Skocz do zawartości

Tempomat nie działa po uzyciu hamulca 323i


dr.artur

Rekomendowane odpowiedzi

Szczęść Boże

 

Tempomat nie działa po użyciu hamulca, nie ważne czy tempomat był włączony czy wyłączony raz użyje hamulca i już nie działa, pali się zielona kontrolka ale nie da się tempomatu włączyć, jeśli nie użyje hamulca to tempomat będzie działał do jego pierwszego użycia, sprzęgło mogę wciskać, biegi redukować to go nie dezaktywuje tylko użycie hamulca

 

czujnik stopu do wymiany ?

Edytowane przez dr.artur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że tempomat działa do pierwszego użycia hamulca a później już nie da się załączyć pomimo palącej się zielonej kontrolki tempomatu

gdy użyje sprzęgła np redukując lub wrzucając wyższy bieg to działa da się ponownie załączyć do pierwszego użycia hamulca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dopisz 323i do tytułu, bo admin zamknie temat.

Jak nie chcesz wymieniać części na ślepo to podepnij kompa z inpa, sprawdź błędy i powinno się wyjaśnić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego może to być czujnik pedału hamulca, ale nie musi. Nie dam sobie głowy uciąć, ale wydaje mi się, że jak jest awaria w obwodzie to światła hamulca świecą non stop. Tak było u mnie, tylko, że w moim przypadku czasami wyrzucało kontrolkę od tylnych świateł, które świeciły się cały czas (3x stop). Też demontowałem ten czujnik. Ogólnie za dużo z nim nie zrobisz, bo to czujnik Halla więc za bardzo nie ma co przeczyścić. Raczej sprawdzić dopięcie wtyczki co najwyżej lub wymienić jak jest uszkodzony.

 

Zacząłbym od podłączenia pod kompa i sprawdzenia błędów + statusu włączone/wyłączone świateł stopu podczas zabawy pedałem hamulca, czy reaguje prawidłowo.

 

Masz inne objawy? Jakieś kontrolki, światła które nie świecą lub świecą a nie powinny? Być może masz jakieś zwarcie lub masa nie styka i jak naciskasz hamulec to wiązka świateł łapie błąd.

 

Na zagranicznym forum czytałem kiedyś o takim przypadku jak Twój i rozwiązaniem problemu okazała się wymiana/odłączenie/ponowne podłączenie czujnika MAF, co wydaje się być absurdalne, ale podobno tak właśnie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja miałem kiedyś podobną awarie i mimo założenia tematu na tym forum odpowiedzi było bardzo mało wiec myślę że usterka niezwykle rzadka ale się zdarza. Jeden forumowicz pisał że uszkodzona przepływka powoduje takie cyrki z tempomatem, ktoś pisał coś jeszcze innego a u mnie odpowiedzialny z to był czujnik kurcze nie pamiętam jego dokładnej nazwy ale był to czujnik, który włącza obieg zamknięty nawiewu po przekroczeniu dopuszczalnych norm czystości powietrza. A znalazłem czujnik AUC nr części 64116917001.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie działał Ci tempomat przez czujnik "smrodu"? :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opowiadanie bajek poziom mistrz

 

tylko publiczność nie ta, tu stare uje siedzą a nie dzieci :roll:

 

puzonn bajki to może ty opowiadasz na tym forum w co po niektórych tematach i jak je czytam to sądzę że jesteś w tym właśnie mistrzem a po kulturze i formie pisowni w Twoim poście mniemam, że to ty jesteś tym dzieciakiem do którego ten post był skierowany. Nikogo w swoim poście nie namawiałem do wymiany czujnika AUC , tylko opisałem co było w moim aucie uszkodzone i po wymianie czego wszystko wróciło do normy także nie zarzucaj mi pisania bajek. Natomiast jeśli chodzi o sam czujnik AUC, to miałem dokładnie taką samą usterkę jak kolega forumowicz , który założył temat i powiem Ci, że ja nie szczędzę pieniędzy na moje auto i poniekąd znam się trochę na naprawie samochodów jednakże nie bawię się w naprawy typu "jak nie to jest zepsute to może to może wymienię jeszcze to " tylko jeśli nie potrafię sobie z czymś poradzić to auto oddaje w ręce fachowców. Auto było diagnozowane komputerem w ASO Bawaria Motors w Katowicach w trakcie tej diagnostyki wyszedł uszkodzony czujnik AUC po czym został wymieniony na nowy oryginalny( nie wiem czy są zamienniki) i praca tempomatu wróciła do normy. Dodam nie wiem jaki związek ma czujnik AUC z tempomatem ale najwidoczniej jakiś ma skoro wszystko wróciło do normy. Natomiast po założeniu tematu około 3 lata temu odnośnie tej usterki raz, że nie było zbyt wiele porad, podpowiedzi co może być przyczyną awarii,dwa jeden z kolegów podpowiadał, że uszkodzony przepływomierz za to odpowiada. I co rachunek jest prosty, podpowiedź forumowicza uszk. przepływomierz koszt oryginał jakieś 1300 zł, zamiennik VDO- Siemens 800 zł, dojazd do ASO i z powrotem 20 zł diagnostyka komputerowa 100 zł ( ze względu na znajomości z kolegą z działu części), czujnik AUC 170 zł ( trzy lata wstecz również po znajomości ). Czyli wychodzi w pierwszej podpowiedzi kolegi forumowicza od 800-1300 a drugiej mojej wykonanej czynności 290 zł tak więc rachunek jest prosty w kieszeni co najmniej 500 zł kolego puzonn. I jeszcze jedna uwaga do Ciebie nie wiem i zresztą nie interesuje mnie ile Ty masz lat choć z twojej kultury wywnioskowałem jak na początku postu ale ja mam na już 38 lat i do tego również głowę na karku, która kieruje się rozsądkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale litosci czujnik auc nie ma nic do dzialania tempomatu

 

wybij to sobie z głowy raz na zawsze, chyba nie wierzysz w to co piszesz !

czujnik auc ma 90% uszkodzonych aut ktore podpinam pod komputer, natomiast w 100% tempomat działa prawidłowo i działac bedzie niezaleznie czy czujnik bedzie sprawny czy nie

 

nie ma to najmniejszego zwiazku i tyle, czego bys nie napisał, jakich mądrość, mozesz po mnie jechac jak burej suce (wali mnie to bo zawsze pisze prawde bez owijania w bawełne i pier dolenia sie zbędnego) mozesz miec i sto lat i kierowac sie wiarą w cuda ale to niczego nie zmieni bo nie może....

 

tempomat to czułe kurestwo i najmniejszy blad powoduje złe działanie, system korzysta z wielu czujników i wszystko musi byc na tip top aby było sprawne

a najpewniejsza teoria to taka ze podczas tej diagnostyki (uff tanszej dzieki wtykom aso, szacunek) zostały skasowane bledy z systemow/czujnikow itp ktore.... uwaga mają wplyw na działania tempomatu (jakie napisze nizej) i wszystko wrocilo do normy....

a ze czujnik auc nie dal sie skasowac bo sonda była tak brudna (wystarczylo go wyczyscic no ale...) i bład powracał to kupiłes nowy i tyle.... tej bajki

 

Deactivation conditions for cruise control

Reversible "easy" deactivation:
•negative deviation of vehicle speed from cruise control speed for too long (speed setting exceeded by more than 16 km/h for at least 30 seconds)

•vehicle speed below lower deactivation limit (< 23 km/h)


Reversible quick deactivation:
•Clutch operated

•Brake operated

•engine speed below lower limit (< 1000 rpm)

•change of ratio of vehicle road speed to engine speed outside allowable limits (change > 0.002 (km/h)/(rpm))

•Intervention by DSC/ASC

•No valid gear engaged

•Aquaplaning detected (difference between front and rear wheel speeds > 10 km/h for more than 0.5 s)

•Fault in signal from multifunction steering wheel


Irreversible quick deactivation:
•Fault at brake light switch detected

•Fault in signal from multifunction steering wheel

•Speed sensor defective

•Fault at clutch switch detected

•Fault in road speed signal

•Impact detected

•Heavy deceleration detected (< -8 m/s2)

•Heavy acceleration detected (> 8 m/s2 )


The active switch-off conditions can be read out in the test module.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wyżej nie wiem jaki czujnik AUC ma związek z Działaniem tempomatu co nie zmienia faktu, że po wymianie samego czujnika a przed wykasowaniem błędów z komputera w którym był tylko ten jeden,tempomat zaczął działać prawidłowo, a przez dwa wcześniejsze lata jak kupiłem samochód błędów miałem dość sporo i tempomat jakoś działał bez zarzutu. Uważam że temat powinien zostać zamknięty, zakładający problem rozwiązał więc po sprawie a Swoje mądrości i wywody o bajkach drogi kolego zostaw dla ludzi którym naprawiasz ( być może tylko wymieniasz co się da i jak się da)samochody. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Swoje mądrości i wywody o bajkach drogi kolego zostaw dla ludzi którym naprawiasz ( być może tylko wymieniasz co się da i jak się da)samochody. Pozdrawiam.
rowniez pozdrawiam

i tak ja to wymieniam odrazu całe auto, nie posiłkuje sie kompem, wds'em aby cos poprawnie zdiagnozowac i wyciagać logiczne wnioski

byc moze po tym co napisałem nie idzie tego zrozumieć, na całe szczescie forum czytają osoby kumate i swoje wiedzą

 

i jako ciekawostkę specjalnie dla Ciebie napisze ze nie kazde bmw z tempomatem posiada czujnik auc, bo po co.... co ma piernik do wiatraka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.