Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam pytanie chce programowac cale auto ale cas i dde jest z anglika

wiem jak dopisac vin przez winkfp, nie jest to problemem ale chcialem wiedziec czy przy programowaniu ista vin przypisuje

z dde do reszty sterownikow ? czy z cas ?

nie chce zeby ista zmienila viny we wszystkich sterownikach na anglika

pytanie z czystej ciekawosci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ZBE jest naczelnym sterownikiem widzisz na drzewie w nim sa zapisywane informacje o magistrali vin błędy itp a CAS i to moduł security i moduł zawierający FA tak samo jak LMA opis wyposażenia , raczej ISTA P uzna te dwa sterowniki do wymiany DDE i CAS , wątpię że pozwoli na aktualizacje z innym vin , nawet pewnie zatrzyma się na zczytywaniu wyposażenia z FA CAS porównuje oba . A winkfpt nie zawsze udaje się zmienić vin spróbuj zmienić w airbag e60 to zobaczysz czy zmieni vin tutaj potrzebna współpraca Tool32 z winkfpt

Podłącz iste P i zobacz co zrobi , zrób plan aktualizacji odznacz sterowniki do programowania , pokaże plan ,przecież nie musisz zatwierdzać planu aktualizacji

i będziesz wiedział ...

Opublikowano

Vinu nie zmienisz w CAS za pomocą isty ani standard tools, również jak podepniesz używany CAS to powstanie "kropa" na liczniku swiadczaca o niezgodności licznika. Musisz mieć również kluczyk z Anglika.

 

Ista p zmieni vin kiedy zalozysz nowy moduł albo "wyczyszczony stary" (Virgin) :cool2:

Londyn
Opublikowano
Vinu nie zmienisz w CAS za pomocą isty ani standard tools, również jak podepniesz używany CAS to powstanie "kropa" na liczniku swiadczaca o niezgodności licznika. Musisz mieć również kluczyk z Anglika.

 

Jeśli podepniesz CAS z innym vinem a masz nawigację CiC to przestanie działać bo uszkodzi kody FSC

 

Ista p zmieni vin kiedy zalozysz nowy moduł albo "wyczyszczony stary" (Virgin) :cool2:

Londyn
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli ista p nie przypisze do cas i dde vinu z zgm ?

dziwne

dlaczego dziwne, ista nie zmienia vin tylko aktualizuje sterowniki ,, jak byś miał nowy moduł CAS lub DDE to wtedy wpisze , a tak to nieprawidłowy vin, sprawdza to tak samo jak NCS porównuje vin w sterowniku do kodowania z modułem komunikacyjnym (dla e60 CAS i LMA) jak się różnią to też nie koduje ,

Ale moduły komunikacyjne np CAS i LMA dla e60 które maja zapisane FA dla całego samochodu to nie moduły główne , mają tylko opcje wyposażenia FA a moduł nadrzędny ma podłączone wszystkie magistrale pod siebie (w e60 tylko most na światłowodzie nie jest podłączony do ZGM tak jak w serii F ZGW, ale za pomocą CAN już jest podłączone to moduł GW pośredniczy z MOST na CAN i odwrotnie ),

ZGM pośredniczy w wymianie informacji z różnymi magistralami CAN o różnych prędkościach , nawet może odłączyć magistrale lub moduł od magistrali , jak wysyła błędne dane ,identyfikuje moduły zainstalowane w samochodzie, przechowuje pamieć błędów itp ...

ale co za problem expert mode profil w ista P jak zczyta sterowniki to wchodzisz w sterownik i klikasz usuń wszystkie działania i już sterownik dla ista P nie istnieje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podłącz pod ista P i zobacz nic ci się nie stanie , dopiero będziemy dyskutować , zobacz czy zaczytało vin z cas czy z innego sterownika ZGM , przecież od razu pokaże inny samochód jak z cas i inny vin , na pewno nie z DDE dla magistrali to zwykły sterownik,

nie wiem jaką masz iste P ale jak uruchamiasz z loadera to masz tam do odznaczenia expert mode przy pierwszym uruchomieniu loadera (jak nie to reset i odnowa ustaw loadera )

uruchom ista P > pozwól zczytać samochód sam dokonuje identyfikacji , do tej pory nic nie zrobi tylko zczytuje samochód , jak zczyta to będziesz widział i zidentyfikuje sterowniki poprawnie tak jak chcesz ,

to muszisz odznaczyć co chcesz robić, od e60 w górę jak zaznaczysz jeden sterownik do programowania to automatycznie ista wszystkie zaznaczy do programowania i kodowania , nawet jak zaproponuje plan co będziesz widziała

tylko nie klikaj akceptuj i wykonaj plan ale cofnij się i kliknij na sterownik CAS pokaże ci sie okienko i druga zakładka pisze tam po polsku usuń wszystkie działania

zaznaczasz i ok tak samo robisz z DDE i znowu robisz nowy plan aktualizacji i będziesz w nim widział czy pod programowanie jest CAS i DDE tak samo nie powinno być pod

kodowanie , żadnej akcji na tych sterownikach dwóch w planie ich ma nie być dopiero możesz zaakceptować plan i wtedy zaczyna się programowanie

 

* przy identyfikacji będzie czy wymieniłeś jakiś sterownik na nowy odznaczasz że nie

tak samo musisz podłączyć złącze most przy e60 i mieć zasilacz powyżej 13V dopiero coś zobaczysz w ISTA P

Opublikowano
znam sie na obsludze ista p i wiem jak dziala tryb ekspert. auto stoi w pl a ja jestem za granica kiedys jak bede mial czas to sie pobawie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.