Skocz do zawartości

mam problem... radio trzeszczy - nikt nie wie o co chodzi...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Jestem nowym forumowiczem..... i mam pytanko......

E 36 i coupe 1992 fabryczna instalacja audio......zmieniłem .....5 szt radij....(teraz mam ALPINA)....WSZYSTKIE glośniki........zalozyłem zewnętrznę antenę.....sprawdzone było WSZYSTKO........a radio trzeszczy....I co wy na to??????

Czulość radia-super.CD gra bez zarzutów.Radio odbiera super..........dopóki nie odpalie silnika.A póznej zaczynają sie prodlemy....stale(od czasu do czasu) trzeszczy i dosyć często traci stereo.Przy włączeniu LW-bardzo mocne zakłucenia.....

Nikt w centrach Car audio nie wie o co chodzi.....A to mnie denerwuje.Prosze o poradę.....Przepraszam za blędy....nie jestem polakiem....

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo w centrach car audio pracują sprzedawcy, a nie specjaliści :)

 

Ja zrobiłbym trzy rzeczy:

1. kabel antenowy - sprawdzić, czy nie przetarty/złamany. Jeżeli masz nową antenę, to rozumiem, że zainstalowałeś ją razem z nowym kablem, wtedy tego problemu nie ma.

2. wzmacniacz antenowy - jeżeli jest, to należy sprawdzić poprawność jego zasilania.

3. zasilanie radia - wsadzić prosty filtr LC (cewka w szereg, za nią kondensator do masy), sprawdzić zasilanie radia. W tym przypadku to, że CD działa ok, nie ma znaczenia. W CD nie ma obwodów pośredniej częstotliwości czułych na zakłócenia.

Kai
Opublikowano
Jak zakładałeś antene, to być może kabel antenowy poprowadziłeś przez jakieś felerne miejsce. Może za blisko komputera, albo jakichś przekaźników i jak odpalisz auto to pole magnetyczne wydobywające się z jakiegoś urządzenia powoduje zakłucenia na kablu antenowym. Rada: zakup lepszy kabel do anteny (z dobrym filtrem), lub zmień droge, przez którą przechodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak zakładałeś antene, to być może kabel antenowy poprowadziłeś przez jakieś felerne miejsce. Może za blisko komputera, albo jakichś przekaźników i jak odpalisz auto to pole magnetyczne wydobywające się z jakiegoś urządzenia powoduje zakłucenia na kablu antenowym. Rada: zakup lepszy kabel do anteny (z dobrym filtrem), lub zmień droge, przez którą przechodzi.

 

Potem jedź do księdza na egzorcyzmy i do szamana na małe voodoo.

Trzmiel, bez urazy, ale widziałeś kiedyś, którędy leci kabel antenowy oryginalny w BMW E34/E32? Ze słupka pod kanapą koło przekaźników i środkowym tunelem razem z resztą kabli aż do radia. Uwierz mi, że takie zakłócenia nie mają wpływu na kabel antenowy.

Kai
Opublikowano

czestą przyczyną trzeszczenia,i dzwieku przyspieszania silnika słyszanego w głośnikach jest kabel zasilający radio + (na oryginalnie puszczonym z czasem nastepują różne przebicia i straty napiacia),

puść kabel bezpośrednio od + klemy w akumulatorze i daj dodatkowo na nim bezpiecznik mi pomogło,...a i kabel daj ciut grubszy od oryginalnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.