Skocz do zawartości

530xd M57n2, dziwaczny problem: temperatura egr, ukryte menu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień Dobry,

 

W telegraficznym skrócie: po odpaleniu ukrytego menu temperatura spada i wywala checkengine (increased emissions, błąd egr, za duży przepływ mfa)

Pisałem już w poprzednim temacie, że mam problem z temperaturą ale akurat tamten zostal zamknięty teraz odryłem coś totalnie ale totalnie dziwnego....

 

Po zakupie auta - sprawdziłem temperature w ukrytym menu - 70 stopni czyli za mało. Wymieniono mi oby dwa termostaty

Co do błędu increased emissions to był czyszczony kolektor i egr więc stwierdziłem, że może coś zostało ruszone/popsute

 

Potem przez parę dni w ukrytym menu było ok - pokazywało 90 - 96 stopni.

Po tygodniu coś mnie tknęło żeby sprawdzić raz jeszcze - znowu 70 stopni i zaraz potem też wywaliło błąd increased emissions.

Ok trudno, zdarza się, nowe termostaty też bywają popsute, sprawdziliśmy termostat egr, był ok więć kupiłem kolejny termostat główny (oryginalny bmw)

 

Termostat założony, egr jeszcze raz przeczyszczony, świece też przy okazji wymienione i teraz ciekawosta:

 

Zgasły wszystkie błędy, pojeździłem chwilę. Odpalam ukryte menu, patrze - 78 stopni, pojechałem kawałek -spadło do 60 stopni. Wywaliło błąd increased emission. No chyba żart.

Podjechałem do mechanika skasowalismy błędy raz jeszcze. Tym razem przejechałem z 8 może 10 kilometrów. Odpalam znowu ukryte menu, temperatura 85 stopni. Odpalam auto, jadę. Spada do 60. Wywala błąd increased emissions.

 

Co to ma kurcze byc?

 

EDIT:

Pojeździłem z komputerem wpiętym. Wygląda na to, że jak wywala błąd EGR (a robi to notorycznie, chwile po wykasowaniu) to po włączeniu ukrytego menu od razu go też wywala na desce w postaci Increased Emission i Check Engine, natomiast bez ukrytego menu trwa to znacznie dłużej - jakieś 25 - 35 km. Komputer zapisuje błąd i zamiast od razu go wywalić na desce to odczekuje dłużej czasu. Wygląda na to, że przy ukrytym menu komputer uważa, że znalazł się w serwisie i trzeba wszystkich natychmiast poinformować o swojej niedoli a bez ukrytego nie chce stresować użytkownika. Co do temperatury to prawdopodobnie zbieg okoliczności - chociaż to dziwne, że dwa razy po wywaleniu błędu od razu zaczęła iść w dół.

Opublikowano
podpowiem, zawór egr ma również wpływ na temperaturę silnika, jeżeli się zatnie i spaliny dostają się do silnika w nadmiernej ilości to wówczas spada temperatura silnika, min egr jest również po to aby wpadające ochłodzone spaliny zmniejszy temperaturę w cylindrach, bo duża dawka tlenu podnosi temperaturę spalania
Opublikowano

@plwaw - ale do tego stopnia, żeby silnik przy -5 nie mógł wejść na więcej niż 60?

Chociaż... może, jeśli pójść w tą stronę, to skoro łapał przez chwilę wyższą temperature dwa razy to może po prostu odwieszał się na chwile, ale z koleii czy to by nie powodowało spadku mocy albo innych objawów?

 

@macias-1981 - Termostat EGR Beru, wczoraj jeszcze raz sam go wyciagalem i sprawdzalem przez dmuchanie - przelatuje bardzo bardzo bardzo malo powietrza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.