Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z odpaleniem e60 545i. Na wstępie dodam ze autko kupiłem po małej kolizji(uderzyło w latarnie)

Poduszki nie odpaliły,ale napinacze pasów owszem. Błąd AIR BAG oczywiście razi po oczach. Myślałem na początku ze to klema,ale całą elektronika w aucie działa,rozrusznik kręci auto nie odpala....

Przyczynę znalazłem-brak zasilania na pompie paliwowej. Odnalazłem przekaźnik pompy i podałem jej napięcie,auto oczywiście wtedy pali od strzała.

Coś odcięło TYLKO pompę paliwa. Sugerujecie ze to może być klema?? Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem??

Pozdrawiam

Opublikowano

Sprawdz dobrze wizualnie ladunek na klemie plusowej. Przyda sie tez odczyt bledow i wtedy będziemy znać przyczynę.

Najprawdopodobniej wlasnie to ta klema jest przyczyną. Należy ja wymienic albo troszeczkę pojsc na skroty (oczywiście tymczasowo i w celach eksperymentalnych :D ) mozna usunac element zawierajacy ladunek pirotechn. i polaczyc to na krotko odpowiednio dogietymi blaszkami oraz wypiac ten kabelek z klemy plus a nastepnie programowo usunac NCS expert w module airbag ta kleme.

Opublikowano

Wiec tak. Dziś wymieniłem napinacze foteli. I teraz mam pytanie czy moduł AIR BAG trzeba "wyczyścić" ze zdarzenia ,czy wystarczy wykasować błędy ze sterownika??

Druga sprawa to przyjrzałem się klemie plusowej i z niej wychodzą 2 przewody cienkie na końcu jest wtyczka i to połączone jest z instalacja auta. Na tych przewodach nie ma napięcia żadnego. Może klema uszkodzona?? Tam też powinien być + ,czy jakaś oporność ???

Opublikowano (edytowane)

W BMW tylko kasowanie błędów. Nie trzeba kasować crash na stole o ile mi wiadomo. Gdy, oczywiście w celach eksperymentalnych, aby sprawdzić czy to aby klema pirotechniczna ma winę i chcesz ją wyeliminować, to zrób tak jak na poniższych zdjęciach.

Kabelki oba w aucie ze zdjęcia zostały wypięte i klema pirotechniczna wyprogramowana NCS Expert. Oczywiście auto zapali i klemę należy wymienić na nową (inną sprawną) i ponownie wszystko przeprogramować tak jak fabryka... Jeżdżenie z pominięciem fabrycznie zastosowanej klemy pirotechnicznej jest niedopuszczalne gdyż w przypadku kolizji nie odpali ładunek piro odcinający pompę paliwa :twisted:

 

http://atro.com.pl/Warsztat/fotki/20160207.jpg

http://atro.com.pl/Warsztat/fotki/20160208.jpg

Edytowane przez damascus7
Opublikowano

Nowe informacje.

Po wymianie napinaczy foteli i wykasowaniu błędów kontrolka od poduszek zgasła. Nie ma żadnych błędów. Zrobiłem test taki dla siebie klemy i wiec tak:

Jak wypnę wtyczkę od klemy + i włączę zapłon to jest błąd w sterowniku klemy dodatniej. Jak podepnę z powrotem i wykasuje błędy jest OK-brak błędów. Wychodzi na to że klema + jest w porządku.

Jeżeli robię test pompy paliwowej przez inpę to oczywiście też się nie uruchamia.

Dodam że auto ma zdemontowany pas przedni nie ma chłodnic,wentylatora i czujników od temperatury silnika,ale to raczej nie ma wpływu na odpalanie... Jak sądzicie???

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Problem rozwiązany.

Okazało sie ze był przepalony bezpiecznik w module zasilającym ,który znajduje sie na podszybiu tam gdzie sterownik silnika.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Dobrze wiedzieć, choć najczęściej winowajcą jest właśnie klema +, tym bardziej że mieliśmy info o kolizji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.