Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Praktycznie w każdym m57 po otwarciu korka oleju słychać stukot.

Pzdr.

Opublikowano

Było sporo postów (na różnych forach) gdzie pisano, że to padająca pompa vacuum tak stuka. Trop okazał się lipny bo potem ktoś wrzucił filmik gdzie po wymianie pompy na nową stukało dokładnie tak samo.

Pzdr.

Opublikowano
Dzisiaj u mechanika sprawdzalem w 5 silnikach i pukalo w kazdym

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

 

Ja też właśnie w warsztacie sprawdziłem 2 podobne silniki (525d w e39 i 530d w e39 przed liftem) i pukało w każdym, tyle że raz ciszej raz głośniej. A dym z wlewu oleju to najprawdopodobniej odma, i będzie wymieniana. Dziękuje ślicznie drodzy forumowicze za pomoc.

 

Temat do zamknięcia.

Opublikowano

Ogólnie z m57 jest tak, że prawie każdy stuka ale są wyjątki, w e39 530d nie stuka nic a u mnie w e61 535d ten stukot jest taki jak z pierwszego filmiku.

Stukanie raczej na pewno pochodzi od vacum pompy bo jak się przytka jej wylot palcem to jest cisza.

Opublikowano
Ogólnie z m57 jest tak, że prawie każdy stuka ale są wyjątki, w e39 530d nie stuka nic a u mnie w e61 535d ten stukot jest taki jak z pierwszego filmiku.

Stukanie raczej na pewno pochodzi od vacum pompy bo jak się przytka jej wylot palcem to jest cisza.

 

Dzięki, nie ukrywam, że chętnie pozbyłbym się tego stuku. Gdzie leży ta cała pompa vacum w silniku? Wymienie ją i sprawdzę jak efekt.

Opublikowano
Pompa jest na samym przodzie silnika (widać ją po ściągnięciu górnej osłony akustycznej silnika).

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E39-Touring/Europe/530d-M57/L-A/apr2000/browse/engine/vacuum_pump_with_tubes/

 

Nr 1 na schemacie.

 

Dzięki. Zamówie tą pompę, omówie na forum co da wymiana :)

 

 

 

YYYYYYY. Nowa pompa 1.5k. Na allegro same uzywki, nosz kur...... Wiecie gdzie dostane tą pompę nową? Jakieś fajnej jakości?

Opublikowano
Raczej nigdzie, dlatego dziwiłem się, że tak ochoczo chcesz wymieniać, mimo że nie bardzo widzę przesłanki. Stuka, jak odkręcisz korek i to jedyny objaw? Szczerze, ja bym nie ruszał, bo po co? Z tego co wiem, to większość stuka i jeździ, ja nawet nie sprawdzałem u siebie, żeby spokojniej spać ;)
Opublikowano
Raczej nigdzie, dlatego dziwiłem się, że tak ochoczo chcesz wymieniać, mimo że nie bardzo widzę przesłanki. Stuka, jak odkręcisz korek i to jedyny objaw? Szczerze, ja bym nie ruszał, bo po co? Z tego co wiem, to większość stuka i jeździ, ja nawet nie sprawdzałem u siebie, żeby spokojniej spać ;)

 

Chciałem ochoczo wymieniać, bo wszystkie używki na allegro 100zł, to myśle że nówka z 300, a tutaj 1.5k... Poszukam czegoś tańszego, albo będę szukał dobrej wśród używek :)

Opublikowano

Jak chcesz, ale ja bym jeśli już zaczął od sprawdzenia jej sprawności. Pompa ma wytwarzać podciśnienie, można podpiąć wakuometr i sprawdzić. Nie wiem jaka jest norma, ale na pewno gdzieś znajdziesz. Jeśli ciągnie dobrze, to kompletnie nie widzę sensu zmieniania.

 

Zmieniałem kiedyś pompę vacum w innym samochodzie, bo już nie dawała rady. Kupiłem pierwszą lepszą używkę i była w porządku.

Opublikowano

O ile dobrze pamiętam to gdzieś był opisany post jak jakiś gość (chyba z jakiegoś forum w USA) wymienił pompę bo niby to ona tak stuka. Kupił nówkę - sam już wiesz, że tania nie jest - wymienił i...

...jak stukało na starej, tak stukało na NOWEJ.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.