Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, ostatnio doposażałem auto w lampy LCI, toteż postanowiłem zrobić kilka zdjęć dla potomnych.

Poradnik na przykładzie e92 - pamiętajcie że do e93 są inne lampy (tzn wyglądają tak samo, ale mają inne mocowanie - nie pasują).

 

A wieć co potrzebujemy:

1. Oczywiście komplet lamp LCI

2. Przejściówki przewodów. Do kupienia w ASO zestaw doposażeniowy (nr 61122181307 ). Można bawić się samemu w przerabianie wtyczek, moim zdaniem bez sensu bo koszt w ASO wtyczek ~150zł.

3. Kodowanie. Samemu jeśli macie odpowiedni interfejs, lub np u kogoś z chłopaków z forum którzy to ogarniają (dziqsek, prmax). Z tego co wiem to w ASO nie zakodują wam tego na module świateł FRM2, czyli tym który jest przy lampach preLCI. Musicie wtedy wymienić moduł na FRM3, i koszty rosną ostro. Nie jest to konieczne.

 

 

1. Odkręcamy (a w zasadzie odpinamy) tapicerke klapy. Macie tam małe kołki, których zdjęcie wam wrzucam abyście mogli sobie wyobrazić jak to działa. Najelpiej wcisnąć cieńki srubokręt, a potem wyciągać wewnętrzną cześć kołka czymś nieostrym, żeby go nie uszkodzić.

http://fotserv.pl/upload/1452723884-IMG_0606.JPG

 

http://fotserv.pl/upload/1452723919-IMG_0608.JPG

 

http://fotserv.pl/upload/1452723944-IMG_0588.JPG

 

http://fotserv.pl/upload/1452723973-IMG_0587.JPG

 

Jeśli po wyjęciu tapicerka będzie się nadał trzymała przy dolnej krawędzi klapy, tak jak to miało miejsce u mnie, to znaczy ze jest podklejona przy tych zderzakach. Możecie też wykręcić te zderzaki aby było łatwiej zdjąć tapicerkę.

 

http://fotserv.pl/upload/1452723997-IMG_0613.JPG

 

Trzeba wyszarpnąć i tyle.

 

Przesjciówki w zestawie są dwie - służą do podłączenia zewnętrznych lamp. Wewnętrzne podłączacie pod istniejące konektory, są p&p. Do wykręcenia lamp potrzebujecie klucze 8 i 10.

 

http://fotserv.pl/upload/1452724019-IMG_0616.JPG

 

http://fotserv.pl/upload/1452724031-IMG_0615.JPG

 

wewnętrzne trzymają się na jednej śrubie - do tego same się ustalają ponieważ wgłębienie jest stożkowate, tak więc lampa wchodzi w głąb i nie musicie nic podkładać w szczeliny aby zachować rowne szpary. Zwróćcie uwagę tylko aby prawidłowo włożyć plastikowy element, przytrzymujący lampę do karoserii.

 

http://fotserv.pl/upload/1452724082-IMG_0624.JPG

 

Zewnętrzna wnęka nie jest samoustalająca, musicie powkładać między lampę a karoserie elementy ustalające lampę (możę to być coś z tworzywa sztucznego miękkiego, lub drewno, żeby nie porysować ani nie uszkodzić lamp i karoserii), przed dokręceniem jej. Inaczej będziecie mieli u dołu małą szparę a u góry dużą, i lampy zewnętrzne będą leżały w nierównej linii z lampami w klapie.

 

Tak jak pisałem wyżej, z przejściówkami (dla e92 61122181307) wszystko jest p&p, nic nie trzeba przerabiać

http://fotserv.pl/upload/1452724255-IMG_0625.JPG

 

I na gotowo:

http://fotserv.pl/upload/1452724314-IMG_0629.JPG

 

 

Teraz KODOWANIE. Po włożeniu lamp, oprócz błędów podczas włączania zapłonu będą wam mrugały ledy (kierunkowskazy oraz swiatła stopu) przez kilka sekund. To jest sprawdzanie żarówek. Oprócz tego kierunkowskazy bedą działały 2x szybciej.

 

Aby wszystko działało prawidłowo, musicie w module świateł (u mnie NFRM) wyłączyć sprawdzanie żarówek tam gdzie żarówki zastąpiliście ledami.

 

W tym celu należy w module światłem następujące opcje przestawić na nicht_aktiv :

KALTUEBERWACHUNG_BLK_H

KALTUEBERWACHUNG_BL

KALTUEBERWACHUNG_BFD

WARMUEBERWACHUNG_BLK_H

WARMUEBERWACHUNG_BL

WARMUEBERWACHUNG_BFD

CC_MELDUNG_BLK_H

CC_MELDUNG_BL

CC_MELDUNG_BFD

 

 

Co do drugiego poziomu BFD (czyli błyskających się świateł stopu podczas ostrego hamowania z ABSem) - próbowałem u siebie włączyć, działa, ale źle (tzn mrugają te światała które włącze w opcjach bfd_2, czyli w moim przypadku światłą stopu, te w lampach i trzecie w szybie), ale po zatrzymaniu się, migają zewnętrzne części świateł stopu w lampach w tempie kierunkowskazów, oraz świecą sie na stałe światła przeciwmgielne. Trzecie światło stopu nie świeci się w ogóle. Wygląda to beznadziejnie, na tyle że to wyłaczyłem.

Jest to chyba tryb na lampy przedliftowe (ponieważ tam zewnętrzne stopy to skrajne stopy lampy, i domyślam się że miały one mrugać jak kierunkowskazy).

Dlatego na razie wyłaczyłem BFD_2, i mam włączony tylko BFD_1, tak jak w serii (czyli dokladanie swiateł przeciwmgielnych podczas ostrego hamowania).

Gdyby ktoś miał parametry, które należy ustawić aby BFD_2 działało jak w serii w M3 poliftowych - dajcie znać.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej, ja ogarniałem temat u siebie "awaryjnych" swiatel stopu i zrobilem to tak:

 

BFD2_AKTIV -> ustawiamy aktiv

 

I teraz w zaleznosci kto co chce:

 

BFD2_BL_M - odpowiada za 3 światło stopu

BFD2_NSL - odpowiada za przeciwmgłowe tylne

BFD2_BL - odpowiada za tylne swiatla stopu

 

W tych opcjach wystarczy ustawić "blinkend" w zależności co chcemy żeby mrugało. Jeśli chcemy zwiększyć tempo mrugania wystarczy zmienić:

 

BFD2_BLINKEN

3Herts(wolno) = 3_hz

5Hertz(szybko) = 5_hz

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.