Skocz do zawartości

550i N62N- Wentylator chodzi cały czas


tomo220

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z wentylatorem chłodnicy w 550i mianowicie gdy jest odpalony silnik chodzi bez przerwy. Co może być powodem takiego zachowania? Czy wpływa na to jakoś opcja HOT CLIMATE czy też moze nie ma ona z tym nic wspólnego?

Sprawdziłem czujnik temperatury przy chłodnicy i jest OK (sprawdzałem tez nowym czujnikiem na wszelki wypadek), napiecie na kablu ok 5V.

Czytałem troche na zagranicznych forach i tam piszą, że moze byc pompa wody. Czy ma ona coś wspólnego z uruchomieniem wentylatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezęli masz załączoną klimatyzacje to wentylator powinien się włączać i wyłączać na wolnych obr. jeżeli włącza sie na stałe to sprawdź ciśnienie i doładuj gazem klimatyzacje. Sprawdź też termostaty silnika. Możliwe jest również uszkodzenie sterownika wentylatora.

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezęli masz załączoną klimatyzacje to wentylator powinien się włączać i wyłączać na wolnych obr. jeżeli włącza sie na stałe to sprawdź ciśnienie i doładuj gazem klimatyzacje. Sprawdź też termostaty silnika. Możliwe jest również uszkodzenie sterownika wentylatora.

1.Klime wyłączyłem a wentylator chodzi na najwyzszych obrotach.

2.Czy termostaty sprawdza się jak w polonezie(wkladając do wrzątku) i gdzie je szukać bo rozumiem z Twojej wypowiedzi ze jest ich wiecej?

3.Czy sterownik jest integralną częścią wentylatora?

4.Czy możesz mi powiedzieć odnosnie pompy wody bo wiem, że przy przebiegu ok 120k km (taki własnie mam) on własnie siada i czy moze powodować coś takiego?

5.Czy jesli nieszczelny jest układ to też to może być powodem(wycieka mi płyn z okolic czujnika temp. w chłodnicy dość ostro)

6.Czekam aktualnie na kabel DCAN który może mi coś pomoże w diagnozie bo na zegarach świeci kontrolka silnika żółta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem sprawdzić uprzednio dolewając wode bo wyciek mam straszny odpalam auto..... wszytsko działa jak należy, wczesniej tez dolewałem i wentylator chodził jak szalony. Mam nadzieje ze chodzi po prostu o nieodpowietrzony układ choc nie mam pojecia.

Odnośnie wycieku to leci na odpalonym silniku z okolic czujnika temp. przy chłodnicy a na zgaszonym szybko kapie. Mam nadzieje, że to tylko jakas pierdoła a nie uszkodzony wlot do chłodnicy. Jak demontować rure nr 3 bo ona ma takie stałe opaski ?

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NW53-USA-10-2009-E60N-BMW-550i&diagId=17_0286

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat sie poprostu wymienia na nowy, jezeli masz asb skrzynie to masz jeszcze termostat na chlodnicy oleju asb pompy sie nie wymienia przy takim przebiegu jak dziala to sie jezdzi i do 300 tys modul jest zintegrowany z silnikiem wentylatora. mozesz miec uszkodzony czujnik na ukl klimatyzacji lub obiegu plyny chlodzacego w tym motorze wymienia sie rurke miedzy glowicami. poogladaj schematy ukl chlodzenia i klimatyzacji na bmwstore podasz swoj vin i gotowe

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co działa. Jutro uszczelnie układ naleje nowy płyn odpowietrze i zobacze co bedzie. Póki co dziś zaczeło wszystko działać i bład też znikną z zegarów. VIN: CT57106. Rurka była wymieniana przy ok 70000km w serwisie BMW MIAMI wiec nie powinno sie jeszcze nic dziać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dynamic drive i m sport piekna konfiguracja taka by pasowala jedynie czarne skory mi bardziej odpowiadają. tez mam m sport i felgi wz 172. radio masz przekodowane? mialem 325i usa i radio bylo co 9khz mozna to przekodowac. silnik poezja podobno mozna go jeszcze troche wzmocnic. nie psuj go gazem bo szkoda silnika mialem 545i w gazie i nie chodzil dobrze.

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie przekodowania radia z USA wrzuciłem to do działu zrób to sam jak miałem 545i. Też bym wołał czarne skóry ale niestety przy używanym nie ma co wybrzydzać

Moc mnie wystarcza i tak nie ma gdzie poszaleć. A w mieście przy małej nieuwadze łatwo stracić prawko za 100kmh na 50 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomo220

 

Na kilka pytań nie było odpowiedzi więc dodaję..

 

Termostat jest mechaniczno-elektroniczny więc jedynie starym sposobem sprawdzisz czy się otwiera przy max temp, a nie sprawdzisz czy działa poprawnie. Podstawa to sprawdź jakie temp trzyma układ jak się rozgrzeje (możesz sprawdzić w menu ukrytym; powinno być 104-105 stopni jak się rozgrzeje i przy normalnej jeździe. Przy butowaniu układ będzie starał się obniżyć temp. aby układ sie nie przegrzewał [bodajże do 90stopni] ); Mój termostat wymieniałem bo temp. max wskakiwała tylko na 100-101 stopni. Po wymianie gitara.

 

Pompa wody jak zacznie siadać to powinna być słyszalna.. Ja wymieniałem u siebie przy ~133kkm i w ciagu 1000km z cichej zmieniła się na bardzo głośna..

 

Co do odpowietrzenia to rozumiem że wiesz że musi działać Ci dodatkowa pompa wody (elektroniczna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomo220

 

Na kilka pytań nie było odpowiedzi więc dodaję..

 

Termostat jest mechaniczno-elektroniczny więc jedynie starym sposobem sprawdzisz czy się otwiera przy max temp, a nie sprawdzisz czy działa poprawnie. Podstawa to sprawdź jakie temp trzyma układ jak się rozgrzeje (możesz sprawdzić w menu ukrytym; powinno być 104-105 stopni jak się rozgrzeje i przy normalnej jeździe. Przy butowaniu układ będzie starał się obniżyć temp. aby układ sie nie przegrzewał [bodajże do 90stopni] ); Mój termostat wymieniałem bo temp. max wskakiwała tylko na 100-101 stopni. Po wymianie gitara.

 

Pompa wody jak zacznie siadać to powinna być słyszalna.. Ja wymieniałem u siebie przy ~133kkm i w ciagu 1000km z cichej zmieniła się na bardzo głośna..

 

Co do odpowietrzenia to rozumiem że wiesz że musi działać Ci dodatkowa pompa wody (elektroniczna).

Wielkie dzięki za info. Póki co uszczelniłem układ (wymieniłem 3 oringi na tym weźu gdzie jest czujnik temperatury i wszytsko jest ok. Spuściłem płyn także z bloku i moze za kilka dni jak ochłone z nerwów ulże innym i napisze jak wkręcic i wykrecic srubke z bloku przynajmniej w wypadku 545 i 550 bo naprawde po 7h walki wygrałem w 15min innym sposobem. Sporo nerwów i nieparlamentarnych słów :D Także może komuś pomoge i zapraszam do zrób to sam w niedługiej przyszłosci jakby ktoś potrzebował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.