Skocz do zawartości

Koła 18'' biją przy wiekszej predkosci, gdzie przyczyna?


godzil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem do swojej E46 Coupe koła 18 cali, wszystkie 8J / 225/40/18. Dwie opony do jazdy, dwie do wyrzucenia - tak tez zrobilem. Kupilem dwie opony używane ale z ładnym bieżnikiem i rocznikiem 2015 Continentale, dwie opony zostały zmienione a dwie zostały. Wszystkie koła zostały oczywiście wyważone. Opony nie są kierunkowe.

 

Założyłem ładniejsze (kupione przeze mnie Continentale) na przednią oś i klapa - kierownica telepie, biją między 90 a 130, w innych prędkościach nie. Pomyslałem że wystarczy zamienić kołą między sobą - prawa z lewą, lewa z prawą. Było jeszcze gorzej. Wróciłem do poprzedniej konfiguracji. Po ok. 100km pojechałem do wulkanizatora żeby jeszcze raz sprawdzil wyważenie kół. Co dziwne, miały odchyłki rzędu 15-20g na wszystkich 4 kołach. Wyważył mi jeszcze raz, niestety - niewiele sie nie zmienilo. Pomyslalem że to wina opon i zmieniłem koła między osiami (tylny komplet kupiony razem z felgami założyłem na przód, przedni komplet kupionych przeze mnie opon na tył), sugerując niezbyt szczęśliwe kupno przeze mnie tych używanych opon. Ale mylilem sie - było jeszcze gorzej, kierownica nadal telepała.

 

Próbowałem każdej konfiguracji, a kierownica nadal telepie tak między 90 a 130. Koła wyglądają na prościutkie, na oponach okiem nie są zauważalne żadne bąble czy coś. Zawieszenie przejrzane i zero zastrzeżeń, akurat sie zgrało z serwisem zawieszenia. Ustawiana zbieżność, poza tym na 17stkach poprzednich nie miałem najmniejszych zastrzeżeń, wszystko pieknie.

 

Co jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony wy-ząbkowane albo z hamowane i będą bić.

Jest:e36 kupeta 2.5; e70 3.0 sd

Prawo jazdy & POLON.. BMW :D

Diagnostyka BMW od 1988r. do 2019r.. i rolowanie nadkoli // pisać PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień też wulkanizatora.

 

Mój jak jest coś nie halo z oponą to mówi od razu (własnie wyząbkowania itp.), a również jak wyważy to po zdjęciu na starcie nie ma 15-20g niedoważenia, max. 10g.

 

Jeszcze jedno - otwór centrujący - na feldze jest identyczny wymiar jak na piaście?

Edytowane przez JokerDaniel

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Panowie dziś z rana mnie olśniło. Problem chyba rozwiązany, wstyd się przyznać - otwór felg poprzednich 72.6, obecnych - 74.1 ;) Pierścienie zamówionie.

 

Fajnie że tylko tyle wyszło. Dziwi mnie jednak to na co zwrócił kolega JokerDaniel, że po raptem 100km koła były niewyważone o jakieś 20g. Opony ułożyły się? Czy może to bicie to spowodowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bicie :-)

 

Także trafiłem z tym centrowaniem :-) tym bardziej się dziwię, że wulkanizator Ci o tym nie wspomniał :-)

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.