Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Po szczęśliwym użytkowaniu mojej trójki przez 9 lat, spotkała mnie niezbyt miła niespodzianka, a mianowicie pęknięty wał korbowy :D .

Poczułem duże drgania na sprzęgle i dziwny stukot silnika przy przyśpieszaniu, po przejechaniu około 10km auto zatrzęsło i zgasło,

diagnoza pękniety wał korbowy.

I teraz zastanawiam się co zrobić, czy szukać gołego silnika czy bawić się w wymiane wału korbowego, panewek i korbowodów..?

Najważniejsze pytanie jakie mam do Was to czy wał korbowy w 318d jest taki sam jak w 320d?

Ponieważ wszędzie gdzie do tej pory szukałem części to bez problemu można dostać wał lub goły silnik do 320d , a te z 318d praktycznie nie występują.

Mój silnik to: M47DU1, nr Vin: KV90439.

 

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.

Opublikowano
z tego co pokazuje realoem to nawet różnią się wagą... ten z 318d 13kg a ten z 320d 14kg... a niby to te same silniki...
Opublikowano

oba elementy wg mechanika w dobrym stanie...

Panowie jakieś rady co robić dalej?

Szukać gołego silnika czy samego wału?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj masz mój temat , tyle że w 2.0d

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=200129

Już znowu zaczynają się pytania o dwumas , olej i czy miał dzwona .

Trzeba pogodzić się z faktem ,że pękanie wałów w M47 to wada fabryczna spowodowana złym materiałem użytym do produkcji tej części i tyle.

Opublikowano
kupowałem w 2007 roku jako 3 latka z przebiegiem 100 tys km potwierdzonym w aso, aktualnie mam najechane 235 tys...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co ile km wymieniasz olej? Na jakim jeździsz? Koło pasowe i dwumasa oryginalne?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Olej zawsze wymieniam co 15 tys km, jeżdze na Mobilu 5w30. Koło pasowe i dwumas oryginalne...
Opublikowano
Olej zawsze wymieniam co 15 tys km, jeżdze na Mobilu 5w30. Koło pasowe i dwumas oryginalne...

 

 

Wkładając nowy słupek czy też cały silnik , dwumasa obowiązkowo do sprawdzenia one na ogół przy tym przebiegu już kończą żywot oczywiście jest to kwestia dość indywidualna , ale radzę przemyśleć czy warto ją wkładać .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Kup cały silnik lepiej się opłaca niż sam wał korbowy, jak wymiana wału to tylko na nowy , a taki to kosztuje tyle co cały silnik,

dodatkowo nie wiadomo co się dodatkowo uszkodziło w silniku, remont tego silnika nie opłacalny ...

318d po 2004 to już CR M47N ,a nie na pompie Vp44 M47 , trudno uznać to za wadę fabryczną, podobne jak w starszej wersji M47 zawsze znajdzie się

jakiś procent co uszkadza się wał lub obraca panewka na wale korbowym , ale jak dotychczasowe wyniki wykazały wcale tak dużo tych wałów się nie uszkadza i wątpię że znajdziesz przyczynę .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EU71-EUR-08-2004-E46-BMW-318d&diagId=11_3513

sam wał korbowy kosztuje 750 EURO plus marża serwisu pewnie 10-20% dodatkowo panewki uszczelniacze , uszczelki olej itp

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8e02ab95b4ed.jpg

Edytowane przez Din76
Opublikowano

też mi się wydaje ze lepiej wymienić cały silnik niż sam wał, tylko pytanie w jakim stanie ten "nowy" silnik będzie...

a koszty są spore, silnik, robocizna, dwumas + sprzęgło, koło pasowe, może wyjść z 8 tys zł na spokojnie.. a auto sprawne warte może z 14-15 tys zł...

ale jest jedno ale sentyment do tego auta..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.