Skocz do zawartości

Tuning N54 z poziomu telefonu ( android ) MHD flasher


MiloszGD

Rekomendowane odpowiedzi

MHD Flasher is the first Android handheld application to bring ECU tuning and monitoring to the BMW N54 engine. The MHD Flasher reveals the immense margin of power BMW left on the table with the N54 while still retaining the sophistication of the original engine management program.

→ Easy to install

Connect any compatible Android device to your car using a standard K+Dcan cable along with a OTG USB cable, install one of the pre-purchased MHD built-in maps and enjoy the power and performance benefits of the maps by WedgePerformance.

 

→ MHD M Tuning customer support

As an alternative to built-in maps, MHD M Tuning by WedgePerformance can provide Advanced tuning options for those who have higher or special performance needs.

 

→ Keep an eye on the tuning

Monitor your engine behaviour using a configurable gauges layout to keep on eye on any of the 40+ engine monitors like Oil temp, boost pressure, actual load or individual cylinder ignition timing. Activate the logging mode to save up to 30 monitors to a standard CSV file for later analysis. Track issues by reading the error codes, and delete them once resolved.

 

→ Flash your ECU back to a stock anytime, as often as you need to.

 

Complete features description:

 

*** Flasher module

- Flash built-in maps (purchased separately), piggyback backend maps or custom user-tuned .BIN files (so called “Open source” maps)

- Read stock ECU - as fast as 5s on I8A0S/IJE0S (most of the cars).

- Allows increased torque limits

- Optional increased boost ceiling

- Upgrade/downgrade to IJE0S / I8A0S to take advantage of the specific features (more monitors available, increased boost limit)

- 2 minutes map switching

- Initial install time : 16 minutes on KLINE cars (2007 & Early 2008), 35 minutes on DCAN cars (2008+)

- Read / delete engine trouble codes.

 

*** Monitor module

- Extensive logging values list, up to 19 values at the same time.

- Save logging session to .CSV files

- Configurable Gauges

 

*** Optional Built-in maps

- Q-Logic maps by WedgePerformance

- Stage 1, stage 2 and E30 (40% e85) available for purchase

 

Currently supported vehicles:

 

2007-2010 135i, 335i and 535i

2011-2013 335is

2009-2015 Z435i/is

2011 1M

 

 

Required hardware:

- 1 device running Android 3.2 and up, USB OTG compatible.

- 1 K+Dcan cable.

- 1 USB OTG cable.

 

All licences are VIN Locked.

 

FAQs

 

Q: Can I test the connection before making a purchase?

A: Yes, simply tap the MHD Store button. The ECU connection is checked before displaying available purchases.

 

Q: Does my Android device need to be permanently plugged to the OBD port?

A: No. Once a flash is performed you can unplug your device.

 

Q: Does the MHD flasher requires an internet connection?

A: Licence checks will need to be performed from time to time but will be transparent to the user.

 

Q: Do I need to purchase a new licence each time I flash a map?

A: No, you can ref lash as many times as needed.

 

Q: Is a battery charger required?

A: It is highly recommended for long flashes (install, uninstall). A healthy battery will handle short flashes (map changes) fine but the use of a battery charger remains recommended.

 

2vQk0GkbjvcMnFFAGNfXsSF-pMka02mL09Jo6Dq6mr2HRWlPHzormX1erAOJADci_m0=h900

 

167bjWu-caLhMlz_42YwpKnidgpU02XyYYxJHaySqTl6HwgD8yBH6raLoks1R_OnZw=h900

 

Jakby ktoś chciał się pobawić to mam apkę , mam kabel :D na 90% mam też dostęp do map , ale czy faktycznie mam musiałbym sprawdzić na aucie... bez auta nie chce mi żadnej mapy zaproponować...

Po podpięciu kabla pod telefon program startuje, więc zapowiada się dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam to rozwiązanie. Mapy przygotowuje dla nich Wedge Tuning. Mapy są bardzo dobrze dopracowane - aksamitnie wkręca się na obroty. Cały czas są rozwijane i wypuszczane kolejne wersje. Przy stage 1 wyniki na paliwie 95 to ok. 350 KM, a na 98 ok. 370 KM.

 

Przy instalacji danej mapy możecie wybrać dodatkowe opcje samodzielnie, typu:

- ciśnienie doładowania na każdym z 3 pierwszych biegów

- eliminacja podwyższonych obrotów przy zimnych startach

- eliminacja lag'a spowodowanego poprawką dla klekoczących wastegate'ów

- poziom wolnych obrotów

 

Kupując dany stage za 200 zł macie do wyboru różne warianty stage - np. z DP, z FMIC, różne paliwa etc. Należy jeszcze dokupić flasher za 400 zł. Po zainstalowaniu pierwszej mapy, zmiana na kolejne mapy zajmuje już tylko 2 min - można więc przed dłuższą podróżą wrócić szybko do serii.

 

Nie ma na rynku rozwiązania o lepszym stosunku efektu do ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej wersji koszta prawdopodobnie wynoszą 0 zł ;) niestety nie jestem przekonany w 100% . Udało również mi się odpalić fulla jb4 mobile

viewtopic.php?f=48&t=292030

 

Nie mam niestety gdzie przetestować, ale jb4 rusza mi bez problemu z samym kabelkiem. W nieprzerobionej wersji licencja( a raczej jej brak) wyłączała program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Jaki potrzebuje kabel , żeby cieszyć się z MHD z poziomu telefonu? Rozumiem , ze kupić program, zainstalować na telefonie i co dalej? Jeżeli będę miał już kabel to po podpieciu pod OBD wyskoczy propozycja programu? Jedna mapa to koszt 200zl czy pakietu map ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 lata później...

Witam, jestem raczej zielony ale poczytałem trochę na amerykańskich forach i w ciemno kupiłem MHD pełną licencję i adapter

(jeszcze nie dotarł z reichu. interfejs jest super można wszystko obejrzeć na utubie vehicle vvirals. Najpierw zrobiłem charge pipe alu, oil catch tank i FMIC. Płukanki silnika olej Red Line 0w40,nie ruszałem downpipes bo nie wiem co z sondami lambda jak masz decat. Ale niebawem ruszam. Posprawdzałem pompę paliwa,waste gaty turbiny i mam zamiar na początek wgrać stage 1 ew + .Można monitorować wszystko z poziomu tel ew nowego head unita. Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaki dolot zrobić i czy ruszać downpipy. Dodam że mam xDrive i można deaktywować na RWD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana katów na downpipes daje spektakularne efekty jeżeli chodzi o moc. U mnie przednie sondy działają bez zmian, z tylnych mam błąd, pomimo patentów. Można próbować zamaskować ten błąd, żeby check się nie świecił, ale nie ruszałem tego.


Kiedyś czytałem, że downpipes do wersji z x drive są trochę inne niż od rwd, ale nie mogę tego potwierdzić. Jest trochę głośniej, zmienia się dźwięk wydechu.


Osobiście nie mam mhd tylko cobba, ale też jest fajnie. Cobb i wiele firm z usa wycofała pod wpływem ekooszołomów wszystkie produkty oraz softy eliminujące katy, więc warto ściągnąc odpowiednie mapy i je zarchiwizować na wszelki wypadek. Mhd ma zdeydowanie więcej opcji niż cobb, teraz chyba bym się na mhd zdecydował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

MHD to cudowna rzecz. Nie tylko do tuningu ,ale równiez do diagnostyki czy gadżetów dla N54


"Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaki dolot zrobić i czy ruszać downpipy."

W zależnosci od programu

Na stage 1+ zalecany jest intercooler

Na stage 2 downpipe

A na stage 2+ obie z tych rzeczy.

.. i w sumie tyle. Reszta modyfikacji to szutka dla sztuki. no chyba ze celujesz w wyższe moce.


Charge pipe to przewrażliwienie amerykanów ,oni tam ładowali w n54 naprawe duży boost przez co nie wytrrzymywał.

Stage 1 to delikatny program ,odczujesz różnicę na pewno. Ale przed programem wymień świece ,sprawdź cewki i zobacz czy nie ma wycieków no i czy samchód jest w pełni sprawny.

Najpierw naprawa a potem tuning

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.