Skocz do zawartości

e53 4.4 stuki zawieszenie


maciej123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio wymienialem 3 sworznie w wahaczach z przodu + drazek kierowniczy. Stuki na nieronowsciach gdy jade prosto ustaly i jest ok. Problemem jest nadal stukniecie od strony kierowcy gdy najade z mala predkoscia na bardzo niski krawaznik albo powiedzmy dziure i mam kola skrecone w tym momencie. Jest to pojedynczy odglos. Wg mojego mechanika nie ma luzow :/ Jakies sugestie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Łącznik stabilizatora. Zamocowany jest w takiej pozycji, że bardzo trudno wykryć luz, najlepiej odkręcić z jednej strony i zbadać jeszcze raz luzy na zluzowanych sworzniach, wymienić oczywiście warto od razu parę, zwykle zaczyna pukać jeden po drugim :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tuleje wahaczy przednich, wyglądają zapewne dobrze, ale już się wybiła guma wewnątrz i często one dają takie pojedyńcze stuknięcia. Miałem podobną sytuację w e70, żadna diagnostyka nie wykrywała luzów w zawieszeniu, wymieniliśmy obie tuleje i wreszcie cisza :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm w poniedzialek sprawdze z mechanikiem ten lacznik stabilizatora z przodu i powiem mu tez o tulejach. .. Lacznik stabiliz. z tylu byl tylko wymieniany. Temat zaczyna mnie irytowac bo wywalilem przez miesiac jakies 1000zl na zawieszenie i mimo ze prowadzi sie perfekt to te stuki przy skreconych kolach dobijaja :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie tak samo, delikatne stuknięcia przy wjeżdżaniu na krawężnik lub skręcaniu, podejrzewaliśmy już przegub albo maglownicę, bo wszystkie elementy zawieszenia sprawdzone kilkukrotnie. Czy przy hamowaniu, takim szybkim depnięciu na hamulec nie słychać żadnych stuknięć?

Jeszcze może warto sprawdzić czy maglownica nie ma luzów?

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw, jak to sie skonczy, bo mam ten sam problem :) Zawieszenie wymienione cale, lacznie z lacznikami stabilizatora, koncowkami drazkow kierowniczych, magiel rok po regeneracji. W trzech warsztatach mi obmacywali zawieszenie, recznie i na szarpakach, i nic, wszystko sztywne :( Obecnie glownym podejrzanym jest mocowanie amortyzatora, ale jak narazie nie mialem czasu sie tym zajac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw, jak to sie skonczy, bo mam ten sam problem :) Zawieszenie wymienione cale, lacznie z lacznikami stabilizatora, koncowkami drazkow kierowniczych, magiel rok po regeneracji. W trzech warsztatach mi obmacywali zawieszenie, recznie i na szarpakach, i nic, wszystko sztywne :( Obecnie glownym podejrzanym jest mocowanie amortyzatora, ale jak narazie nie mialem czasu sie tym zajac.

 

jeżeli wszystko pozostałe mialeś dokładnie sprawdzone to też stawiałbym na poduszki amortyzatorów

Solidne działające Stare POLSKIE TELEFONY RWT/T4 /wyprzedaż kolekcji/. Doskonałe jako ozdoba mieszkania, kancelarii, gabinetu lub biura

Więcej w linku: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=4319457

/Dla forumowiczów BMW-klub.pl możliwy rabat/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czekam na diagnozę, bo też mam ten problem (sprawdzę poduszki).

Na razie wymienione obydwa łączniki i gumy wahaczy (bo i tak były w opłakanym stanie). Tak jak "stuku-puku" zniknęło na prostej i na wybojach, to nadal słyszę pojedyncze "puk" jak hamując skręcam. I nie - nie mogę z tym żyć - moje auto ma być "tip-top" i od zawsze tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez to mam i powiem Wam jedno nie są to łączniki i nie nie amory. Najprawdopodobniej to maglownica - i jak kolega pisze to przy hamowaniu czy skręcaniu magiel hałasu nie daje ciężko sie może skręcać albo pukać przy szybkich ruchać kierą - a na forum paru kolegów pisało ze po regeneracji wszelkie stuki ustały.
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczu pisz po polsku :mrgreen: bo nawet nie wiem jak ci odpisac . Jeszcze u mechanika nie byłem. U mnie tylko puka jak sie jest w RUCHU i sie wlasnie skreca i w tym momencie najedzie sie na nierownosci. Podczas krecenia kierownica w miejscu nic sie nie dzieje , tak samo nic sie nie dzieje jak sie jedzie prosto po nierownosciach. U mnie kierownica chodzi tak jak powina ,bez zadnych oporow . Watpie zeby takie objawy dawala maglownica .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Chyba dam rade :8) Ale w maglownicy masz coś takiego jak tulejki prowadzące listwy zębatej i mimo że całość jest sprawna to pewne niedogodności występują. Jest to oznaka zużycia i prędzej czy później przy nierównej pracy listwy beda wycieki na uszczelniaczach. PS jak łożyska sie kończą to szumią a nie powodują ze np alternator przestaje działać ....
Buczu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.