Skocz do zawartości

BMW E60 525i 218KM N52 - Retrofit lamp + M-Pakiet


patrykerr

Rekomendowane odpowiedzi

Ale konwerter z jakiego powodu wymieniałeś? Szarpało coś?

 

P.S. Jestem już po wymianie uszczelki miski olejowej, samochód jest na chodzie... niedługo opiszę co i jak bo była delikatna przygoda po złożeniu wszystkiego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

to u mnie nie ma falowania obrotów przy jeździe... ale to nie tylko z tego powodu można wymieniać konwerter prawda? Robiłeś to sam czy dawałeś do mechanika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dużo roboty jest przy ASB? Aby wymienić konwerter? co dokładnie robiłeś aby się tam dostać do konwertera w sensie? Chłodniczke wymieniałeś bo była pogięta czy z innego powodu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie :)

Przyszedł czas w końcu na wstawienie relacji z wymiany oleju, filtrów, uszczelek i wszystkiego co towarzyszyło tej pracy :) Minęły 2 tygodnie od wymiany, ale w końcu zabieram się za wstawienie tych wszystkich zdjęć i opisanie co się działo.

 

Kilka fotek brudnego silnika przed rozpoczętymi pracami przy aucie :)

http://static.pokazywarka.pl/6/t/v/961d8b43b94e262241aa5e346917ec32_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/l/p/p/3919f16dce8ecd9c4ae8eb82e48a6914_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/3/r/v/6f8767fe0d5f5069f9c94ecb741f4a4f_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/w/v/1/b0af2545c561c9c07b8b4692a4433435_big.jpg?1516642141

Pęknięte śruby od dolnej osłony które wymieniłem na nowe.

http://static.pokazywarka.pl/i/h/h/ea11a1bdc33f990e41826f87440067e2_big.jpg?1516642141

 

Na początek poszła oczywiście płukanka do silnika Liqui Moly, samochód zostawiłem na 8 min pracy na wolnych obrotach, następnie spuściłem olej i dałem mu aż 2 dni na ocieknięcie z całego silnika.

Następnie odkręcenie filtra oleju, spuszczenie płynu chłodniczego aby móc rozkręcić podstawę filtra oraz chłodniczki. Później nastąpiło rozkręcenie chodniczki od podstawy filtra oleju, wyczyszczenie, założenie nowych uszczelek oraz skręcenie wszystkiego w całość.

http://static.pokazywarka.pl/b/t/5/e3ad055b3f7c55778064137bc1042d91_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/8/a/w/bc0a44490c92b413d4198adad721eff4_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/w/p/6/20cd4edc1066b4a0e1f131c726bf1e0c_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/w/q/2/44626e4d7518a18146f65033ea203738_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/k/2/9/a46e751ed17424ced1b0790264f1487e_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/j/4/u/7f281ee29f2db62e54fda5f09eec8275_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/z/3/n/fb4b5f935faf2e90a2da814e7422d281_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/0/5/z/484d234f6495a2c9f664259ac13b101f_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/s/o/4/1c18b8101253843b3105e465814ef57c_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/n/x/k/cb6914fb5fd55a1314b9ebc13f8f82f8_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/8/4/h/e04c7d36252867a8b755c16c39569099_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/j/7/4/a3bb70ea1a6bd784a900d0fe94d48208_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/s/c/0/1c9c6cef4350530206fe03af40e5da3b_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/1/y/8/fd46e0eba07557191dd694e9637dc127_big.jpg?1516642141

 

Czas zejść pod auto i wziąć za to co najtrudniejsze czyli wymiany uszczelki miski olejowej. Troche byłem niedoinformowany i swoją wiedze uzupełniałem w trakcie prac przy aucie. Byłem święcie przekonany, że podniesienie silnika da mi możliwość wyjęcia miski olejowej, ale nic z tego, do tego potrzebne jest jeszcze opuszczenie sanek, za co już się nie brałem bo zrobiłem sobie tyle miejsca, że swobodnie mogłem wyjąć starą i założyć nową uszczelkę po uprzednim wyczyszczeniu środka miski olejowej. Miskę odkręcałem prawie ze wszystkich śrub gdy silnik był w swojej pierwotnej pozycji, natomiast wiem, że na przyszłość jest łatwiej kiedy jest on w górze, zwyczajnie robi się więcej miejsca i jest łatwiejszy dostęp do niektórych ciężko dostępnych śrub. Oczywiście aby podnieść silnik jest trochę rozbierania aby móc go podnieść wyżej, między innymi odkręcenie rozpórki, odkręcenie poduszek i kilku innych pierdół, ja też na wszelki wypadek odkręciłem przewód masowy od silnika do karoserii aby się nie urwał.

Kilka fotek przed rozkręceniem

http://static.pokazywarka.pl/b/z/d/0bb3e5e58b824d315107e3ed3184032e_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/t/q/q/1d6262ec718a7a9221a3ac657088e4d6_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/w/6/n/2096cba0220151211462fc4d0af873e6_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/c/q/f/e4ce57cb0bd1278d4103106e63a3447d_big.jpg?1516642141

 

Tutaj mamy już delikatnie obmyty silnik z tego wymieszanego oleju z piachem, który przykleił się do auta

http://static.pokazywarka.pl/h/t/o/c565f0c53af24b2b62f9a765c4722f99_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/l/o/2/3984b6d5d179795f36c8db9568f2127a_big.jpg?1516642141

 

Zaczynamy podnoszenie silnika po rozkręceniu poduszek itp

http://static.pokazywarka.pl/c/5/l/304d5d80de07708365a6683c950736c4_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/x/1/m/216dca6d2aa3e8b476c162e075a20c42_big.jpg?1516642141

 

Rozkręcona miska olejowa

http://static.pokazywarka.pl/y/x/4/faf904d96ad47b41bedc65fbe4c9bfda_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/q/k/y/865c225b421e080d4cc8b52806369b37_big.jpg?1516642141

http://static.pokazywarka.pl/p/o/q/f1a81a54d5ded9383df95a80058ac52a_orig.jpg?1516645239

http://static.pokazywarka.pl/t/3/j/d1b7c7a09b8f88e425cb477e90912e3a_big.jpg?1516645239

http://static.pokazywarka.pl/j/0/x/a300d5c1e678fb5525e4a939f98c3722_orig.jpg?1516645239

http://static.pokazywarka.pl/7/o/w/73cc2056485816c15bc5dc7318a31b09_big.jpg?1516645239

http://static.pokazywarka.pl/u/y/u/1ed6ae290987497235c2fa0c99569e24_big.jpg?1516645239

 

Założona nowa uszczelka i wszystko skręcone nowymi śrubami oraz wymyte preparatem K2. Nie mylem silnika jakoś mocno, bo trochę balem się o elektronikę tyle tylko co od dołu i trochę u góry gdzie były zachlapania aby móc kontrolować czy nie ma nowych zapoceń.

http://static.pokazywarka.pl/v/t/r/af1dab8eb49d156edfa10c23c4b4826f_orig.jpg?1516645239

http://static.pokazywarka.pl/7/x/h/df69a1775ef211d36bababec91319c24_orig.jpg?1516645239

http://static.pokazywarka.pl/n/b/y/cb776ae38a32c6940debe8d48749b73c_orig.jpg?1516645239

http://static.pokazywarka.pl/y/0/u/d6001ea25c67808e6d96e889260d462f_orig.jpg?1516645239

http://static.pokazywarka.pl/t/4/q/65dc3e7b190c0a52fbb9005818eb99a0_big.jpg?1516645239

http://static.pokazywarka.pl/q/c/d/f25431d1ac778b602602bbdc8cafcca0_orig.jpg?1516645239

 

Zakładamy nowy filtr oleju i skręcamy kluczem dynamometrycznym

http://static.pokazywarka.pl/7/e/j/730ec7726ba39152909bf04f0eb25460_orig.jpg?1516645446

http://static.pokazywarka.pl/p/m/t/3d5e658711bf411e52645f52dedba801_orig.jpg?1516645446

http://static.pokazywarka.pl/t/q/2/653e92359086c97e9076b93d27b6277a_orig.jpg?1516645446

 

Przyszedł czas na wymianę oleju w tylnym moście. Ku mojemu zdziwieniu nie było nakrętki do spuszczania oleju w moście, posiadałtylko nakrętkędo wlewu oleju co mnie zaskoczyło, ale dałem sobie radę. Musze jednak przyznać, ze jak na 280 tys. przebiegu to jakość oleju była naprawdę bardzo dobra, chyba, ze kiedyś był wymieniany już olej, ale nie chce mi się wierzyć. Dodam tylko, że ten olej (stary jak i nowy) mają bardzo nieprzyjemny zapach... widocznie taka specyfika tego oleju :)Zdjęcia przedstawiają kolor starego jak i nowego oleju.

http://static.pokazywarka.pl/5/r/z/b93fd7fe59fe68a7af06b3d5f3e6f0cc_orig.jpg?1516641566

http://static.pokazywarka.pl/f/h/r/9fc51b7abb7a489f1d1206f10a6e1800_orig.jpg?1516641566

http://static.pokazywarka.pl/q/l/8/3e39e0cda5dcd04c85711ec4464555cd_orig.jpg?1516641566

http://static.pokazywarka.pl/q/p/x/1a85693db255ed2a85a0de9ff81144eb_orig.jpg?1516641566

http://static.pokazywarka.pl/5/f/b/959f2fb1179bfd9ac972a33e3ead88ba_orig.jpg?1516641566

http://static.pokazywarka.pl/e/8/7/e62c73234eb0a8e266ef4eba84ab4a24_orig.jpg?1516641566

http://static.pokazywarka.pl/4/g/8/285850bd5f8e6b2a994ea9ba37a1b79d_big.jpg?1516641566

 

Na koniec mała przygoda po zrobieniu auta, a raczej moje gapiostwo, nie włożyłem rury od płynu chłodniczego w swój korytarzyk i nie złapałem opaską samozaciskową, przez co wąż dostawał drgań podczas jazdy i ocierał się o pasek klinowy co poskutkowało przecięciem węża i rozlaniem się 1km od domu w drodze powrotnej płynu. Na początku myślałem, że puścił o-ring od podstawy filtra oleju gdzie wchodzi przewód z płynem chłodniczym ale to była mylna diagnoza, okazało się, że przewód, teraz wszystko jest na swoim miejscu, nowy wąż zamontowany i przyłapany na swoje miejsce. To tyle na chwile obecną, przejechane coś koło 150km od wymiany i na razie nie widać nic niemiłego.

http://static.pokazywarka.pl/0/r/o/901ba83c6e9df347eaa7dbe8f6e2b3c6_big.jpg?1516641566

wymiana o-ringu na wszelki wypadek

http://static.pokazywarka.pl/d/0/v/3148af6b4a47c646a0e6e80d5939f6c5_big.jpg?1516641566

przetarcie, które narobiło mi strachu.

http://static.pokazywarka.pl/8/n/k/bc3b1457b0514c252c6fbdfedf700f9a_orig.jpg?1516641566

Złożone już poprawnie i zamontowany nowy przewód

http://static.pokazywarka.pl/3/y/6/2746ba5dd91af42b22433faf029cc0c9_big.jpg?1516641566

 

To tyle w temacie tej wymiany :) Życzę miłego użytkowania swoich aut :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
co do tych silników akurat to nie cieszą się one zbyt dobra opinią ale przyjemnie się jeździ tym autem, dynamika jest na zadowalającym poziomie. Będe pamiętaj jak by się coś dział z autem, natomiast na chwilę obecną nic z osprzętu silnika nie potrzebuję bo sporo jest nowych rzeczy wstawionych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadrabiam trochę zaległości w wątkach.

Fajny opis wymiany uszczelki misy. Też będę to robił razem z uszczelką dekla. Podczas ostatniej wymiany oleju i uszczelki czujnika zauważyłem, że zaczyna się pocić. Zrobię od razu dwie uszczelki. Nie chcę czekać aż silnik zaleje się cały olejem.

Chyba taka jest wada magnezowego bloku. :( Szukając samochodu każdy 2,5 był zalany olejem albo z dołu, albo z góry, albo cały :?


Odnośnie dynamiki to jest ona bardzo średnia. Trzeba mocno deptać gaz, żeby odczuwalnie przyśpieszać. Mam równolegle turbobenzynę o zbliżonej mocy i oduczyłem się wciskania gazu do dechy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dynamiki to bez sensu porównywać auto z tubro a bez...

Jest w ogóle inny zakres pracy silnika. Wolnossący silnik trzeba kręcić wyżej aby się odpychał tak samo jak auto z turbo. Mi się podoba charakterystyka tego benzyniaka, nie mówię że wciska jakoś wyjątkowo w fotel ale nie mam problemu z wyprzedzaniem auta czy włączaniem się do ruchu i hamowaniem ludzi którzy do mnie "dojeżdżają" z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Przyszedł czas na wstawienie czegoś bo już dawno nic nie uaktualniałem w galerii :)


Na początek zacznijmy od awarii jaka mi się ostatnio przytrafiła... podczas jazdy wyskoczył komunikat "błąd ladowania", który po 5 sekundach znikał i wszystko wracało do normy. Z dnia na dzień błąd pojawiał się częściej, ąż w końcu przestało ładować i musiałem się zatrzymać w połowie drogi do domu i czekać na nowy akumulator. Najgorsze w tym wszystkim było to, ze nie mogłem zdiagnozować usterki. Dopiero po dojechaniu do domu i rozebraniu alternatora, wszystko pomierzylem, nie było w ogóle ładowania ale alternator i diody wbudowane w niego pokazywały że sa sprawne. Postanowiłem więc kupić regulator napięcia oryginalny w ASO co kosztowało taczkę pieniędzy :) i byłbym happy gdyby to było to, ale ładowania nadal nie było... wścieklizna bo nie wiadomo co robić, regulatora mi już nie przyjmą więc muszę go zatrzymać. No cóż... kupujemy alternator kompletny z regulatorem w tym przypadku już za śmieszne pieniądze o takich samych parametrach, montujemy i co? Uff... działa na szczęście... jak się okazało jednak był to alternator padnięty więc teraz mam 3 regulatory z czego 2 na zbyciu a jeden nowiutki z ASO :) przy okazji wymieniłem już pasek klinowy oraz rolkę prowadzącą przy alternatorze bo stara miała luzy. Problem rozwiązany po kilku dniach.


http://static.pokazywarka.pl/r/y/j/cf46c7c62b973c4b6952c386b293ff73_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/y/t/2/6ad16ef93715bfb069af4649daa353f1_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/y/e/u/220e8a36258f6e018dd14d8efccc9fc4_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/y/v/9/8e43757d417732f9fba46a1ead2c0c25_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/r/f/y/3f33d6cc9025ba30934ac53e1de04b7e_orig.jpg?1529960560


Kolejna sprawa to rozebranie przodu i montaż nowego zbiorniczka płynu od spryskiwaczy + montaż instalacji pod spryskiwacze xenonów


http://static.pokazywarka.pl/q/b/v/3ee3673231218dabae7df747d46292f8_orig.jpg?1529960560



W obecnej chwili przyszła zabawa z upragnionym i długo wyczekiwanym M-Pakietem xD Rozbieram auto i wiozę do lakiernika a przy okazji jadę wypocząć na wakacjach. Wracam po 12 dniach i jadę odebrać auto od lakiernika. Obecnie auto nie jest jeszcze do końca złożone, został mi jeszcze przód do zabawy, progi i tył przykręcone, obyło się bez większych problemów, trzeba było wymienić ślizgi, które miałem na tył oraz delikatnie przyciąć nadkole i wszedł zderzak bez problemu :) Z przodem będzie wiecej zabawy ale nie mam jak tego zrobić, mam zawalony garaż a pogoda od 3 dni nie rozpieszcza...Poniżej zdjęcia jak auto wyglądało podczas prac i jak wygląda na chwilę obecną, przód jest nałożony, muszę po docinać plastiki i uzbroić zderzak we wszystkie kratki. Wtedy wrzucę zdjęcie już gotowego auta.


http://static.pokazywarka.pl/o/8/r/a8508756143d6d0cac110e8881f99bfc_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/e/m/v/56cad3a0d552aa1185647f013ece18b8_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/n/f/n/17333b853fe6876100b0e8723a58f975_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/0/8/x/fce069d178175a695f284f9d03853881_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/7/m/2/2bee4a74ee1913f519b18daec40403ea_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/4/e/g/94c2a0ffaa6b055532e1250fcf9abeb4_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/h/h/h/7d35c5d29f5d6b138229dd80276b2c5e_orig.jpg?1529960560

http://static.pokazywarka.pl/z/4/s/b30440317fe6116b71bcfe1d607292d9_orig.jpg?1529960560


ciąg dalszy nastąpi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Zdjęcia auta już z założonym M-Pakietem, trochę zapomniałem o tym temacie dlatego teraz wstawiam zaległe zdjęcia.


a8b6aac5f58dc694ad5fe69fc0e51364_big.jpg?1545864971

fcc059b92c05cf67ab05d54c287f9692_big.jpg?1545864971

aeeef73a1a0031cdfc0ec2d7aab30807_big.jpg?1545864971

c7ee00ca01431034da8d0bbf505b93f5_big.jpg?1545864971

965c6963b506402bf3f1f8b5d56baeec_big.jpg?1545864971

242e9fb39bd9e4dafb0ae5fcc4dfd5de_big.jpg?1545864971

10f517e355780e665a8086008b7f88a7_big.jpg?1545864971

8f1f7ac4b5d2c947e981071608d599bf_big.jpg?1545864971

1524ef3e701b6b86a56e01ba0c98c754_big.jpg?1545864971

bb3ccdc6ac65b912548c0213b42e8b12_big.jpg?1545864971

c0f106b537feedead903a83c5807559f_big.jpg?1545864971

2f74c776c4b42230a52b6675336b139a_big.jpg?1545864971




Niestety są to ostatnie zdjęcia mojego auta. Samochód został sprzedany kilka tygodni temu. Oby służył nowemu właścicielowi.


TEMAT MOŻNA ZAMKNĄĆ!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witajcie!

Dawno już nic na forum nie wrzucałem, natomiast kilka rzeczy przy moim aucie się zmieniło. Może zacznę wszystko opisywać chronologicznie...

Na początku zacznę może od delikatnej zmiany wizualnej w moim aucie... znalazłem dość tanio listwy ozdobne wokół drzwi w kolorze czarnym, a że ja mam w chromie więc je sobie sam wymieniłem. Efekt końcowy na zdjęciach poniżej, dodam tylko, że montaż jak i demontaż jest dość prosty, wystarczy być tylko delikatnym i wszystko samo schodzi. Jeżeli ktoś potrzebuje instrukcji to proszę pisać, chętnie się podzielę swoimi doświadczeniami.

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148622/19542882.jpg?1481293477

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148622/19542893.jpg?1481293477

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148622/19542905.jpg?1481293477

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148622/19542911.jpg?1481293477

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148622/19542923.jpg?1481293477

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148622/19542929.jpg?1481293477

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148622/19542937.jpg?1481293477

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148622/19542943.jpg?1481293477

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148622/19542947.jpg?1481293477


Kolejna rzecz jaka została zrobiona przez ten czas to wymiana uszczelki pokrywy zaworów (pociła się) oraz uszczelki podstawy filtra oleju (również się pociła). Jeżeli chodzi o wymianę uszczelki w podstawie filtra oleju to przebiega to dość sprawnie i bez większych problemów, oczywiście najlepiej robić to przy wymianie oleju z filtrem juk już spuścimy olej tak jak w moim przypadku. Więcej problemów sprawia wymiana uszczelki pokrywy zaworów, wymagana cierpliwość i czasu, trzeba sporo się na rozkręcać różnych pierdół. Wymagane jest również to tego miejsce oraz zaplecze w postaci odpowiednich kluczy (pokrywa zaworów jest na TORX'y). Uszczelka jest dość delikatna więc przy montażu nowej trzeba być ostrożnym z jej montażem. Nie nakładamy na uszczelkę żadnych sylikonów itp. Sama uszczelka jest metalowa i pokryta gumą z rowkami, co powoduje szczelność i nie trzeba nic dodatkowego nakładać, ja przejechałem 3 tys. km i nic się nie poci. Uszczelki jakie zamówiłem są firmy Elring, chyba jedna z najlepszych firm na rynku. Przy okazji jak już wspomniałem wymieniłem olej (Motul 8100 X-CLEAN C3 5W40) oraz filtr oleju (MANN HU 816X) na nowy.

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542839.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542845.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542848.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542850.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542857.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542868.jpg?1481293339



W między czasie wyregulowałem też ramie wycieraczki, które uderzało podczas pracy o słupek. Wystarczyło poprawić umocowanie ramienia aby wszystko wróciło do normy. Czytałem o tej regulacji na forum i niektórzy wymieniają całe mechanizmy, natomiast u mnie wystarczyło tylko poprawić mocowanie i wszystko pracuje poprawnie.

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148592/19542802.jpg?1481290397

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148592/19542813.jpg?1481290397

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148592/19542815.jpg?1481290397

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148592/19542811.jpg?1481290397

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148592/19542816.jpg?1481290397

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148592/19542821.jpg?1481290397


Dodatkowo w sierpniu o czym zapomniałem napisać na samym początku, został wymieniony u mnie regulator napięcia wraz z alternatorem na nowe (regenerowany). Akurat to robiłem w serwisie, więc nie opisze tego dokładniej. Natomiast przyczyna wymiany był uszkodzony regulator, który błędnie podawał napięcie 15,2V co jest stanowczo za dużo. Serwis stwierdził, że szczotki w alternatorze są na wykończeniu i zasugerował kompletną wymianę na co się zgodziłem i mam cały nowy zestaw pod maską.


Delikatną zmianą są również nowe dywaniki gumowe na zimę firmy PETEX dedykowane do tego modelu wraz ze stoperami, dzięki czemu nie przemieszczają się.

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542859.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542865.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542898.jpg?1481293339


Ostatnia rzecz jaka została wymieniona to poduszki silnika. Również pracochłonna rzecz. Poduszki wymieniłem ponieważ, jedna była już miękka a druga wyrwana. Poduszki zamówiłem firmy LEMFORDER bo uważam, że to jest najlepszy zamiennik do BMW i najdłużej posłużą. Przy wymianie potrzebne są na pewno dwie osoby, przynajmniej tak mi się wydaje. Jest trochę rozkręcania ale bez większych problemów. Do lewej poduszki dostajemy się od góry, natomiast do prawej od dołu. Czas jaki trzeba przeznaczyć to około 3h w porywach do 4h. Robiłem te wymianę pierwszy raz więc dlatego tyle czasu mi się zeszło, wprawionym osobą na pewno idzie to znacznie szybciej.

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542890.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542907.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542910.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542921.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542931.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542935.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542942.jpg?1481293339

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7148607/19542945.jpg?1481293339


Pozdrawiam oraz szerokości życzę :)

 



Witam.

Jakim momentem dokręca się pokrywę zaworów w silniku N52, tą aluminiową?

Ewentualnie gdzie szukać info na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.