Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Muszę wymienić silnik M54 na drugi.

Moje E60 ma wentylator elektryczny (najprawdopodobniej dawcami będą E46,E39,Z4),jak to jest z podłączeniem tego wentylatora kiedy w tych silnikach jest wiskoza?

Jakie mogą być jeszcze mankamenty związane z przekładką?

Opublikowano

Z ciekawosci, co sie z nim stalo ze chcesz wymieniac?

 

Z wiatrakiem nie ma zadnego problemu, odkrecasz wiskoze od pompy wody i tyle.

 

Proponowal bym jeszcze wymienic zapobiegawczo uszczelke miski, poki silnik bedziesz mial na wierzchu, bo predzej czy pozniej bedzie cieklo, a wtedy to juz tylko czeka cie opuszczanie sanek i podnoszenie silnika wyciagnikiem do góry. Simmering walu, od strony skrzyni tez bym wymienil.

 

Kup goly slupek, osprzet musisz i tak przerzucic ze swojego, zwlaszcza uklad wodny pod kolektorem ssacym idacy od pompy wody, spojrz:

 

e60

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NA51-EUR-10-2003-E60-BMW-525i&diagId=11_3511

 

e39

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT41-EUR-01-2001-E39-BMW-525i&diagId=11_2637

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedź.

Napiszę co się stało z silnikiem w poniedziałek albo we wtorek,gdyż auto jest w warsztacie i robiona jest diagnoza.Nie chcę przedwcześnie wyrokować ale z tego co wiem (dostałem wczoraj wieczorem wiadomość) silnik może być do uratowania.Choć wstępna diagnoza była-silnik do wymiany.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc oto opis.

 

Podczas jazdy auto mi zgasło.Jeszcze jak się toczył około 20 km/h spróbowałem go odpalić z biegu i wtedy z rury wydechowej poszedł dym i koniec.

Nic niepokojącego się nie działo w postaci dymu czy jakichś stuków i głośnej pracy.

Próba zakręcenia rozrusznikiem nie pomogła,nawet nie ruszył silnika, więc dałem spokój.Auto na lawetę i do kolegi do warsztatu.Silnika nie dało rady ruszyć ręcznie,więc wstępna diagnoza-urwany łańcuch lub jego przeskok itp.Zdziwienie-na bagnecie sucho,choć sprawdzam stan oleju co 2-3 dni (trochę go bierze ale nie dymi),płyn jest.Mam uszkodzony czujnik poziomu oleju,więc myślałem,że zgubiłem gdzieś olej po drodze (5 km) i zatarłem silnik.Więc wstępna diagnoza-silnik do wymiany.

Wczoraj po południu chłopaki wyjęli silnik,zdjęli głowicę i telefon do mnie:w cylindrach jest pełno oleju,kiedy była zmieniana odma?Odma była strasznie zasyfiona i zapchana,nie było odprowadzania gazów więc ciśnienie wzrosło i olej poszedł do góry do cylindrów zalewając je unieruchomił silnik.

Cylindry, gładź na w środku jest ok (więc nie zatarty),łańcuch nie zerwany,nie przestawiony rozrząd.

Więc co robić?Złożyć go robiąc jeszcze małe wymiany np.uszczelek lub ew.szlifu głowicy czy kupić jakąś używkę? Sam już nie wiem, doradźcie proszę.

Opublikowano
KAtnapewno zawalilo.JA bym zrobil i wymenil przy okazji uszczelniacze a nawet pokusil sie o plukanie tlokow z nagaru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.