Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam bmw 530d z 1999roku. Ostatnio wzmagałem się z słabo przyśpieszającą bmką. Zacząłem oczywiście od turbo i wszystko co z nim związane. Podciśnienia wymienione ,elektrozaworki sprawne,gruszka nie puszcza lecz turbina ma względny luz wzdłużny i średni góra-dół i widać na załączonym zdj.,że coś na nią wpadło...http://images76.fotosik.pl/246/c7ee52a56e6600ddmed.jpg

Przed tym miałem problem z ciśnieniem wstepnym paliwa i oczywiście winę miała progówka bo kręciła się do 3tyś i odcinało. Po podłączeniu do kompa 2.8cisnienie na postoju więc zacząłem od sławnego zaworka i na szybko wsadziłem zwykły zwrotny. Zero poprawy ,a dziś wymieniłem progówke i już jest z tym tematem spokój lecz dalej to nie jest to. Moje pytanie brzmi. Czy przez takie uszkodzenie może być niedobór mocy? Pozdrawiam.

Opublikowano

Wydaje mi się, że takie uszkodzenie łopatek wirnika w turbo może powodować już jakiś spadek osiągów - jak duży to trudno powiedzieć. Na pewno trzeba mieć na uwadze, że taki wirnik w turbinie to już dość precyzyjna mechanika i kształt łopatek jest odpowiedzialny za konkretne osiągi i wydajności turbiny. Jeśli ten kształt się zmienia to i zmienia się w jakimś stopniu wydajność.

Ja bym jednak próbował ustalić na początku co było powodem uszkodzenia turbiny bo jeśli coś się urwało (może jakaś klapka z kolektora ssącego - o ile je masz) to jeśli doleciało do turbiny to zapewne przeszło też przez inne bebechy i może stąd dziwne zachowania auta. Jeśli pominąć te uszkodzenia to niedobory mocy wynikają najczęściej z:

- nieszczelności wężyków podciśnienia

- niedziałającego prawidłowo zaworka sterującego pracą sztangi w turbo (albo padnięty zaworek albo zapchany jego mikrofiltr)

- pęknięta/nieszczelna grucha podciśnienia (plastikowy zbiorniczek który akumuluje podciśnienie - niedaleko turbiny umiejscowiony)

- kiepska wydajność pompy progowej (zużyta bądź szwankuje jej przekaźnik - w bagażniku, prawy boczek są 2 identyczne, zielone przekaźniki - można je zamienić na próbę)

- przepuszczający zbyt szybko zaworek zwrotny za filtrem paliwa (spada wtedy ciśnienie na pompce progowej)

Jak coś z tych rzeczy sprawdzone / wymienione to szukaj w innych gratach.

Pzdr.

Opublikowano

Turbina to akurat prawie początek układu dolotowego od tej strony. Na zdjęciu widać zimną stronę tak więc nic tutaj z kolektora nie mogło wpaść, może masz dziure w filtrze albo któryś wąż z odmy spadł i ciągnie lewe powietrze. Mimo wszystko turbina jest śmietnik. Cały ten wirnik nie opiera się tylko na tym aby dobrze były ustawione łopatki tylko dodatkowo ona kręci się bardzo szybko i musi być dobrze wyważone to wszystko. Było tak kiedy miała całe łopatki. Przy takich uszczerbkach układ jest nie wyważony i w najgorszym przypadku wirnik może się urwać i wtedy dopiero będzie ambaras.

 

Tak więc turbina czym prędzej do wymiany lub regeneracji. będziesz miał sprawną zakładasz nowy filtr powietrza itp i dopiero szukasz dalej.

Opublikowano
I dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło. W takim razie czeka mnie wyjęcie turbiny i pojadę z nią do Szczecinka na regeneracje. Myślałem też nad używka ,ale nie bo nie otrzymam gwarancji, myślałem też nad nowym wewnętrznym korpusem lecz z tego co słyszałem to niby mają gwarancje ,a jak przyjdzie co do czego to słabo. Także regenege ,nowy filt i wymienie olej. No i zobaczymy ,pozdrawiam! :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.