Skocz do zawartości

E60 530i silnik M54 (automatyczna skrzynia) Chłodzenie.


Byniek66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Czytałem sporo i dużo się dowiedziałem, ale nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu dotyczącego mojego silnika. Dlatego nowy temat.

 

Chciałbym się dowiedzieć, czy przy wymianie obu termostatów (a może jest ich więcej?) Wypada wymienić pompę wody? Jaka pompa jest w moim samochodzie? Ta elektryczna pompa (warta coś koło 250E, czy może ta około 120E, a może są obydwie?). Dodatkowo mam uszkodzoną dodatkową pompę wody (64116988960 nr z katalogu OEM) jęczy mi z przerwami, ale tylko jak już się układ nagrzeje, jak jest zimny obieg to pompka nie pracuje.

 

Idę właśnie sprawdzić w ukrytym MENU temp chłodzenia, bo może jednak nie mam uszkodzonych termostatów, tylko problem leży gdzieś indziej? Autko jest z 2003r i ma 97.000km przebiegu, więc nie wiem czy termostaty i pompy mogły paść przez to, że mają kilka ładnych lat, czy też po takim przebiegu mogą się już psuć?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem i pojeździłem, temperaturę sprawdziłem:

 

Najpierw odpaliłem Menu (ostatnia jazda miała miejsce o godzinie 11:20, teraz była 13:40 podczas robienia testu), W MENU widniała temp 46St.

Odpaliłem silnik i tak chodził z 10min aż do 80St. Ruszyłem na małą rundkę (Jakieś 15km). Bardzo szybko temp skoczyła do 91-93St i tak sie utrzymywała cały czas (czyli chyba odpowiednia temp. z tego co czytałem w innych wątkach). Wróciłem, zostawiłem jeszcze odpalone auto (na P) na 5 minut i temp stałą w miejscu na 91St.

 

Otworzyłem maskę i sprawdziłem, które węże są ciepłe, oraz czy pojemnik z płynem chłodzącym (otworzyłem go aby zobaczyć jak wygląda w środku, tam jest taka biała piana, czy to źle, że otworzyłem? I czy to źle, że jest taka biała pianka?)

 

Wrzucam zdjęcia aby pokazać, co było ciepłe, ale od razu mogę powiedzieć, że na całym układzie było gorąco. Zbiornik z płynem - dekiel i góra chłodne, lekko ciepłe, za to dolna część gorąca.

 

http://zapodaj.net/557d4b69cfae9.jpg.html

http://zapodaj.net/d5d1109797a38.jpg.html

http://zapodaj.net/6af1bfddff3fa.jpg.html

 

W sumie zapomniałem powiedzieć w czym tkwi problem, więc auto na postoju włącza zbyt często chłodzenie (tak mi powiedziano, że przy temp otoczenia 10St nie powinno auto co jakieś 2 min czy nawet 1 min odpalać wiatraka chłodzenia)

 

I tak offtop, czy napięcie aku ma być 12.2V przy zgaszonym silniku i dopiero jak odpalę silnik skacze do 14,2 - 14,4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

W Twoim samochodzie masz mechaniczna pompe wody Nr.1 oraz Termostat z obudowa Nr.4 - tak jak na schenacie ponizej

 

Pompa wody ukł. chłodn./termostat BMW 530i E60 sedan Europa M54 - 2003

 

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E60/Europe/530i-M54/browse/engine/waterpump_thermostat/

 

 

a tutaj masz schemat ukladu chlodzenia : Nr.9 - Dodatkowa pompa wody / Nr.7 - Zawór przełączający

 

Węże wody ogrz. na post. IHKA podstawa

 

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E60/Europe/530i-M54/browse/heater_and_air_conditioning/independ_heating_water_valves_ihka_basis/

 

 

.... mozliwe ze dodatkowa pompa wody wysiada ..... a sprawdziles juz czy zawór przełączający Nr. 7 ( 64 12 6 911 797 ) funkcjonuje prawidlowo ?

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworzyłem maskę i sprawdziłem, które węże są ciepłe, oraz czy pojemnik z płynem chłodzącym (otworzyłem go aby zobaczyć jak wygląda w środku, tam jest taka biała piana, czy to źle, że otworzyłem? I czy to źle, że jest taka biała pianka?)

 

 

Otwiera sie zawsze na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wars, wiem, że stan sprawdza się na zimnym, chodziło mi tylko o to czy czasem przy odpalonym silniku, otwierając pojemnikiem nie doprowadzę do zapowietrzenia (ale już mi ktoś powiedział, że nic się nie stanie)

 

Zafi - zawór przełączający Nr. 7 ( 64 12 6 911 797 ) - jak sprawdzić czy działa poprawnie? i za co on odpowiada?

 

Podobno przy skrzyni automatycznej jest jeszcze jakaś jedna rzecz, która może szkodzić w układzie (coś z ABS-em) nie mogę teraz tego znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów w X3 ( E83 ) wyglada tak

 

kilka zdjec ponizej :

 

http://fs2.directupload.net/images/150221/temp/piqo9wqr.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

http://fs1.directupload.net/images/150221/temp/lsoatkks.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

W pojazdach BMW X3 E83 wymiennik ciepla oleju automatycznej skrzyni biegow jast bezposrednio podlaczony do chlodnicy.

Zamieszczam schemat :

 

http://fs2.directupload.net/images/150222/temp/zzhqfn7j.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

Oczywiscie jedna strona wymiennika jest "plasko" podlacona do chlodnicy ale druga strona wymiennika posiada dwie koncowki

do ktorych podlaczone sa dwa weze - dolotowy i wylotowy od skrzyni biegow [ Nr. 1 oraz Nr. 2 ]

 

 

Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów w E60 ( silnik M54 ) wyglada tak :

 

http://fs5.directupload.net/images/160221/temp/xv7ohk3r.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

 

W sumie zapomniałem powiedzieć w czym tkwi problem, więc auto na postoju włącza zbyt często chłodzenie (tak mi powiedziano, że przy temp otoczenia 10St nie powinno auto co jakieś 2 min czy nawet 1 min odpalać wiatraka chłodzenia)

 

Jezeli jest tak jak piszesz to chodnica/wymiennik ciepla ASB w tym przypadku powinna byc sprawna

 

Jezeli termostat chlodnicy /wymiennika ciepla ASB jest zepsuty to sytuacja wyglada nastepujaco :

silnik lub temperatura silnika/ wody w chlodnicy ma za niska temperature poniewaz termostat przy chlodnicy ASB nie zamyka obiegu ....

 

Tutaj sytuacja jest zupelnie odwrotna ! Temperatura silnika/ wody jest prawdopodobnie zbyt wysoka jezeli stale odpala wiatrak wentylatora :duh:

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam ponownie

 

... a moze nalezy sprawdzic Nr. 13 - Czujnik temperatury wody/oleju

 

Dopływ oleju-filtr oleju - BMW 530i E60 sedan Europa M54

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E60/Europe/530i-M54/browse/engine/lubrication_system_oil_filter/

 

 

http://fs5.directupload.net/images/160221/temp/atdr6wey.jpg

kiknij na zdjecie ! zeby powiekszyc

 

- chyba on steruje wentylatorem chlodnicy ? prosze mnie poprawic jezeli ktos wie lepiej

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Zafi,

 

 

Ale jak to sprawdzic skoro komp nie pokazuje zadnych bledow (procz klemy ibs i jakis tam czujnik w kierownicy). Wszystko inne niby sprawne, pod ukrytym menu tak jak wczesniej pisalem temp silnika ksiazkowa. Chyba, ze raz jest dobra temp a moze innym razem bedzie zla? Moze nalezy kilkakrotnie test temp przeprowadzic? A moze trzeba gdzies cos wyczyscic bo brudne, badz zapchane i dlatego wiatrak wariuje? Nie mam pojecia, dzieki wielkie za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

... czy byl zmieniany akumulator ? .... zobacz po podlaczeniu do kompa czy dane techniczne akumulatora sie zgadzaja z tymi w samochodzie !

 

Po wymianie akumulatora na nowy nalezy zrobic adaptacje nowego ...... :D

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, bledy sprawdzone z chlodzeniem wsio ok. Problem jest w: Lenkwinkelsensor - tlumacz google mowi, ze to czujnik kata skretu. W realoem nie moge znalezc tej czesci, moze ktos moglby pomoc i ewentualnie moze ma ktos jakies info gdzie to jest? Facet mi powiedzial, ze taki czujnik montowano albo u gory kieeownicy, albo gdzies w dole, zalezy od produkcji. Moze akurat jest juz jakis temat z tym problemem?

 

Dzieki z gory za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.