Skocz do zawartości

N46B18 gwałtowny spadek obrotów


memekme

Rekomendowane odpowiedzi

Forumowicze,

 

Mam problem z moim E46 2004 z silnikiem N46 1.8 benzyna. Objawy są takie, że kiedy samochód pracuje sobie na biegu jałowym i wcisnę gaz w podłogę, to obroty zamiast poszybować w górę, to najpierw spadają do ~350rpm i dopiero później ruszają w górę. Takie "opóźnienie" trwa ok. 3 sekundy. Im gwałtowniej dam gaz w podłogę tym efekt się potęguje. Czasem skutkuje to nawet tym, że silnik gaśnie. Nietrudno się domyślić, że irytuje to zwłaszcza przy ruszaniu spod świateł. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy nie.

Efektami ubocznymi jest to, że samochód ma ~30% mniej mocy i 30% większe spalanie.

 

Przy tym świeci się check engine i raz na kilka tygodni silnik zaraz po odpaleniu wchodzi w tryb awaryjny (dochodzi kontrolka EML). Wtedy jednak po kilku zgaszeniach i odpaleniach EML znika i zostaje sam check engine. Co ciekawe, zdarzyło mi się, że checkengine sam zniknął i silnik pracował normalnie, po kilkunastu dniach znów wrócił checkengine i opisywany problem. Aktualnie znów checkengine "sam" zniknął.

 

Dodam, że mam instalację LPG i problem z pierwszego akapitu jest bardziej odczuwalny na gazie niż na benzynie - niemniej jednak występuje i tu i tu.

 

Podejrzewam silniczek valvetronika albo zawór vanosa. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Witam silnik N46B18 od samego początku mam nie wielki w sumie uciążliwy problem z przyśpieszeniem wiem że to nie za mocny silnik ale tak się nie powinno dziać ,mianowicie silni zachowuje się dziwnie podczas wciśnięcia pedału gazu autko nie przyśpiesza równomiernie tylko tak jak by coś go przytykało dopiero po wejściu na dużo większe obroty np 3- 4 tyś jedzie płynnie i nic się nie dzieje,czasami zdarzy się jadąc ze stałą prędkością taki sam podobny problem chcesz przyśpieszyć najpierw taka dziura jak by nic nie reagował na wciśnięcie gazu dopiero po chwili się zbiera, na zimnym silniku gdy wcisnę pedał gazu to tak jak by go zalało na ssaniu,możliwe że awaria valvetronica ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo po kupnie swojej e46 :D W moim przypadku problemem był wałek mimośrodowy, udało mi się kupić sprawny używany za 300 zł + robocizna 900 zł :) i od pół roku wszystko w najlepszym porządku :D

 

 

Sprawny używany w komplecie z valvetronikiem czy goły wałek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem to samo po kupnie swojej e46 :D W moim przypadku problemem był wałek mimośrodowy, udało mi się kupić sprawny używany za 300 zł + robocizna 900 zł :) i od pół roku wszystko w najlepszym porządku :D

Sprawny używany w komplecie z valvetronikiem czy goły wałek

 

W funkcjach serwisowych aso diagnostycznej programu jest sekcja kontroli valvetronic - trzeba wykonać, aby nie gdybać na fusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo po kupnie swojej e46 :D W moim przypadku problemem był wałek mimośrodowy, udało mi się kupić sprawny używany za 300 zł + robocizna 900 zł :) i od pół roku wszystko w najlepszym porządku :D

 

 

Sprawny używany w komplecie z valvetronikiem czy goły wałek

 

Cos takiego :

http://allegro.pl/walek-mimosrodowy-bmw-e46-e90-e87-n42-n42-1-6-1-8-i6280676519.html

 

Na szczęście mi się udało za pierwszym razem trafić na wałek w dobrym stanie niepowycierany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wpadłem na pomysł odłączyć wtyczkę silniczka valvetronica ,efekt zaświecił check po krótkiej jeździe i tak jak by autko płynniej się zbierało ,co to może oznaczać ?? padnięty valvetronic??? :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłeś czujnik valvetronica, przez co jego zadanie przejęła przepustnica i nieprzerywało, też tak zrobiłem. Check sie cały czas świecił auto było trochę bardziej mułowate ale nie przerywało chociaż na wolnych obrotach;) Teraz już masz w sumie pewność, że masz wytarty któryś wałek, mimośrodowy tak jak albo ssący lub wydechowy. Ja miałem to szczęście ze mam blisko kumatych mechaników którzy zajmują się tylko BMW i odrazu zdiagnozowali problem i zrobili ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem jak kolega "Dziadz". Mam identyczny motor 1.8 tylko, że autko zaczyna "ciągnąć" od 2tys obrotów. Do 2tys mozna zapomnieć o jakimkolwiek przyspieszeniu, trzeba zredukować bieg i przekroczyć owe 2tysie, wtedy idzie normalnie. Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Ktoś kiedyś mówił, że to jest normalne bo BMW trzeba kręcić na wyzsze obroty ale to staje sie trochę uciążliwe..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem jak kolega "Dziadz". Mam identyczny motor 1.8 tylko, że autko zaczyna "ciągnąć" od 2tys obrotów. Do 2tys mozna zapomnieć o jakimkolwiek przyspieszeniu, trzeba zredukować bieg i przekroczyć owe 2tysie, wtedy idzie normalnie. Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Ktoś kiedyś mówił, że to jest normalne bo BMW trzeba kręcić na wyższe obroty ale to staje sie trochę uciążliwe..

 

To jest chyba normalne w tym silniku , na obrotomierzu wskazówka przekracza 2 tysiące i auto zaczyna iść, dla mnie to nie jest bardzo uciążliwe, pogodziłem się z tym, ze ten silnik nie jest do agresywnej jazdy i trzeba chwile odczekać na reakcje po wciśnięciu pedału:D jak chce się mieć moc to trzeba zainwestować w 330 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.