Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z grzaniem siedziska w fotelu kierowcy, tzn siedzisko wogole nie grzeje. Oparcie grzeje. Moje e39 jest z 2002 roku, wlacznik jest przyciskiem trójstopniowym. Po właczeniu ogrzewania fotela, dziala tylko podgrzewanie oparcia, i dziala na kazdym "biegu", ogrzewanie nie wylacza sie dopoki sam nie wylacze.

Przewaznie w innych tematach pada diagnoza ze walnieta jest mata, ale przyznam ze nie chce mi sie teraz rozgrzebywac fotela, zreszta tez nie mam na to czasu, wiec szukam informacji jak mozna to zdiagnozowac bez wymontowywania fotela.

Chcialbym sprawdzic czy jakas kostka nie laczy, ale nie wiem za ktora macac, wiec prosba jest taka, zeby naprowadzil mnie ktos kto juz przy tym grzebal i podpowiedzial w ktorym miejscu i ewentualnie w jakim kolorze i z iloma kablami powinna byc ta kostka. Dodam ze mam fotele w pelnym pradzie, wiedz troche tego pod spodem jest.

Będe wdzieczny za pomoc

Opublikowano
Szukasz niebieskiej małej 3pinowej kostki która wychodzi w tyłu siedziska.Sprawdź czy jest podpięta,jeżeli jest to sprawdź czy mata nie ma przerwy(zwykłym miernikiem).Myśle że po podniesieniu fotela do góry od tyłu będzie dostęp.
Opublikowano

Po zajrzaniu widzialem tez jakas mala fioletową, ona byla nie do konca na tyle, ale w drugiej polowie patrzac od przodu od strony pedałów.

Skoro trzy pinowa, to ktore kable odpowiadaja za co? Pytam zebym wiedzial gdzie przolozyc miernik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kostka która idzie do maty siedziska ma 3 przewody, + (biało-żółty) , - (brązowy) i czujnik temperatury (biało-niebieski) i ma oznaczenie X733 , kostka do maty oparcia ma tylko 2, + (biało-żółty) i - (brązowy) i oznaczona jest X732.

Plusy maty siedziska i oparcia są wspólne jak i minusy.

Gdyby wypięła się kostka maty siedziska, wypiął by się też i czujnik temperatury, a wtedy podgrzewania nie da się włączyć, więc najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie maty.

Aby to sprawdzić, zmierz jej opór miernikiem, odłącz kostkę 3 pin i namierz kabelki + i - i sprawdź. Jak nie ma przejścia, to mata do naprawy/wymiany, jak jest, to coś na kostce nie łączy.

 

Główka kostka fotela, to ta żółta podłużna, ale dalej są jeszcze w/w połączenia.

Sprawdzanie na głównej kostce nic nie da, bo zmierzysz przejście maty oparcia, która jest sprawna, musisz mierzyć na tych mniejszych kostkach bezpośrednio przy matach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.