Skocz do zawartości

Parę pytań odnośnie E30 swap (m52b28).


EvilM4n

Rekomendowane odpowiedzi

Siema po długiej przerwie :) Googluje trochę, nie na wszystko znajduję konkretne odpowiedzi... trochę mi się nie chce dogłębnie sprawdzać postów w tematach paru a nawet parudziesieciu stronicowych.. prosił bym o odpowiedź punktowo, gdyż nie lubie mieć wszystkiego w 1 zdaniu :8)

a więc:

 

1. Jakie serwo będzie dobre do swapa? i TANIE. Tanie ponieważ z IXa jest to droga sprawa na dzisiejszy dzień, z tego co czytałem, że pasuje od Carismy, Audi a4b5 2,5tdi, jakiegos sprintera, omega B(do m50b25 stosowałem ale przerobki są).

I czy podeszło by np. z e90? ewentualnie e39 m52b28 (podwójne)? Chodzi o znalezienie dobrego serwa za dobrą kasę. Bo jak jest czegoś dużo, to jest tanie (np. e90), przeciwnośią jest e30 IX.

 

2. Czy taki zestaw jest warty uwagi? : http://allegro.pl/przewody-hamulcowe-plyn-elastyczne-kpl-bmw-e30-i5607390312.html#thumb/1 głównie chodzi o przewody elastyczne. Czy szukać oddzielnie w oplocie?

W wersji z ABSem rozumiem, że różniły się tylko 2 węzykami?

 

3. Elektryczny wiatrak jako dodatkowe chłodzenie - jaki? Nowy czy używany? Ceny zauważyłem są bardzo podobne używek i nówek.. więc nie wiem jak jakościowo wypadają..

 

4. Od czego będzie pasować wał i podpora do m52b28 z e36, natomiast skrzynia z e46 325Ci? dodam, że skrzynia zrobiona na mały krzyż.. sprawdzałem wał od 1.8 m40 i jest git, ale nie wiem jak na DŁUGOŚĆ..

 

5. Przewody paliwowe miedziane z poloneza (trzeba coś zarabiać i cacy jest) - 50zł mnie wyszlo przy m50b25. Ma ktoś może rozsądniejsze rozwiązanie?

 

6. Co do wydechu, w m52b28 jak słyszałem jest większy problem niz w m50b25.. a więc co można w miarę tanio upchać bez utraty parametrów motoru?

Czy ori 323i i 325i wydechy z e30 pogorszą sprawę?

 

7. dotyczy ABS.

Czy gra warta świeczki aby go dodać do auta? Myślę o samym przodzie..

Co musiał bym kupic/zrobić w tej kwestii?

Piasta, pompa, komp? Ma ktoś jakiś schemat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

ad 5. Rozważ ASO ;) Czyli stalowe oryginalne. Z dobrych wiadomości są powyginane - więc nie ma zabawy.

 

Na inne pytania nic mądrego nie potrafię napisać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wypowiem się do tego ABS, pomijając fakt totalnej głupoty zakładania tego systemu tylko na jedną oś, to niemożliwe bo niepodłączenie jakiegokolwiek z czujników lub odchył od pomiaru powoduje jego odłączenie z powodu bezpieczeństwa.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także zacznę od ABS-u... Jest prostsza przyczyna czyli brak miejsca na pompę.

ad.1 Serwo podwójne od omegi b plus dwa dodatkowe otwory w grodzi i regulacja trzpienia pedału.

ad.2 Nie pakuj ABS, bardzo ciężko go upchnąć, w ABS jest więcej przewodów sztywnych. Różnica w ilości elastycznych jest z tyłu (bęben/tarcza).

Ad.3 Do szybkiej jazdy i strzelenia paru boków wystarczy chłodnica z 324td plus sprawne visco.

Ad.4 Nie wiem, wiem natomiast że do skrzyni z e36 m52b28 pasuje pięknie wał z e36 m52b28 z odwrotnie zamontowaną podporą.

Ad.5 Nie przypominam sobie żebym coś zarabiał/przerabiał w wężykach.

Ad.6 Wydzior pociąć i przespawać w okolicach kolektorów, przeprowadzić pod ławą, połączyć z katami i środkowymi z m52b28. Dalszy odcinek wedle życzenia.

 

Powodzenia w modach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam pomysł ABS-u nie jest głupi, ale drogi do przełożenia, chyba żę masz kpl dawce. Do wymiany zwrotnica, piasty, półosie z tyłu i wachacze. Wiązka komp, agregat abs-u.........ale pomysl by zrobić tylko do przodu? Jest to pomysł niezwykle GŁUPI!!! jak sobie wybrażasz ostre hamowanie gdzie przód trzyma a tylne koła zablokują??

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.