Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam !! Jest zapytanie.. bo sobie wymieniałem głowicę ale po wymianie było coś nie tak i sie gotował płyn cały czas.. a była wymieniona i chłodnica i termostat, wentylator i czujnik chłodnicy.. Z przewodami wszystko ok bo było sprawdzane.. Pragnę nadmienić iż niestety był popełniony błąd i zostały szklanki pomieszane.. Tak więc przy kolejnym montażu rozebrałem popychacze wyczyściłem ze starego oleju i założyłem je suche.. No i pytanie czy one tak same mi się napełnią do odpowiedniego stanu ?? bo dzisiaj kręciłem przez pół godziny i silnik nie zagadał.. Na początku było bardzo słabo ale potem coś tam przy wciśniętym gazie jakby lepiej no ale dalej bez oczekiwanego rezultatu.. I nie wiem czy dalej kręcić czy je zdemontować i jakoś tam napełnić ??
Opublikowano
Gdzieś popełniłeś błąd ,popychacze napełnią się same.Chyba że były obrabiane gniazda zaworowe a trzonki zaworów nie zostały zeszlifowane wtedy zawory mogą być podparte.Ale to raczej mało prawdopodobne ,żle zestawiony rozrząd ,lewe powietrze ,zamienione czujniki.
Opublikowano

Ja zawsze składam w ten sposób że po skręceniu wszystkiego 2x kręcę wałem o 180° mniej więcej co pół godziny, po co to robię?

a dlatego, aby w przypadku nowych hydropopychaczy opróżnił się nadmiar oleju konserwującego (jest nawet w instrukcji taka zasada), natomiast w przypadku używek montowanych np. po regeneracji głowicy, aby nie dopuścić do podparcia zaworów, tak jak napisał kolega wcześniej, oczywiście również kręcę wałem co pół godziny 2-3 razy, chyba że popychacze już przed naprawą klekotały to teoretycznie nie trzeba trzymać się zasady wyciskania oleju, ponieważ i tak są na tyle miękkie że bałaganu nie narobią, poza niemiłym efektem dźwiękowym.

 

Oczywiście przez pierwsze kilka minut hydraulika po klekocze sobie nim luzy się wyregulują, ale to zupełnie normalne nawet dla nowych samoregulatorów.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Nie nie, popychacze nie były nowe tylko stare ale wyczyszczone z oleju i nie było żadnych kombinacji z gniazdami..

Czyli nawet jak suche popychacze to po chwilowym kręceniu silnik powinien zagadać tak ??

No bo lewe powietrze raczej nie, czujniki w glowicy mają rozną srednice gwintu wiec tez nie da rady zamienic.. No to chyba ten rozrząd musi być.. Chociaz nie wiem czemu bo ustawienie wyglada dobrze.. ale widać może za mało dobrze..

Opublikowano
czujniki w glowicy mają rozną srednice gwintu wiec tez nie da rady zamienic
miałem na myśli czujniki wału i wałka ,nie pamiętam jak to jest w m42 ale można zamienić wtyczki i lipa.Może przewody zapłonowe zamienione ? Sprawdzałeś czy jest iskra ,czy podaje paliwo ? Zostaje Ci pomiar kompresji będziesz wiedział czy nie namieszałeś z rozrządem.
Opublikowano

Z tego co pamiętam w M42 pierwszy tłok w GMP - wałki mają być równo ustawione (płaszczyna na końcach wałków od strony podszybia)

Przewodów nie pomyliłeś? Tam cewki idą w kolejności 4-1-2-3

Opublikowano
No wlasnie nie bardzo z tym 4-1-2-3 bo mi przewody nie starczaja.. Tylko właśnie pasują na 1234.. Z resztą na krotko odpaliłem i tez nie dalo rady.. Chyba musze rozrząd ustawić bo gore mialem dobrze ale nie wiem czy na dole sie nie przestawilo bo mogla sie śruba odsunąć i sie ruszyło kolo..
Opublikowano
A może mi ktoś powiedzieć co do rozrządu bo wcześniej udało mi się ustawić a teraz jakieś problemy mam.. czy do ustawiania rozrządu muszę zdejmować wszystkie pokrywy razem z tą dolną za kołem masowym gdzie dolna zębatka ?? bo tego dolnego koła zębatego chyba nie można źle ustawić bo ono ma takie specjalne wejście i tylko z górą musi się zgrywać.. więc chcę zdjąć tylko pokrywę górną i przy termostacie.. tyle że trzeba ustawić ten pierwszy cylinder w punkcie GMP i zablokować.. coś tam wtyknąłem i coś tam blokuje niby.. ale nie wiem czy to na pewno ten punkt.. i najważniejsze pytanie tego wieczoru to: w jakiej pozycji jest ten pierwszy cylinder wtedy ?? czy on nie ma być na samej górze ?? bo sprawdzałem śrubokrętem i on dalej wpada.. bo tak szukam i szukam i nie widzę nigdzie o tym właśnie.. a wolę zapytać niż po raz kolejny to rozkładać wszystko jak nie będzie takiej potrzeby..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.