Skocz do zawartości

M52 problem z instalacją gazową


GRACUS7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem, a dokładnie to kolega. Jakiś czas temu kupiliśmy E46 2.0 touring 2000r silnik M52. Silnik działał prawidłowo i kolega z czasem zdecydował się na założenie instalacji gazowej. I zaczęły się problemy. Otóż na benzynie nadal wszystko jest OK jednak na gazie przy ruszaniu trzeba dodać gazu bo inaczej silnik jakby nie miał mocy i potrafi zgasnąć. Przy wrzuceniu na luz gdy obroty spadają to nie zatrzymają się w granicach 700 tylko spadają prawie do zera i zaczyna szarpać. Jest to na tyle denerwujące , że lepiej jeździć na benzynie. W czasie jazdy na trasie tego nie czuć ale w mieście jazda to tragedia. Instalator montujący gaz jest dość dobrze ogarnięty w temacie, jednak rozkłada ręce i już nie wie o co chodzi. Komputer silnika jak i gazu nie wykazuje żadnych błędów. Parametry pracy instalacji gazowej prawidłowe

elementy wchodzące w skład instalacji to reduktor KME/ SILVER, sterownik AGIS-6, wtryski BARRACUDA,

 

Może ma ktoś jakiś pomysł w czym może tkwić problem??

Czy silnik krokowy może powodować taki problem przy pracy na gazie? kiedy na benzynie jest wszystko ok?

świece i filtry nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to żebym bronił gazownika ale znam kilka aut z silnikiem M52 do których zakładał instalacje BRC i wszystko działa do dzisiaj bez problemu.

Namawiałem kolegę na instalację BRC bo też taką posiadam i jest bezproblemowa jednak chciał on troszkę zaoszczędzić i założył coś tańszego i polskiego czyli sterownik AGIS-6 może to on nie daje rady z tym silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, czytałem ten temat i postanowiłem się zarejestrować i dopytać dokładnie odnośnie tego agisa. Posiadam nowszy silnik M54 na elektronice agisa i wszystko śmiga jak należy, więc elektronika jak najbardziej daje radę w bmw. Noo może brakuje jej czasem korekty po temp. redka, ale to jedyna rzecz której jeszcze potrzebuje ten sterownik. Niech sprawdzi świece i szczeliny w nich (zalecana 0,85 do 0.90mm), oczywiście powinny być jednoelektrodowe. A jeśli wkrętki są wykonane prawidłowo przy wtryskach benzynowych, to potrzebne jest jedynie dobre strojenie. Co do silnika krokowego, jeśli na benzynce działa prawidłowo to zostaw go w spokoju. Możesz wstawić screany z ustawień agisa podczas pracy na lpg przy rozgrzanym silniku? Z wyposażenia gazowego raczej nie wynika, że "kolega" oszczędzał, bo mógł trafić na valteki czerwone i alaske :), chyba, że to zwykły wrzut pod maskę, autokalibracja i nara. Edytowane przez Arkkadio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja nie była zakładana w łodzi a na zachodzie kraju gdzie mieszkam. Świece kupione nowe jednoelektrodowe platynowe 300zł za komplet. Ze screenami może być problem bo nie posiadamy sprzętu do diagnostyki a nie wiem czy instalator się zgodzi ale spróbujemy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam takich co montują jedynie BRC.. autokorekta i jazda, a tutaj gazownik nie ogarnął tematu bo trzeba wszystko manualnie ustawiać :lol: lub tak jak ktoś już wspomniał..problem leży po stronie sprzętu,lecz obstawiałbym gazownika nieumiejętnie założone wystrojone. Zapytaj sie go czy zakładał już komuś coś takiego, a najlepiej zrobisz jak napiszesz na forum od lpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gościu sam polecał tą instalację jako tańszą alternatywę dla BRC. Mówił że założył już kilka takich instalacji i chodzą bezproblemowo. Muszę chyba sam sprawdzić tą instalację manualnie. Koledze założyli kiedyś BRC i też miał podobne problemy po założeniu u innego instalatora i też nie potrafił on tego ogarnąć. jak się okazało w innym autoryzowanym warsztacie zaczeli szukać problemu wyłaczając poszczególne wtryski gazowe i okazało się że w jednym przewodzie gumowym po wtrysku gazowym utkwił duży wiór metalowy, który robił bałagan :)

zajęło im to 15 minut a ten co zakładał instalację 2 tygodnie się męczył. Kazał wymieniać cewki i świece i zwalał winę na silnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skombinuj jakiś interfejs żeby się podłączyć do agisa. Jeśli to P13 to wchodzi standardowy jak do staga, techa itp. Jak nic nie będziesz zmieniał i ustawiał w nim, to podgląd nie zostawia żadnych śladów, więc gazownik nie będzie wiedział "że ktoś tam był" ;p. Wspomniałeś o tych nowych świecach, ustawialiście szczeline, czy prosto z pudełka wkręcone do silnika? Tańsza alternatywa instalacji, ale nie znaczy, że gorsza. Wszystko wysokiej jakości, tylko potrzebują umiejętności od gazownika, szczególnie sterownik, a naprawy pogwarancyjne nie zmuszają do zaciągnięcia kredytu ;D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.