Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie

 

Posiadam 118i 170km i od niedawna pojawiły się niewielkie wibracje dokładnie po przekroczeniu 4500 obr/min (delikatnie wibruje przy 3000 i 3500 również). Za wyjątkiem wibracji słyszalne jest buczenie/dudnienie dochodzące z komory silnika.

 

W związku z powyższym, mam pytanie do posiadaczy F20 z silnikiem N13 (114i,116i,118i) - czy u was występują też takie niewielkie wibracje oraz te buczenie po przekroczeniu 4500? Bo nie mogę zlokalizować źródła tego buczenia i wibracji..

 

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam

Edytowane przez abradab
Opublikowano

Witaj,

 

też mam N13 i bardzo podobny problem. Który ujawnia się głównie przy prędkości 80km/h -90, potem zanika. Czuje jakby w siedzeniu wibracje, a kiedy fotel pasażera jest wolny to też widać jak delikatnie drga. Poza tym jest problem z kierownicą (delikatne ruchy w prawo i lewo jak przy nie wyważonych oponach). Interweniowałem w tej sprawie w ASO i wymienili mi przekładnie. Ogólnie problem powraca, i zauważyłem, że: po odkręceniu kół, przejechaniu powiedzmy 1-2 tyś km jest ok i potem znów to samo. Poszukałem trochę na różnych forach i zastanawiam się nad następującymi opcjami- ustawienie geometrii i zbieżności, wymiana tulei centrującej wału, ewentualnie tuleje pływające wahaczy. Oczywiście wg ASO problemu nie ma :D

Opublikowano

Kolego wygląda na to że mamy dwa różne problemy. Mi wibracje i buczenie powracają za każdym razem kiedy lekko przekroczę granice 4.5 tys obr/min. Niezależnie czy jadę, który mam akurat zapięty bieg (skrzynia automat 8hp). tak samo wygląda to na postuju - 4.5 tyś obr/min i zaczynają się wibracje oraz słychać buczenie w środku samochodu. Dodam, że po przekroczeniu około 5.3 tyś obr/min buczenie i wibracje ustają. Byłem w ASO i rozkładają ręce. Błędów brak.

 

Szukam jakiegoś punktu zaczepienia i chciałbym wiedzieć czy problem dotyczy tylko mojego egzemplarza czy po prostu tak jest.

Opublikowano

W końcu ktoś coś. Czyli jednak u mnie coś nie tak..

 

Auto ma 38 tyś przebiegu.. Dziwne. Rozrząd pod kątem poprawnego ustawienia został sprawdzony, łańcuszek nie jest wyciągnięty, poduszki wydają się być w porządku. Brakuje mi już powoli pomysłów..

 

Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł lub sugestię to bardzo poproszę. A jeśli u kogoś jeszcze nie ma takich objawów to też poprosiłbym o odpowiedz, w ASO powiedzieli że porównali w stosunku do innych samochodów z tym silnikiem i jest podobnie..

 

Dodaję link do filmu. Nie oddaje to w 100% tego irytującego dźwięku, ale coś tam jest.

 

Opublikowano

Może za mały przebieg ;)

 

Żartuję...Ja swoje auto kupiłem z przebiegiem 125 tyś km. Więc nie wiem, może wcześniej też było. W każdym bądź razie teraz jest spokój, pracuje ładnie w całym zakresie obrotów.

 

Pozdrawim

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

witam mam f20 118i 170km i też odczuwam drgania przy ok 80-100kmh, miałem nadzieję że to od felg czy coś no ale z drugiej strony niemożliwe bo autko ma 70tyś km i tylko raz w pl było... i uważałem bardzo :D

Mam zamiar udać się do servisu BMW i z nimi poruszyć ten temat być może trafię na jakiś ślad.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.