Skocz do zawartości

wymiana rozrządu w E91 330xd, M57/T2


Leszos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

niedawno kupiłem bmw 330xd motor M57/T2 czerwiec 2007, autko super jeździ aczkolwiek mechanik stwierdził, że auto na pewno nie ma przebiegu zgodnego ze wskazaniem drogomierza (181500). Martwię się o łańcuch bo czytałem na forum, że zdarza się, że któryś z łańcuchów ulega uszkodzeniu. Bardzo Was proszę o informację czy w moim silniku jest takie zagrożenie, czy powinienem zwrócić uwagę na jakieś objawy i jaki jest koszt wymiany poza ASO.

 

dziękuję

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M57TU2 zerwania łańcuchów zdarzały się niezwykle rzadko, głównie z powodu braku należytej dbałości o serwis (wymiany oleju). Mój ma ponad 270 tys. i ma się dobrze, choć sam się zastanawiam czy przy 300 tys. nie zrobić dla świętego spokoju.

 

Dobrze byłoby jakoś oszacować faktyczny przebieg, ale to może być bardzo trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

czy jest ktoś w stanie podrzucić info ile kasy trzeba zabulić za wymianę rozrządu w m57/t2 e91 330xd? który serwis poza Aso wykona to dobrze i za rozsądną cenę na Dolnym Śląsku? W Stando BMW (serwis bez autoryzacji) koło wrocka krzykneli mi dzisiaj 10000zł, jakaś masakra....

z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobre części i solidna wymiana, to może zakręcić się ok 3 tyś. Mogą dojść problemy ze ściągnięciem wtrysków, do tego nowe uszczelki pokrywy zaworów, które też trochę kosztują i inne nieprzewidziane sprawy.

No chyba że chcesz pójść po taniości, i nie wymieniać np kół zębatych.

 

Z tego co dowiedziałem się na tym forum, to te silniki miały wytrzymałe rozrządy do ok połowy 2006r, później przyszła inna partia części i zdarzały się sporadycznie zerwania - ale ogólnie rzadko.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Właśnie jestem po wymianie łańcuchów (dolnego i górnego)

Po przebiegu 250tys km obydwa były rozciągnięte około 1,5cm na długości. Ślizgi i koła zębate nie wykazywały żadnych oznak zużycia więc nie były ruszane.

Przed wymianą silnik niby chodził ok moc była jednak po przekroczeniu 2tys obrotów praca stawała się głośna (taka twarda praca co było pewnie spowodowane minimalnym przestawieniem rozrządu).

Wymiana nie jest szczególnie trudnym zadaniem, dla osoby mającej jakiekolwiek pojęcie o mechanice. Mi to zajęło 12 godzin.

O tym czy łańcuch jest rozciągnięty czy nie można się przekonać w prosty sposób. Wystarczy odkręcić nakrętkę na imbus 17mm z dekla rozrządu i zobaczyć ile wystaje trzpień napinacza dolnego i górnego. Przy nowym łańcuchu wystaje tylko jego cieńsza część ok 10mm. U mnie wystawało na jednym i drugim po 25mm.Mogę załączyć zdjęcia.

Ewentualnie można przeprowadzić ustawienie rozrządu które polega na odkręceniu pokrywy zaworów , zablokowaniu wału i odkręceniu trzech śrub zębatki wałków rozrządu, ma ona duży zakres regulacji.

W razie pytań służę pomocą.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części czyli:

dwa łańcuchy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelnienie wału, podkładki pod wtryskiwacze cos koło 400zł

Co do rozkręcania to praktycznie cały przód silnika:

pompa wspomagania, alternator, pompa wody , termostat, sprężarka klimatyzacji, łapa klimatyzacji, koło pasowe z paskami i rolkami, wtryski, pokrywa zaworów, kolektor ssący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części czyli:

dwa łańcuchy, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelnienie wału, podkładki pod wtryskiwacze cos koło 400zł

Co do rozkręcania to praktycznie cały przód silnika:

pompa wspomagania, alternator, pompa wody , termostat, sprężarka klimatyzacji, łapa klimatyzacji, koło pasowe z paskami i rolkami, wtryski, pokrywa zaworów, kolektor ssący.

 

A czesci oryginal BMW?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części firmy febi. Jednak w pudełku znajdują się łańcuchy firmy iwis które są sprzedawane także przez BMW. Oryginalny łańcuch jaki zdemontowałem również był tej firmy więc można przypuszczać że różnią się tylko opakowaniem. Uszczelki firmy erling.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz mógł, to wstaw zdjęcia. Zawsze to jakieś dodatkowe info, bo prawie nikt nie wymienia łańcuchów w 3.0d.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinien wyglądać napinacz przy naciągniętym łańcuchu. Wraz z naciągnięciem bolec się wysuwa,dotyczy to łańcucha dolnego jak i górnego.

http://s1168.photobucket.com/user/rafal_8_7/media/1_zps80muv8nm.jpg.html

http://s1168.photobucket.com/user/rafal_8_7/media/1_zps80muv8nm.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie wymieniałeś kół zębatych, nie było śladów zużycia?

 

Mogłeś wymienić ślizgi, bo wielokrotnie w Bmw widziałem już pęknięte lub pokruszone od temperatury i wieku. Wierzę że ślizgi mogły nie być jeszcze zużyte, ale takie kawałki ślizgu czasem mogą pozatykać kanały olejowe.

 

Napinaczy też nie wymieniłeś??? Niedawno wysiadł jeden napinacz rozrządu koledze w 320d 150KM (przebieg 230 tyś km) i kosztów z tego powodu było duuużo.

 

Jakiś czas temu wymieniałem z bratem u kolegi w 318i uszczelniacze zaworów. Przebieg około 140 tyś km!!! Po rozebraniu pokrywy okazało się że miał pęknięty jeden ślizg a drugi kruszył się ze starości (rocznik 2004). Napinacz rozrządu już prawie wcale nie napinał. Myślę że nieszczelne uszczelniacze zaworów uratowały jego silnik :wink: (przy ich wymianie znaleźliśmy usterki rozrządu).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła zębate jak nowe, na ślizgach po przetarciu i dokładnych oględzinach nie było żadnych śladów pęknięć czy złuszczeń.

Co do napinacza jest on zbudowany z bolców które wysuwane są poprzez sprężyny. Przy tym stanie jeden jak i drugi ciężko było wcisnąć do zablokowania, trzeba było użyć dużo siły.

Wiem że może i lepiej było by wykonać kompleksową wymianę jednak po co się pchać w duże koszty, zwłaszcza że w tych silnikach nie ma takich problemów jak w n47.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem wymienianie samego łańcucha bez kół zębatych oraz prowadnic czy napinacza jest troche głupotą. Tłumaczyć czemu, szkoda czasu. Nie jeden przypadek jest na forum, że po wymianie samego łańcucha okazywało się, że koła zębate zaczeły siadać przez nowe naprężenia a ślizki po prostu sie rozdupiały. Można to porównać do wymiany nowych tarcz hamulcowych przy braku klocków. Ale to jest tylko moje zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej na pewno wymienił bym napinacze i ślizgi, bo naoglądałem się takich w Bmw w agonalnym stanie, nawet przy nie dużym przebiegu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.