Skocz do zawartości

E30 cabrio 325i - KUPNO po swapie


Rico83

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry wszystkim.

Jestem tu nowy i od jakiegoś czasu poszukuje w miarę zdrowego E30 325 Cabrio w rozsądnej cenie.

Znalazłem takie auto po swapie i tu mam zapytanie.

Auto jest po swapie i ma założony silnik 2.5 192KM ( nie wiem od jakiego modelu nie znam się).

Seryjnie po numerze VIN sprawdziłem na necie, to model 325I, i zgodnie z wydrukami z netu miał silnik 2500cm i 191KM ( szukam na necie dane techniczne i widzę ze wszystkie 2,5 l maja 170 czy 171KM) a ten ma 2,5l i 191KM - rok produkcji 1988

Nigdzie nie moge znaleźć takiego modelu - czy ktoś wie o co chodzi?

Aukcja się już skończyła więc linka do oceny nie podam.

Jeżeli był to swap z oryginalnego silnika 2,5 na jakiś tam nowszy to 2,5l to czy skrzynia mogła być też wymieniania i inne podzespoły też, czy przy takim swapie zakładamy tylko silnik i większego problemu nie ma?

I jak się to ma do ceny czy taki swap bardzo obniża cenę auta? ( jeśli chodzi o wartość kolekcjonerską)

Sorry za wszelkie niedopowiedzenie - nie znam się na temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Type code: BB11

Model: 325I (EUR)

E-F-R series: E30 C

Series: 3

Type: CABRIO

Steering: LL

Doors: 2

Engine: M20

Displacement: 2.50

Power: 141 (192 hp)

Drive: HECK

Transmission: MECH

Paint code: 138 - ZINNOBERROT

Upholstery code: 1988-10-12

Prod.date: 3442689 BB11 138 0203 3' E30

 

Steering wheel, leather

S288 BMW light alloy wheel, cross spoke 29

S314 Door mirror, driver lock, heated

S320 Deleted, model lettering

S339 Shadow-Line

S350 Therm.insulat.glass green

S370 Softtop, black

S380 Hardtop-preparation

S494 Seat heating driver/passenger

S704 M Sports suspension

 

tak to wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z innego portalu

MARKA

BMW

MODEL

325

WERSJA

E30

TYP

Convertible

ROK PRODUKCJI

1988

SKRZYNIA BIEGOW

Manual

POJEMNOSC

2494

LICZBA DRZWI

2/3

MOC

192 KM (141 kW)

 

wszedzie pisze 2,5 litra i 192 KM a takiej wersji niby nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wrzuć zdjęcie pod maską... ocenimy co to za silnik został wrzucony. SWAP mógł być zrobiony razem ze skrzynią. Ogólnie to moim prywatnym zdaniem warto byłoby wrócić do oryginalnego silnika (m20b25). Ale jeśli ten nowy dobrze chodzi to pewnie póki co się nie opłaci. Ja bym się przyczaił na jakiś m20b25, zakupił go i go sobie trzymał gdzieś pod kocem ;) Jak z tym się zacznie coś dziać to wyremontujesz ten stary i będziesz miał na przekładkę - wtedy wartość auta skoczy zasadniczo. Już w tej chwili kupić e30 325i (oryginalne) i jeszcze w cabrio nie jest łatwo. To samo z samym silnikiem m20b25 - ceny są coraz wyższe i z tego co widzę to raczej tylko dostępne z e34 - z e30 praktycznie się nie zdarza. Dlatego już teraz bym go szukał i kupił przy jakiejś okazji, bo później to może się zdarzyć tak, że przez rok niczego nie znajdziesz, a jak już znajdziesz to za dużą kasę.

 

Załóż galerię ;) viewforum.php?f=133

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No to, to chyba będzie m50b25 (czyli pewnie z e34 lub z e36). W tej chwili m50b25 jest już chyba tańsze od m20b25 ;) No i cena m20b25 będzie szła coraz bardzie w górę względem m50b25. Zależy Ci na tym gazie? Jeśli wszystko fajnie chodzi to zostaw tak jak jest i ciesz się tanią jazdą. A jak zaczną być problemy... to przygotuj m20b25 do swapa i wtedy już bez gazu go wrzucaj do auta. Ja tak bym zrobił. Jak lubisz dłubać i masz możliwości to możesz sobie "na stole" składać nowe serducho, które będzie czekało na te lepsze czasy. Powoli i na spokojnie. No chyba, że wolisz mocniejszą i nowocześniejszą, ale nie oryginalną jednostkę.

Jak świeżo kupiłeś... to zrób pewnego dnia przegląd nadwozia pod kątem rdzy. Tak żebyś był gotowy za jedynym razem zrobić poważniejszą robotę mechaniczną i blacharską, bo warto przy wyjęciu silnika także wyjąć wnętrze i oddać do blacharza na to co będzie trzeba zrobić (bo pewnie jak w każdej e30 coś się znajdzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A to było do kupienia dopiero... jakoś zrozumiałem, że już kupiłeś :)

No nic... szukaj dalej ;) Trzeba mieć tutaj cierpliwość. A z kolei jak się coś trafi to już szybko się decydować :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety nie kupiona. Tej specjalnie nie żałuje bo byla czerwona, a raczej wolalbym w innym kolorze. ( choruje na niebieska) Dwa miesiace temu przeszla mi taka kolo nosa i tego sobie nie moge wydarowac. Nie chce kupowac zadnych swapow tylko oryginalne 325. Jest jeszcze jedna sztuka na allegro czerwona i ma spaprany srodek jakimi czerwonymi wstawkami. Nie ma wogole wygladu. Jest też wisniowa 2.5 ale jakis kameleon i srodek tez zrobiony nie ciekawie. Juz wole zeby to bylo poniszczone bardziej ale w oryginale.

No nic czekam dalej, a jak nic sie tu nie trafi to na niemcy trzeba bedzie jechac , tylko widze ze tam ceny sa jeszcze wyzsze. Ciekawe ile akcyzy zaplaci sie od takiej BMKi? z silnikiem 2.5

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak Ty się wysokością akcyzy martwisz to nie kupuj sobie E30 cabrio. Ja kupiłem i przy zwykłej wymianie uszczelek dachu zostawiłem ponad 2 tyś to mi kolana poszło, głupia uszczelka szyby wewn prawie 200zł a są 4 no i 4 zewnątrz, a to zwykłe gumeczki które u każdego są sparciałe. Uszczelka dachu czołowa 800zł a to tylko żeby Ci nie kapało na kolana. Wymiana dachu 2500zł a to dopiero początek. Do cabrio nie ma części używanych zostaje ASO.

Kupiłem 325 za 8tyś a włożyłem już w niego 20tyś nie zabierając się jeszcze za blachę i lakier oraz skóry.

Akcyza przy tym to drobne.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nic nie ma za darmo. Pytam z ciekawosci ile sie placi tej akcyzy przy silniku 2.5l, a ze koszty doprowadzenia auta ( kupionego za niewielkie pieniadze)do poczciwego stanu beda nie male to sobie dobrze zdaje sprawe. Ale nie odrazu Polske zbudowano...

poki co szukamy dalej

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.