Skocz do zawartości

Wibracje w środku, dudnienie przy 4.5k rpm


abradab

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Posiadam 118i 170km i od niedawna pojawiły się niewielkie wibracje dokładnie po przekroczeniu 4500 obr/min (delikatnie wibruje przy 3000 i 3500 również). Za wyjątkiem wibracji słyszalne jest buczenie/dudnienie dochodzące z komory silnika.

 

W związku z powyższym, mam pytanie do posiadaczy F20 z silnikiem N13 (114i,116i,118i) - czy u was występują też takie niewielkie wibracje oraz te buczenie po przekroczeniu 4500? Bo nie mogę zlokalizować źródła tego buczenia i wibracji..

 

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam

Edytowane przez abradab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

 

też mam N13 i bardzo podobny problem. Który ujawnia się głównie przy prędkości 80km/h -90, potem zanika. Czuje jakby w siedzeniu wibracje, a kiedy fotel pasażera jest wolny to też widać jak delikatnie drga. Poza tym jest problem z kierownicą (delikatne ruchy w prawo i lewo jak przy nie wyważonych oponach). Interweniowałem w tej sprawie w ASO i wymienili mi przekładnie. Ogólnie problem powraca, i zauważyłem, że: po odkręceniu kół, przejechaniu powiedzmy 1-2 tyś km jest ok i potem znów to samo. Poszukałem trochę na różnych forach i zastanawiam się nad następującymi opcjami- ustawienie geometrii i zbieżności, wymiana tulei centrującej wału, ewentualnie tuleje pływające wahaczy. Oczywiście wg ASO problemu nie ma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wygląda na to że mamy dwa różne problemy. Mi wibracje i buczenie powracają za każdym razem kiedy lekko przekroczę granice 4.5 tys obr/min. Niezależnie czy jadę, który mam akurat zapięty bieg (skrzynia automat 8hp). tak samo wygląda to na postuju - 4.5 tyś obr/min i zaczynają się wibracje oraz słychać buczenie w środku samochodu. Dodam, że po przekroczeniu około 5.3 tyś obr/min buczenie i wibracje ustają. Byłem w ASO i rozkładają ręce. Błędów brak.

 

Szukam jakiegoś punktu zaczepienia i chciałbym wiedzieć czy problem dotyczy tylko mojego egzemplarza czy po prostu tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu ktoś coś. Czyli jednak u mnie coś nie tak..

 

Auto ma 38 tyś przebiegu.. Dziwne. Rozrząd pod kątem poprawnego ustawienia został sprawdzony, łańcuszek nie jest wyciągnięty, poduszki wydają się być w porządku. Brakuje mi już powoli pomysłów..

 

Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł lub sugestię to bardzo poproszę. A jeśli u kogoś jeszcze nie ma takich objawów to też poprosiłbym o odpowiedz, w ASO powiedzieli że porównali w stosunku do innych samochodów z tym silnikiem i jest podobnie..

 

Dodaję link do filmu. Nie oddaje to w 100% tego irytującego dźwięku, ale coś tam jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam mam f20 118i 170km i też odczuwam drgania przy ok 80-100kmh, miałem nadzieję że to od felg czy coś no ale z drugiej strony niemożliwe bo autko ma 70tyś km i tylko raz w pl było... i uważałem bardzo :D

Mam zamiar udać się do servisu BMW i z nimi poruszyć ten temat być może trafię na jakiś ślad.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.