Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Parę dni temu pojawił się w mojej Trójce problem, mianowicie przestały się zapalać światła powitalne przy otwieraniu samochodu i odprowadzanie do domu po ruszeniu manetką od długich, kolejnego dnia zresetowały mi się liczniki, zegarek i data i przestało działać ogrzewanie tylnej szyby. To wszystko jeszcze nic. Pojeździłem trochę więcej autem i dzisiaj odziwo, otworzyłem Bunie pod firmą po jakąś pierdołę i zapaliły się światła powitalne i zaczęło wszystko działać, myślę super ale i tak miałem pojechać do mechanika żeby sprawdził testerem aku. Okazuję się, że aku średni, ale najgorzej, że mam zamarzniętą wodę w komorze akumulatora :mad2: , tak 1 cm i nie widać w ogóle skąd ona się tam mogła wziąć. Proszę o pomoc, muszę się tym jak najszybciej zająć bo może dojść do jakiegoś zwarcia bo tam jest mnóstwo kabli. Miał ktoś kiedyś taki problem?
Opublikowano
Nie mam ani szyberdachu ani panoramy. Zabrałem się za to w niedziele i wychodzi na to że nieszczelność była od gumowej zaślepki w której idą kable chyba do czujników parkowania. Orientuję się ktoś do czego idą od klemy "+" dwa czerwone kable, jeden gruby, jeden cieńszy które, są przykręcone za aku do izolatorów i trzymają się błotnika? Jest jeszcze jeden który idzie z całą wiązką kabli na przód samochodu. Ale interesują mnie tamte dwa bo chyba będą do wymiany, bo są w kiepskim stanie przez tą cholerną wodę...
Opublikowano

Kolego, czyli ten który jest przykręcony do nadkola idzie do alternatora? I drugi, cieńszy, który też jest przykręcony do nadkola idzie do bezpieczników? A trzeci gruby czerwony który jest przykręcony do klemy na szynie idzie gdzie?

 

http://sprzedajemy.pl/przewod-plus-plusowy-akumulatora-kanal-przewodu-plastik-oslona-bmw-e90,7770827

 

To jest jeden z nich-cieńszy i pytanie czy one są od drugiej strony nadkola złapane nakrętką? czy można je swobodnie odkręcić od strony akumulatora bez obaw że spanie nakrętka?

 

http://allegro.pl/bmw-e90-e60-kabel-minus-ibs-320d-520d-530d-7616200-i5686162682.html

 

a to jest drugi, grubszy

Opublikowano
Dziękuje, bardzo mi to pomogło :D Z tego co wyczytałem miałeś podobny problem. U mnie nie ma ani panoramy ani szyberdachu, ciekawe czy pod zderzakiem może być odprowadzenie wody np. po prostu z dachu...
Opublikowano

Hej,

 

Powod pojawienia sie wody w komorze akumulatora w moim przypadku byl troszke inny ale kolezanka z postu powyzej z tego co pamietam miala zapchane kanaliki od szyberdachu.

 

Nie mam pojecia skad woda wziela sie tam u Ciebie.

 

 

Drugie zdjecie od gory po prawej stronie zaraz pod czerwonymi przewodami sa czarne klapki ktore sie uchylaja jak zamykasz drzwi:

 

viewtopic.php?f=70&t=281966

 

Moze sa u Ciebie wylamane i jakos cieknie przez zderzak.

 

Druga sprawa sprawdz tez ta plastikowa zaslepke na pierwszym zdjeciu na dnie (przykryta przez aku) czy nie jest wylamana.

Opublikowano
Ten czarny dekielek o którym piszesz jest raczej cały, przyglądałem mu się bardzo uważnie, natomiast co do zaślepki pod aku, to sam osobiście zrobiłem w niej małą dziurkę, żeby woda miała którędy spłynąć, przez nią woda na pewno się nie dostanie bo jest jeszcze osłona podwozia, jakiś 1 cm pod komorą akumulatora. Uszczelniłem gumową zaślepkę która jest wsadzona w blachę miedzy aku a zderzakiem i idą w niej przewody prawdopodobnie do czujników parkowania...póki co jest sucho, poobserwuje jak będzie padał deszcz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.