Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeczytałem dokładnie informację prasową BMW, która dotyczy aut po liftingu.

https://www.press.bmwgroup.com/netherlands/download.html?textId=260368&textAttachmentId=309109

 

Odkryłem tam 2 rzeczy:

 

1. Zawieszenie po liftingu jest obniżone o 10mm i sztywniejsze.

" Rear-wheel-drive variants also feature a 10-millimetre drop in ride height"

Dotyczy aut z napędem na tył. Auta z xdrive mają zawiechę jak dotychczas.

 

2. Wprowadzono oszczędności do niektórych wersji silnikowych.

Po liftingu wersja 318d, 320i, 330i, 340i mają z przodu zawieszenie prostsze "Aluminium double-joint spring strut axle with displaced camber".

Pozostałe silniki mają zawias rozbudowany o "Small positive steering roll radius, transverse force compensation, anti-dive". Czyli tak jak wszystkie auta sprzed liftingu.

 

Jeździłem 316i (136KM) z 2014 roku przez tydzień na 17 calowych kołach. Zawieszenie bardzo mi się spodobało. Wybierało nierówności z gracją, a jednocześnie mocno trzymało.

Po wczorajszej jeździe 318d byłem zawiedziony. Zawieszenie nie sprawiało wrażenia wyrafinowanego. Było wyraźnie twardsze, ale nic poza tym. Tłumaczyłem to sobie kołami 18 calowymi. Ale to chyba także kwestia innej budowy zawiechy.

 

Czy ktoś z Was ma kontakty w serwisie lub jeździł 318d,320i,330i,340i po lifcie i może potwierdzić, że zawiecha tych modeli jest prostsza (gorsza)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam porownanie sportowego zawieszenia w F36 328i xD (19" felgi) ze zwykłym zawieszeniem w F30 pre-LCI 320i RWD (18" felgi) oraz adaptacyjnym sportowym w F30 LCI 330i RWD (własnym, na 18"). Osobiście nie widzę żadnej różnicy w kulturze pracy między "zwykłym" zawieszeniem F30 pre-LCI a zawieszeniem w trybie Comfort u siebie. Podobnie między trybem Sport u siebie a jazdą wspomnianym wyżej F36, mimo różnicy wielkości felg. Da się zauważyć roznicę wielkości prześwitu między "zwykłym" F30, a moim, który wygląda bardziej agresywnie :mrgreen:
Instagram: @kolczasty
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Czyli co, 320d ma teraz lepsze zawieszenie niż 340i ? Coś mi to nie bardzo pasuje.
Opublikowano
Czyli co, 320d ma teraz lepsze zawieszenie niż 340i ? Coś mi to nie bardzo pasuje.

 

Mi też, ale tak wynika ze specyfikacji (link w pierwszym poście). Potem zobacz specyfikację serii 3 sprzed liftingu. Tam wszystkie silniki miały to rozbudowane zawieszenie. Tak więc albo jest coś na rzeczy, albo popełniono błąd w druku. Ale w błąd słabo wierzę, bo BMW publikuje nowe specyfikacje gdy są jakieś nawet najdrobniejsze korekty. To w końcu element oferty.

 

Napisałem do człowieka w BMW, który zajmuje się serią 3. Plus wypytam na Bimmerpost. Jak dostanę odpowiedź to poinformuję.

Opublikowano (edytowane)
Osobiście nie widzę żadnej różnicy w kulturze pracy między "zwykłym" zawieszeniem F30 pre-LCI a zawieszeniem w trybie Comfort u siebie.

 

To dobra wiadomość. :cool2:

Edytowane przez felixo
Opublikowano

Na Bimmerpost oficjalne informacje o zmianach w zawieszeniu LCI:

 

"

- Redesigned electric power steering

- New front struts with five bolt upper anchor points (versus 3 previously)

- New rear damper technology

- Updated Dynamic Stability Control

- Retuned suspension reduces roll and improves directional stability (applies to standard, M Sport and Adaptive M Suspension)"

 

Brak info na razie o różnicach względem silników.

Opublikowano
Czyli co, 320d ma teraz lepsze zawieszenie niż 340i ? Coś mi to nie bardzo pasuje.

 

Na Bimmerpost na razie twierdzą, że to musi być błąd w specyfikacji.

Opublikowano

Dostałem odpowiedź z centrali BMW w Munich:

 

"It is a translation error. All BMW 3 Series have “Aluminium double-joint spring strut axle with displaced camber, small positive steering roll radius, transverse force compensation, anti-dive.” We will correct that."

 

A więc błąd. Poprawią go w specyfikacjach. :)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Nieźle ich rozpracowałeś :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.