Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chcę kupić BMWE36. Samochód będzie mi głównie służył na dojazdy do pracy (ok 10km w mieście) i raz, dwa w miesiącu na dłuższą trasę. Który silnik byście polecili? Czy w samej eksploatacji (pomijając spalanie) jest jakaś różnica w kosztach utrzymania? Chodzi mi o ewentualne naprawy, części itp. Nie szukam wyścigówki, ale chciałbym się w miarę sprawnie i bezpiecznie (wyprzedzanie na trasie) poruszać. Z góry dziękuję za odpoweidzi. Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Poszukaj na forum - bylo pare podobnych tematow.

W E36 polecanym silnikiem jest 1.8 16V (wystepowal w Coupe i Compact)

i szesciocylindrowki od 2.3 w gore.

 

Ja jezdze w tej chwili 320i i jestem zadowolony - udaje mi sie osiagnac spalanie jak w 318 IS-ie, a kultura pracy rzedowej szostki jest fantastyczna.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Łukasz - dużo ciekawiej choćby ze względów estetyki akustycznej, jeździ się R6 aniżeli R4. Spalanie jak napisał kolega wyżej wiele nie odbiega.

 

Polecam z tych dwóch typów silnik 2.0 R6.

http://img223.imageshack.us/img223/6755/633csi21nn.jpg
Opublikowano
Ja w swoim mam 2.0 r6 i jezeli mialbym wybierac to wybralbym 2.0 wlasnie. Spalaniem sie nie roznia zbytnio a r6 sie jezdzi po prostu bosko :dance:
Opublikowano
Zgadzam się z poprzednikami. Akurat moja matka ma 318is coupe a ja 320i touring i stwierdzam, że spalanie jest praktycznie identyczne. Co prawda osiągi w sumie też podobne ale dźwiek już całkiem inny.
Opublikowano
Moim zdaniem z wymienionych silnikow tylko 318is. Koszty eksploatacji jak juz ktos wspomnial najmniejsze do tego mniejsze spalanie i lepsze osiagi. Jedynym minusem bedzie inny dzwiek, ale nie kazdy go lubi wiec 4 cylindry moga nawet tutaj okazac sie zaleta...
Opublikowano
Koszty eksploatacji jak juz ktos wspomnial najmniejsze do tego mniejsze spalanie i lepsze osiagi.

 

Hmm. Koszty eksploatacji sa moim zdaniem wieksze o 2 sztuki swiec zaplonowych.

Jedyna powazniejsza oszczednosc wystapi przy zakladaniu instalacji gazowej wtrysku sekwencyjnego - do R4 bedzie o mniej wiecej tysiac zlotych taniej, niz do R6.

 

Mniejsze spalanie? Byc moze, mnie 318 IS palil 11.2 litra po miescie, 320i ostatnio spalil 11.7 litra.

 

Lepsze osiagi IS-a niz 320i ? Nie wydaje mi sie.

 

Po prostu jezeli komus nie zalezy na kulturze pracy i dzwieku R6, to faktycznie, powinien poszukac egzemplarza w jak najlepszym stanie technicznym - jak sie trafi zadbany IS, to jak najbardziej jest warty kupna.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Is ma lepsze osiągi ? hmmm a niby jakim cudem?

Kultura pracy to oczywista przewaga 320i, IS jest zdecydowanie zbyt głośna od 140km/h. Wg tabeli z orginalnej instrukcji osiagi są identyczne, czasem lepsze dla 320i a porównywałem moje rodzinne 318is coupe i 320i touring, gdzie kombi więcej waży.

Mi spalanie w is wracając z Niemiec 160-210km/h wyniosło 9,2 a w 320i 8,7. Na kołach 17" w 320i po mieście wynosiło 11,3 a na seryjnych alu 15" nie przekracza 10. bardzo podobnie jest w is, no i brak TEGO basu!

Opublikowano
koszty eksploatacji nizsze niz w isie a co do dzwieku: jak ktos wyzej wspomnial nie kazdy to lubi. Sam spotkalem sie z dwiema opiniami "buczy to a nie jedzie" takze musialbys sie chyba przejechac tym i tym i sam zdecydowac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.