Skocz do zawartości

E91 325i Touring, uszk. zawias klapy, nowe żarniki


QosmioE46

Rekomendowane odpowiedzi

1Sprawa z amorami nie tknięta, byłem jeszcze na szarpakach i sprawdzić sprawność, przód 81%, na szarpakach zero luzów na wszystkich elementach gumowo-metalowych, tyl podobnie z tym, że 70-75%. Nie mówię, że sprawność jest dokładna, ale gdyby były wytrzaskane to w życiu nie pokazały by 81%.. Póki co jeżdżę :)

 

Korzystając z dnia wolnego wziąłem się za usunięcie tego kleju, użyłem pasty lekkościernej, przy okazji poleciałem pół klapy od razu, trochę tylne nadkola i zderzak z przodu delikatnie. Zrobiłem zaprawki tzw. pędzelkiem (przykład na tylnym zderzaku), póki nie ogarnę lakiernika.

 

Fotki:

 

http://i68.tinypic.com/5m05k9.jpg

 

http://i63.tinypic.com/142h16q.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2ij3h37.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Korzystając z dzisiejszej pogody wziąłem się troche za felgi, umyłem je ludwikiem i spolerowałem pastą lekkościerną. Dzięki temu znikło wieje opiłków, felgi nabrały ładnego koloru, przy okazji umyłem auto i zrobiłem kilka zdjęć :)

 

Myślę, że już całkiem niedługo autko pójdzie do lakiernika, a teraz czeka wakacyjny wyjazd :)

 

http://i68.tinypic.com/1z15hmo.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2mqnqmt.jpg

 

http://i64.tinypic.com/9qzln5.jpg

 

http://i64.tinypic.com/ouzhur.jpg

 

http://i68.tinypic.com/21kavkp.jpg

 

http://i64.tinypic.com/24dfs7q.jpg

 

Tak mi wyszło koło (oczywiście zrobiłem wszystkie 4 :D, to akurat przednie (najwięcej opiłków było))

 

http://i66.tinypic.com/1y5oo5.jpg

 

A tak tył, po drugiej stronie podobnie :)

 

Myślę, że w tym miesiącu zamówię w końcu dystanse na tył oraz przycisk start/stop z lci

 

EDIT:

 

dzisiaj w końcu BMW udostępniło "wygrany" prze ze mnie "konkurs" do BMW Collective Memory :)

 

http://www.next100.bmw/en/topics/collective-memory.html#bookmark=aHR0cDovL3Zpc2lvbi5uZXh0MTAwLmJtdy9jb2xsZWN0aXZlX21lbW9yeS9lbl9jYy9pbmRleC5odG1s

 

http://i65.tinypic.com/29f8ldf.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odkurzę trochę temat :D

 

Zagościł "nowy" przycisk od start/stopu, jednak nie z LCI, trafił się przycisk w bardzo dobrym stanie troszkę inny, ale najważniejsze, że sam przycisk jest w idealnym stanie :)

Wystarczyło podważyć pierścień, później wyjąć sam przycisk i przełożyć. Wszystko jest na zaczepach. Teraz o wiele lepiej to wygląda :)

 

fotki:

 

http://i65.tinypic.com/11welnt.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2qal8yd.jpg

 

No a generalnie wcześniej przeleciałem auto woskiem twardym z carnaubą czy jak to się pisze :D Efekt mogę śmiało powiedzieć dla mnie wow, fajny efekt, kurz schodzi po przejechaniu ręką, woda też przepięknie spływa :)

 

kilka fotek:

 

http://i68.tinypic.com/wlat0j.jpg

 

Akurat Peugeot w trakcie :D

 

http://i66.tinypic.com/64i5j9.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2hgzo1k.jpg

 

http://i65.tinypic.com/11qinio.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2qkiidv.jpg

 

http://i63.tinypic.com/260wzzl.jpg

 

Niedługo urodziny, więc myślę że zagoszczą dystanse na tylną oś w końcu, a następnie nie ma, że boli olej w automacie, niestety kwestie wizualne muszę odłożyć na później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@Up

Dziekuje :)

 

Dystanse poszly na dalszy plan, zajalem sie podstawowymi rzeczami ktore chcialem zrobic. W grudni jade do ch i pozniej na wlochy wiec troche km ukulam takze do wymiany poszedl olej w automacie. Miska oryginal, adapter (okular) i oczywiscie olej ravenol. W starej misce jak mowi mechanik nie bylo opilkow takze cieszy mnie to a sam olej nadawal sie do wymiany. Z 10 litrowego opakowania zostalo cos na dnie max 2-3 litry. Po tym zabiegu nie kasowalem adaptacji skrzynii, boje sie ze bedzie gorzej. Po samej wymianie zauwazylem brak "bzytu" przy mocnej redukcji na D, szybsza redukcja, wieksza plynnosc samej zmiany biegow.

 

http://i64.tinypic.com/651ffb.jpg

 

Druga rzecz to odma, kupilem febi mysle ze nie ma co przeplacac. W kolektorze bylo sporo oleju, napewno byla nie sprawna. Zauwazylem tez, ze chyba lepiej wkreca sie na obroty- moze to efekt placebo

 

http://i67.tinypic.com/ohqtdc.jpg

 

Przed wyjazdem pojdzie jeszcze plukanka i zmiana oleju na Motul (dzieki Rivasi):) oraz plyn chlodniczy.

Edytowane przez QosmioE46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziekuje bardzo wszystkim :),

 

Martines tylko i wylacznie ze wzgledow estetycznych, stary byl lekko przetarty i mnie wkurzal :D fajnie, ze jest tu ktos z Leszna :)

 

Jacek to jest zwykly grill dla r6

 

Wczoraj przed wyjazdem zrobilem serwis olejowy, wlalem Motula x-cess 5w40, zobaczymy jaka zmiana bedzie po Millersie, oczywiscie wczesniej byla zrobiona plukanka, oraz wymienilem plyn chlodniczy. Wymienilem w koncu kola na zimowe i wywazylem.

 

Przy okazji sprawdzilem podwozie, generalnie sprezyny cale, gumy zawieszenia cale, tyle co zauwazylem co gdzies ladnie walnalem aluminiowa oslona ktora trzyma tez podloge silnika, ta kolo skrzynii biegow, troszke wyprostowalem ale jest w kiepskim stanie :D

 

http://i65.tinypic.com/24plwtx.jpg

 

http://i68.tinypic.com/ksq9t.jpg

 

Tu sie odpowietrza :D

 

http://i67.tinypic.com/wa0r2r.jpg

 

Umyte i na brzydkich 16 (nie az tak brzydkich, bo je doczyscilem pasta :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW sztywniejszej kierownicy przy większych prędkościach. Też to zauważyłem u siebie, a mam praktycznie identyczne auto (poza silnikiem i ilością drzwi), jak się później okazało przyczyną były zużyte gumy w wahaczach skośnych w przednim zawieszeniu. Dodatkowym objawem było lekkie stuknięcie odczuwalne na kierownicy gdy przy większej prędkości nagle musnęło się hamulec. Na szarpakach oczywiście jak zawsze wszystko było perfekcyjnie pomimo wywalonych gum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

 

Sprawdze to, dzieki:)

 

Zrobilem odbijnik, trasa ogarnieta, wyszlo nie cale 1200 km. Spalanie wysokie,bylem troche zaladowany predkosci 150-200 kmh glownie, aktualnie mam dwu kolowowe auto :D czas dosyc niezly :) o dziwo cala trase jechalem na oryginalnej nawigacji :D

 

Jesli chodzi o wrazenia na Motulu to jestem pozytywnie zaskoczony, mam wrazenie ze silnik ciszej chodzi.

 

http://i64.tinypic.com/34e72f5.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2a0kg1c.jpg

 

http://i66.tinypic.com/dqj3t3.jpg

Edytowane przez QosmioE46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli uzywasz motula xcess 5W40 i ci spadlo zuzycie oleju to wymien sruby aluminiowe przy pokrywie zaworow, to one puszczaja ci olej.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dawno nie aktualizowałem, forum przeglądam regularnie. BMW nadal jeździ, aktualnie 232k km przelotu, o dziwo nic sie nie psuje (oprócz wymiany elektrozaworu) :D, została również przerejestrowana na polskie blachy. Auto w najbliższym czasie przejdzie serwis olejowy. Dwa tygodnie temu przejechała bez problemu 2200 km (2x 1100 km).

 

Przypomniałem sobie, że ogarnąłem również boczki foteli zestawem colourlock, wyszło ładnie (zdjęcia jednego boczku):

 

http://i65.tinypic.com/mjvi36.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2eqdg8m.jpg

 

http://i66.tinypic.com/afbk1x.jpg

 

W końcu ogarnąłem blachę, pomalowany został:

 

*zderzak przedni (odpryski)

*błotnik lewy (wgniecenie było, ale to jak już kupiłem ją)

*zderzak tylny (zdeformowany)

*klapa tył (korozja pod szybą i zaraz na samym spodzie)

*jakieś tam zaprawki porobione, bo autem poruszam sie w 90% w trasach przy dużych prędkościach i kamyczki niestety uderzają :(

 

Kilka fotek po myciu po przyjeździe z trasy trzeba było wypucować, oczywiście skóry nasmarować mleczkiem BMW i ogólnie odkurzyć :mrgreen:

 

zaraz po pucowaniu:

 

http://i64.tinypic.com/2aijvh4.jpg

 

http://i68.tinypic.com/1zlt8pk.jpg

 

wnęrze, jak na 232k przelotu w naprawdę dobrym stanie :cool2:

 

a tu mała sesja (akurat w poznaniu na drugi dzień musiałem być):

 

http://i67.tinypic.com/vx29i1.jpg

 

http://i64.tinypic.com/deb2c9.jpg

 

http://i65.tinypic.com/96e3xf.jpg

 

http://i63.tinypic.com/iw3r5e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@Patryksob14, dziękuję :)

 

Po 13k km wymiana oleju (self service tak zwany :mrgreen: )

 

http://i65.tinypic.com/295dc1u.jpg

 

http://i63.tinypic.com/4tvqsg.jpg :lol: :lol:

 

http://i68.tinypic.com/2eoh7r4.jpg

 

http://i63.tinypic.com/rumoly.jpg

 

Olej Motul Xcess 5w40 LL-01, nowy filtr Knechta, którego nie ma na zdjęciu, wszystko poskładane,

 

http://i64.tinypic.com/dbi9vq.jpg

 

W ciągu kilu najbliższych dni muszę w końcu wymienić koła na zimowe :lol:

Edytowane przez QosmioE46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Auto po wymianie na koła zimowe, niestety 16".

 

Zepsuł mi się zawias tylnej klapy, szyba i klapa otwierały się do max 50% możliwości i dalej się blokowały. Nie obyło się bez ściągania spojlera i cięcia zawiasu- w żaden inny sposób nie dało się go zdemontować.

 

Powodem było wyłamanie się trzpienia na zamkniętej klapie, sprężyna pociągnęła go do tyłu i :mad2: . Sprężyna trzyma tak mocno, że nie idzie ręcznie w jakikolwiek sposób jej unieść, tak aby przestała blokować zawias. Pół biedy jak wyleci na otwartej klapie, najgorsza opcja to właśnie przy zamkniętej klapie.

 

Ten kto wymyślił te plastikowe zaślepki, żeby dostać się do śrub spojlera musiał być naprawdę w złym humorze :duh: dość długo z nimi walczyłem

 

http://i64.tinypic.com/1zzq9lw.jpg

 

http://i65.tinypic.com/v5limg.jpg

 

Jak to się mówi, nieszczęścia chodzą parami..........

 

http://i68.tinypic.com/11hguhk.jpg

 

Po małych przebojach z podnośnikiem :D udało się dotrzeć do nadkola i wymienić żarniki (Bosma D1S 6000k).

 

http://i63.tinypic.com/2cq08er.jpg

 

tak było:

 

http://i66.tinypic.com/25f61rn.jpg

 

jest tak:

 

http://i65.tinypic.com/33yrjgp.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2wc4pwg.jpg

 

Przy okazji wymieniłem podświetlenie rejestracji na ledowe

 

http://i63.tinypic.com/2uf9d8n.jpg

 

Wiem, że auto mega brudne, ale nie było za bardzo jak pojechać umyć.

 

Stare wysłużone żarniki Osram Xenarc wyglądają tak:

 

to jest ten gorszy- różowy:

 

http://i67.tinypic.com/2i10bk1.jpg

 

a tu ten lepszy:

 

http://i66.tinypic.com/2jb1n5c.jpg

 

Także dzisiaj mogę jechać w końcu na przegląd :D :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.