Skocz do zawartości

530d e39 lift problem z chlodnica EGR


Uaku530D

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy, to mój pierwszy post na jakimkolwiek forum więc proszę o wyrozumiałość.

Wystąpił u mnie problem (już drugi raz) a mianowicie pękł mi przewód chłodniczki EGR, znam przyczynę tego, mam podkręcony samochód troszkę i turbinka pompuje 0.5 bara więcej więc ten przewód nie wytrzymuje. Chodzi mi dokładnie o krótką rurkę z harmonijką która jest po lewej stronie od chłodniczki jeżeli stoimy przodem do pojazdu. Słyszałem że są jakieś zaślepki EGR i rodzi się w tym momencie pytanie. Gdzie dokładnie wkłada się tą zaślepkę (najlepiej foto) oraz czy ta zaślepka zniweluje taki efekt tzn czy spaliny już nie będą przechodzić przez tą chłodniczkę, prosił bym też o podanie wad takiego zastosowania oraz zalet jeżeli takowe są. Z góry pozdrawiam i jeżeli post w złym dziale to proszę przenieść ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej coś pokręciłeś bo jakbyś miał 0.5 bara doładowania w m57 to byłaby mega zamuła.

Co do samej chłodniczki to nie sądzę, że to kwestia ciśnienia, egr otwiera się na wolnych obrotach i w sumie jest tak zaprojektowany by ciśnienie spalin na kolektorze było większe niż to w dolocie a dodatkowo z racji geometrii samego egru to raczej spaliny będą z niego wysysane niż cofane. Problemem moim zdaniem może być przegrzewanie chłodnicy egry z powodu niesprawnego termostu na niej.

 

Co do zaślepek to ja osobiście mam w e61 535d całkowicie usunięty układ egru (chłodniczka, termostat, przewody, zawór). Przy kolektorze mam zaślepkę, a zamiast zaworu egr flanszę. Układ termostatu egr został całkowicie zaślepiony. Sterowanie podciśnieniowe zdemontowane. Cały zabieg wyszedł na + pod względem osiągów auta, czystości układu dolotowego, temperatury powietrza w dolocie i spadkiem oporu powietrza w dolocie.

 

Dla e39 m57 taki zestaw będzie wyglądał tak: http://allegro.pl/f93-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-bmw-kpl-i4845012094.html

Do tego trzeb sobie dorobić korki do wężyków podchodzących do chłodnicy egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisze że ma 0.5 bara WIĘCEJ.Czytajcie troche ze zrozumieniem.Program nie ma tutaj nic do rzeczy bo w ukladzie wydechowym nawet po programie panują takie samie ciśnienia co w serii.Kup nową rurkę i śmigaj.Usunięcie egr najbardzij odczujesz w zimie bo płyn chłodniczy w twoim silniku jest dodatkowo ogrzewany właśnie recylkulacją,auto dłużej będzie się nagrzewać i później poleci ciepłe powietrze we wnętrzu auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak przyjaciel wyżej . Pisałem że mam pół bara więcej a nie ze tylko 0.5 bara pompuje . Ogólnie (nie jestem pewien powiem wam za kilka dni ) mam coś około 3 barów . Proszę mnie nie wyśmiewać jeżeli mowie bzdury bo musimy podpiąć komputer i sprawdzę a moja pamięć często zawodzi. A koledze który polecił wyrzucenie egr dziękuję ze propozycje właśnie chodziło mi o taką pomoc. Poczekam jeszcze kilka dni może ktoś coś innego rzuci, ponieważ nie uśmiecha mi się kupować rurki co tysiąc kilometrów :p porostu pęka mi na tej harmonii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie egr najbardzij odczujesz w zimie bo płyn chłodniczy w twoim silniku jest dodatkowo ogrzewany właśnie recylkulacją,auto dłużej będzie się nagrzewać i później poleci ciepłe powietrze we wnętrzu auta.

 

Tak by było gdybyś zaślepił dolot spalin przy kolektorze a zostawił termostat i chłodnicę egr. Jeśli popatrzysz na podłączenie tego termostatu w układzie chłodzenia to stanowi on mostek i drogę na skróty dla cieczy chłodzącej. Mało tego były takie wersje egru, że nie miały termostatu ani chłodnicy tylko gołą rurkę ze spalinami.

 

Pogorszenia w nagrzewaniu samochodu u siebie nie stwierdziłem (nowy termostat główny robi robotę).

Jeśli ktoś modzi coś przy silniku to takimi drobiazgami można sporo ugrać. Nie po to zakładamy wydajniejsze IC by potem ogrzewać dolot i karmić silnik własnymi spalinami (odchodami :mrgreen: ).

 

U siebie jeszcze wywaliłem odmę z dolotu (ciepłe powietrze ze skrzynki korbowej, opary i mgiełka olejowa). Mam założony Oil Catch Tank. Poskutkowało czystym i suchym dolotem i oczywiście spadkiem temperatury powietrza doładowującego. Całe powietrze jakie auto spala pochodzi z filtra powietrza. Efekt był taki, że przepływka rejestrowała dwukrotność wymaganej ilości czystego powietrza i oczywiście trzeba było zrobić mapę bo komp nie ogarniał. Jedyne co to w zwykłym m57 macie w kiepskim miejscu filtr powietrza, bo obudowa szybko się na nim grzeje. W 535d z tym miałem łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.