Skocz do zawartości

2.0D LCI - błąd przepływomierza 3FF1 przy niskich temperatur


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Problem - przy temperaturach powietrza poniżej 0C zapala się check engine. INPA odczytuje mi błąd przepływomierza 3FF1. Opis błędu: Wartość masy powietrza obliczona niezgodna ze zmierzoną. Błąd wystąpił, ale już go nie ma. Jak go wykasuję - kontrolka gaśnie, jeżeli go nie skasuję to i tak po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów kontrolka gaśnie i dopóki temperatura powietrza nie spadnie poniżej zera jest OK. Jeżeli cały czas jest mróz to nie gaśnie, a jeżeli nawet zgaśnie to zaraz się zapala.

Efekt zauważyłem już poprzedniej zimy, ale wtedy przez całą zimę było może z 4 razy (skasowane). Obecnie jak tylko jest mróz, od razu mam check engine i zaczyna mnie to już irytować, bo może się pojawić inny, bardziej istotny błąd i go nie zauważę.

Samochód jeździ normalnie - przynajmniej żadnych zmian nie zauważyłem.

Gdzie szukać problemu? Może jakiś czujnik temperatury szwankuje?

Opublikowano

INPA pokazuje mi tylko 2 błędy:

3FF1 - przepływomierz

452A- DPF - kończy się

Błąd DPF mam od kiedy kupiłem samochód - brak możliwości skasowania - wraca od razu.

Jest możliwość, żeby INPA nie pokazała wszystkich zapisanych błędów?

Opublikowano
Bravo Ty.... jezdzij z zatkanym dpfem rozwal sobie turbo :) poza tym spaliny z dolotem są przecież połączone byc moze blad przeplywomierza pochodzi od dpf poniewaz przytkany jest wydech ilosci mas powietrza sa niezgodne bo cylindry nie potrafia prawidłowo sie opróżnić
Opublikowano
E tam......miałem dwa auta i przejechanie ponad 200.000 i zaden komunikat o dpf nie wyskoczył a wymieniany nie był
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Zapchany DPF to brak mocy, turbodziura itp, a niczego takiego nie zauważyłem.

Poza tym co ma opróżnianie cylindrów wspólnego z temperaturą otoczenia? Jak jest ciepło to opróżnia lepiej, a jak zimno gorzej?

Poza tym w opisie błędu nie jest napisane, że jest pełny lub zapchany, tylko że jest ograniczona ilość kilometrów do przejechania.

Opublikowano
E tam......miałem dwa auta i przejechanie ponad 200.000 i zaden komunikat o dpf nie wyskoczył a wymieniany nie był

Mogę się założyć o flaszke ;) zajmuje się tym na co dzień. Wystarczy komputerowo wklepac nowy DPF i po kontrolce (452A)

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Opublikowano
Ale ja nie mówię ze nie masz racji :):)U mnie po 200.000 zero komunikatu na zegarkach i diagnostyce ....może cudowne samochody mam :):)
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ja nie mówię ze nie masz racji :):)U mnie po 200.000 zero komunikatu na zegarkach i diagnostyce ....może cudowne samochody mam :):)

A umnie na diagnostyce pokazało. :mrgreen:

Opublikowano

Błąd 452A nie zapala kontrolki na zegarach.

Poza tym wydaje mi się, a w zasadzie jestem o tym przekonany, że nawet w ramach jednego modelu w jednym roczniku następują zmiany w oprogramowaniu sterownika silnika (i nie tylko) i być może w twoim aucie sterownik tego błędu nie pokazuje a u mnie i innych tak. i nie ma co się w tym fakcie dopatrywać cudów...

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ,

 

mam podobny objaw . Błąd 3FF1 przy niskich temperaturach . Kolego booli , czy udało się znaleźć przyczynę problemu ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ,

 

wznawiam temat błedu 3FF1 . U mnie przyczyną jest rozszczelnienie oring'u nr 7 na schemacie poniżej

 

https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_4101/WH36955/0/0/0/0/0

 

uszczelniałem go na oryginalnych cząściach BMW i tym razem praktycznie nie zadziałało . BMW w międzyczasie zwiększyło trochę średnice tego oringu i taki kupiłem . Po wymianie praktycznie natychmiast ten sam problem - wydmuchnięty oring . Czy spotkaliście się ztakim notorycznie powracającą awarią ? Może ktoś zna "patent" na tą dolegliwość ? Do czego służy element 25 na schemacie ?

Opublikowano
DPF był wymienian rok temu , ale kondycji nie jestem pewien . W międzyczasie pojawiał się jakiś błąd dpf'a , teraz tylko 3FF1 . Cypisek21 , czy miałeś taki przypadek w praktyce ?
Opublikowano
robiłem kiedyś znajomemu taki silnik i przytkane dpf... waliło spalinami z kazdej dziury..
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie problemem była njeszczelność w układzie recyrkulacji spalin. Połączenie głowicy z przepustnicą . Po uszczelieniu jak na razie nie ma błedu . Co do DPF'a nie nie mam jeszcze informacji ( zmiennik MJM ) . Spraewdzę jakośc spalin przy najbliższym przeglądzie i dam znać co i jak .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.