Skocz do zawartości

320d - zlecę diagnozę koła pasowego, dwumasy i rozrządu


GregWPR

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. BMW E46 320d Touring - przebieg 295000.

Objawy: na luzie podczas wciskania/puszczania sprzęgła słychać "terkotanie". Pedał sprzęgła nie wibruje, auto rusza z gazem czy bez gazu bez wibracji na silniku czy pedale sprzęgła i mechanik, który oceniał objawy twierdzi, że to raczej samo sprzęgło siadło, a dwumasa jest ok.

Kolejny objaw to metaliczne cykanie pod maską (wydaje mi się, że bardziej słyszalne po prawej stronie auta patrząc z fotela kierowcy). Nie słychać go w kabinie, a zauważyłem je podczas pompowania kół na stacji benzynowej.

Kolejna sprawa to nieco większe wibracje silnika na postoju. Wydaje mi się, że są większe niż wtedy, kiedy stałem się posiadaczem auta. Wiele tematów na forum wskazuje koło pasowe jako źródło wibracji, więc trzeba zainteresować się tematem.

 

Nie chcę wymieniać części w ciemno, bo na niądzach nie śpię, dlatego zwracam się z prośbą do osób zajmujących się naprawą z okolic Warszawy (najchętniej od strony Pruszkowa) o oferty na priv dotyczące diagnozy powyższych objawów oraz wyceny napraw.

 

Jeżeli post znajduje się w nieodpowiednim temacie, przepraszam i proszę o przeniesienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te stuki przy puszczaniu sprzęgła to pierwszy obiaw zużytej dwumasy, ale to odłożył bym na drugi plan i najpierw sprawdził wtryski, bo te cykanie i wibracje pojawiają się gdy któryś z wtryskow padnie. Wlasnie u mnie wystepuja podobne objawy co u Ciebie i diagnoza to jeden wtrysk do wymiany. Ja znam dobry warsztat co zajmują się tylko beemkami tylko oni są w Zielonce, więc po drugiej strony Warszawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega wyżej wyjaśnił temat

 

ale jako uzuepłenienie polecam tez podłączyć auto pod inpe i sprawdzic korekcje w odpowiedniej zakładce, gdy faktycznie beda "rozjechane" wypadałoby wykonac test przelewowy i w zaleznosci od wyniku podejmowac decyzje co do wtryskow

wibracje to moga byc poduszki silnika, wtryski czy np koło pasowe, trudno na odległość stwierdzić gdyż wibracje silnika to szerokie pojęcie, zmianę poduszek pod silnikiem i skrzynia (pod skrzynia rzadko padają, bardziej ugniatają się) polecam gdyż pewnie masz fabryczne, mocno prawdopodobne ze jedna od silnika będzie naderwana

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście trzeba sprawdzić korekty inpą jak kolega pisze, a z poduszkami również przerabialem ostatnio temat i po wymianie poduch, oczywiście siedziały oryginały i jedna była zerwana, to jak silnik się usztywnil to wtedy dopiero bujanie buda od nierówno pracującego silnika stało się bardziej odczuwalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za odpowiedzi. Ten odglos to bardziej dzwonienie niz cykanie, kiedys podobne mialem, kiedy poluzowana byla jedna z nakretek na szpilce kolektora wydechowego. Myslalem, ze padajacy wtrysk zaswieci check engine, wiec nie podejrzewalem. To moj pierwszy diesel z CR i slabo jestem zorientowany w temacie.

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.