miałem jeszcze falowanie typowe dla krokowca ale odpięcie wtyczki i ponowne podłączenie pomogło

- więcej mocy, szczególnie na niższych biegach

- nie trzęsie silnikiem przy ruszaniu bez gazu, obroty spadają mniej niż wcześniej

- kompletnie brak stuków przy dynamicznej zmianie biegów (było tak że po wciśnięciu sprzęgła czuć było spadek obciążenia silnika a po wbiciu biegu i puszczeniu sprzęgła dostawał takie obciążenie że było jakieś stuknięcie)

- ładowanie na rozgrzanym: 14.05 bez obciążenia, 13.9 z pełnym obciążeniem, samo LPG bierze napięcie ok 0.05V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.