Skocz do zawartości

N42 vanos Aisin


kaziu099

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie wyciagnelem bagnet oleju bardzo malo zmienila sie praca silnika waz od odmy dobrze jest wlozony ale i tak blad wyskakuje 27bb-sterujacy walka rozrzadu wydechu :shock: rece rozkladam juz.......a moze talerzyki zle ustawili od vanosow.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a ten mechanik nie ma dojścia do jakiś używanych części żeby na chwilę podmienić ten zawór i sprawdzić to?

 

I mogę się mylić, ale zawory od strony ssącej i wydechowej są chyba takie same. Weź spróbuj zamienić je miejscami, to będą 2 minuty roboty, a jeśli diagnoza mechanika była trafiona to będziesz miał potwierdzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak zrobie i dam znac

Jakby coś, to tu masz nagranie jak ten silnik powinien reagować na wyjęcie bagnetu

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=gs6o-ueMZP4

Tylko weź poprawke na to, że słychać rozwalonego vanosa.

 

(I kwestia dla specjalistów od odmy co by ja na każdym kroku wymieniali. Mam jeszcze zamontowana fabrycznie i jak widać działa jak Bozia przykazała. Wymienilem jedynie kawałek gumowego węża nad kolektorem bo fabryczny sie zacisnal, ale to już były koszty rzędu kilku PLN.)

 

W tej chwili od pierwszych objawów usterki vanosa przyjechałem ok 5500 km. Dziś po przejechaniu 20km, na jałowym biegu zaczęła mrugać do mnie kontrolka oleju. I to tak intensywnie, ze więcej się świeciła niż nie. Tak więc do wtorku auto idzie w krzaki i na razie muszę jeździć moim niezawodnym daewoo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Przyłączam się do powyższej prośby.

 

 

Falco, to są vanosy zupełnie innego typu, w N42 nie ma już tak łatwo.

Czyli tych nie da się regenerować? Czy też jest to nieopłacalne?

 

 

A na marginesie - jak to jest w końcu z tą odmą. Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik ma zgasnąć, czy też nie.Mój dławi się i gaśnie - a vanosa mam do zrobienia bo zaczyna chodzić jak diesel. Niektórzy mówią, że to odma zatkana inni, że to normalne. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Auto naprawione więc czas na krótkie podsumowanie.

 

Uszkodzona była pompa oleju, dawała coraz słabsze ciśnienie przez co z początku dzwoniły vanosy, a czasem ciśnienie tak spadło, że aż zapalała się kontrolka oleju na jałowym biegu.

Wieczorem nagram film jak silnik pracuje po naprawie. Różnica jest ogromna.

 

I mała uwaga: kupując używane części silnika należy pytać z jakiego powodu silnik został rozebrany (sprawnego silnika nikt nie rozkręca na części), bo może się okazać, że część którą chcecie kupić, uszkodziła swój pierwotny silnik.

 

Sekcję pompy i ewentualne zdjęcia uszkodzeń zrobię i opiszę jak będę miał wolnych parę minut, czyli pewnie lipiec/sierpień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki były założone nowe w październiku 2015, wałki wtedy też był ok.

Teraz jak tylko zaświeciła się kontrolka oleju to auto poszło w krzaki więc raczej nie zdążyło się nic powycierać.

 

Edit:

 

Praca silnika słyszana zza kokpitu pilota po naprawie:

https://youtu.be/QkLMP9iIUEc

 

dla porównania przed naprawą:

https://www.youtube.com/watch?v=ODJ4vRzZME8

 

Tylko trzeba słuchać na słuchawkach lub dobrych głośnikach. Jutro postaram się nagrać dźwięk spod maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Znajdź użytkownika "Lider-Cars" na allegro i zadzwoń. Może jeszcze ma, ale nie wystawia. Ewentualnie zapytaj czy jest w stanie sprowadzić i w jakiej cenie. (I daj znać, taka wiedza może się kiedyś przydać :wink: )

(Jeszcze jeden facet w Bydgoszczy miał te vanosy, ale nie mogę go teraz znaleźć)

 

 

Nie nagrywałem bo mój telefon tak łapał dźwięk, że nie było zbytnio słychać różnicy, a dziś jadę na wymianę prowadnicy łańcucha bo się połamała (ta między vanosami).

Dość ciekawię się to objawiło. W pewnym momencie w czasie jazdy zaczęło mi coś piszczeć pod maską gdy mocniej wciskałem gaz. Nie było żadnego trzasku ani nic. Na postoju i przy delikatnym przyspieszaniu cichutko. Otworzyłem maskę, słuchałem, macałem i wypatrzałem, że piszczy od filtra powietrza. Odkręciłem go od karoserii - przestało piszczeć. Wiec przykleiłem te metalowe spinki do karoserii, do których przykręca się obudowę filtra i pomogło. Pisku już nie było, ale było delikatnie basowe buczenie i brak mocy. Podłączyłem pod komputer, a tam vanos ssący poza zakresem, przy dodawaniu gazu żaden nie pracował (no dobra, wartość wydechowego +/-1). Otworzyłem maskę, już miałem wykręcać elektrozawory żeby je wyeliminować i coś mnie tchnęło żeby korek otworzyć. Wkładam kawałek haczyka, a tam łańcuch lata jak żyd po pustym targu, zaglądam głębiej, a tam leży kawałek prowadnicy, ta część między vanosami też luźna.

 

 

A u Ciebie Wayne jak silnik się sprawuje po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Wracając do tematu mam do sprzedania nowy, oryginalnie zapakowany i zaplombowany vanos (wariator, czy jak inni to nazywają koło faz rozrządu) WYDECHOWY firmy AISIN . Sprzedaję ze względu na to, że mój vanos nie wymagał jednak wymiany. Cena 590 zł plus przesyłka. Dołączam oryginalny paragon ( w formie wydruku A4) podbity z 2 letnią gwarancją) . W razie zainteresowania proszę o kontakt telefoniczny 723 543 369 lub priv (chociaż na forum ostatnio rzadko zaglądam bo w e46 - odpukać - wszystko ładnie śmiga.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...

Witam ja nie wiem w czym jest problem u mnie w aucie i nie wiem czy ruszać pompę oleju czy Vanosy ... Otóż sprawa ma się tak że na zimnym silniku przy odpalaniu słychać charakterystyczny rechot tutaj jest jak to wygląda i jak silnik pracuje.https://www.youtube.com/watch?v=RCpg-FcP-nI

 

Dodam że INPA pokazuje błąd czujnika poziomu oleju ale kontrolka się nie świeci. 2 razy zdarzyło się że zapaliła się i zgasła bo sec. Może ktoś coś podpowiedzieć ? bo przymierzam się do wymiany Vanosa ... ale boje się że może to mieć też związek z pompą oleju ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.