Skocz do zawartości

e39 530D / Mpakiet, shadowline `


koribiker22

Rekomendowane odpowiedzi

Po raz kolejny skasowałem element auta w galerii bałtyckiej... Cholera wysokie te krawężniki mają :D

 

http://i67.tinypic.com/11go7r9.jpg

 

Wymiana rolek i pasków to super decyzja, nie wiedziałem kiedy były wymieniane a auto już nie piszczy przy gaszeniu. Zniknęły także dziwne gwizdy przy przyspieszaniu ( od turbo były lub uszczelka między turbiną a kolektorem ). Auto dostało kopa, więc nie żałuję wydanej kasy. Doszła za to kolejna awaria:

coś gruchotało przy przyspieszaniu po odbiorze auta od mechanika. Jak już ustaliliśmy, wyczyszczony silnik od spodu i poduchy dały o sobie znać i mam obie do zmiany, co nastąpi w tym tygodniu.

 

Pewnie jak naprawię ten próg i resztę blacharki, to auto zrobi się nie do sprzedania :P A zapewne będę chciał je sprzedać w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 164
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Zrobisz spory prezent przyszłemu właścicielowi :roll: bo chyba nie łudzisz się, że uda Ci się sprzedać chociaż z częściowym zwrotem kasy, którą zainwestowałeś? Masz coś na oku?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, auto będę sprzedawał w stanie doprowadzonym do bardzo dobrego. Bez wycieków, bez luzów, z dobrymi oponami, będzie obszyta kiera i zrobiony detaling skór, może wymienię szybę czołową, hamulce są z tego roku całe nowe, skrzynia miała wymieniany olej i działa super no i przebieg jest potwierdzony, teraz mam ok 295tyś więc jak na 3.0D nie jest wysoki. Do tego będzie doprowadzony lakierniczo. Ile będę za nią chciał? Tutaj pewnie niektórych to rozśmieszy, ale poniżej 32tyś raczej nie zejdę, wstępnie za ok 35 wystawię.

 

A ja teraz kupię sobie hondę, nie wiem jeszcze czy civic xi czy accord viii, najfajniejszy byłby accord z 2.4 pod maską. Zależy mi teraz na benzynie i lpg oraz maksymalnie niskim przebiegu. Dlaczego teraz taka zmiana z bmw na hondę? Bo honda 4-5 letnia nie będzie mnie szarpała za kieszeń tak jak to robi bmw, a niestety w przeliczeniu na miesiąc to utrzymanie tego auta to koszt ok. 1000zł m-c, a jeszcze do tego około 700zł na paliwo i robi się spora sumka miesięcznie. A jazda taką hondą w gazie wyjdzie mi sporo taniej, po prostu teraz taki okres w życiu mam, iż potrzebuję niepsującego się auta i relatywnie taniego w utrzymaniu.

 

Kupowanie serii e na wypasie czy serii f w biedniejszej opcji nie ma sensu dla mnie teraz, bo te auta będą również szarpały za kieszeń. Do bmw wrócę na pewno, mam takie ciche marzenie na odbudowanie e30 lub e36 328i/m3. No i tak hondę chciałbym na te cztery lata, to akurat może G30 bym się dorobił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nikt śmiał się nie będzie, ale otwarcie Ci powiem, że jakbyś dostał 25k to byłoby bardzo dobrze, w co też średnio wierzę, ale trzymam kciuki za 30k :8) honda 2.4 to fajny pomysł, z tym, że tanio też nie będzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś z was wymieniał chłodnicę ? Polecacie jakąś firmę? Postanowiłem przy zmianie pompy wody i zbiorniczka wymienić wszystkie elementy układu chłodzenia jak węże itd... żeby nie było niespodzianki gdzieś w trasie. Na razie problemów z układem chłodzenia nie mam, no ale wolę to wcześniej zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Behr (pierwszy montaż) lub nissens.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Z drugiej strony niewiele już może się zepsuć..egzemplarz fajny, ale faktycznie może to irytować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduchy wymienione, generalnie przy przyspieszaniu już jest cisza tam pod 4,5 tyś obrotów, no ale jak auto jedzie na ok 1000 obr lub wyrzuca na luz przy dohamowaniu przed skrzyżowaniem, to dalej rechocze. Myślę, że jednak koło pasowe będę musiał wymienić. I tutaj nasuwa się pytanie: internet głównie nakazuje zakup OEM/ corteco. Corteco najtaniej znalazłem za 700 zł. Jednak z corteco też bywa, że ludzie mają problemy no i zastanawiam się nad kołami od febiego oraz firmy LJM Fahrzeugteile. Może się ktoś wypowiedzieć? Generalnie zacząłem szukać tańszych alternatyw dla części, bo nigdy mi się nie zwróci to co ładuję w to auto...

 

Edit: taki mały oftp.

 

Rozmyślając nad nową furą poważnie się zastanawiam nad audi a6 c7 2.0 tdi 177hp + manual (fwd) oraz f10/f11 520/525d r4 oraz automatem. Co ciekawe, ceny części do tych aut są na poziomie tych do e39... Do audi ciągnie mnie ze względu na to, że mam wielu znajomych co mają ten motor, kumpla ojciec na 2.0 tdi zrobił 580 tyś i silnik wciąż działa, dopiero dsg się poddało... Z drugiej strony boli fwd i manual, na quattro z stroniciem mnie nie stać, a multitronic to też mina. Myślałem jeszcze nad a4 b8 2.0 tdi 177 quattro, ale jakoś nie wiem... Chyba stawiam przede wszystkim na komfort i dobrze czuję się w dużym aucie. Za bmw przemawia świetna skrzynia ZF, silnika się trochę boję niestety... no ale zobaczymy, jeszcze parę miesięcy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podobno koło Ina jest dobrą alternatywą i chyba je bym wybrał.

Co do wyboru auta proponuję przejechać się i wg mnie wybór będzie oczywisty..f10, jaki budżet?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś będzie zainteresowany to za lekko ponad miesiąc będę wystawiał auto do sprzedaży. Auto będzie bez wycieków, niedługo idę na przegląd zawieszenia bo myślę, że z dwa wahacze będą do roboty z tyłu. Mechanicznie kupujący dostanie igłę, do roboty będą blachy i kosmetyka typu wytarta skóra na kierownicy czy niedziałające PDC. Turbina, pompa cr, akumulator na gwarancji. Zresztą widać w tym wątku ile wsadziłem w auto. Zalety: Silnik igła, skrzynia też. Hamulce robione w wakacje kompletne... dwa komplety kół, zimowe 16-ki na replikach felg z m3 oraz oryginalne 17-ki mpakietowe. Gratis dodaję zestaw do regeneracji przednich reflektorów (regulatory, odbłyśniki), 6 litrów oleju do skrzyni biegów zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia (aktualnie zamontowany jest od tds-a i nie ma miejsca na czujnik, przez co jest komunikat check coolant level). Auto jest bezwypadkowe, nigdy nie lakierowane. Będzie trochę zabawy z rudą, ale kupujący jeżeli będzie robił dla siebie, to ma świetną bazę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Długo biłem się z myślami i postanowiłem nie odpuszczać, więc auto zostaje.

 

Zakupiłem ramkę szyby wraz z szybą:

 

http://i68.tinypic.com/dr34na.jpg

 

Po przeglądzie zawieszenia mam do wymiany tuleje wahacza dolnego prawego więc wymienię już obie i jakaś tuleja której diagnosta nie mógł zlokalizować z tyłu mi skrzypi (mówił, że gdzieś obok poduchy nivo po stronie kierowcy). Poleci także nowa pompa wody, termostat EGR chyba mi cieknie, na nowo muszę uszczelnić kolektor dolotowy i wymienię chyba uszczelkę pod klawiaturą bo się lekko poci oraz poduchy pod skrzynią. Będę szukał także klapy tylnej, przednich błotników obu i zobaczę co z drzwiami, bo spody przednich drzwi po obu stronach ruda zjada...

 

Termin robienia blach wyznaczyłem sobie na koniec czerwca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skrzypiąca tuleja to pewnie ta:

https://www.aso-bmw.pl/product/view/id/10665/

 

Wymieniaj, bo jak uwalona to oponę gryzie od środka.

 

Się dziwiłem po co sprzedajesz porobioną, moim zdaniem jak z silnikiem wszystko ok to nie ma co sprzedawać, zamieniać na ekologicznie robione i projektowane nowe dziadostwo, czy jakiegoś przednionapędowca :mrgreen:

 

Ja przed pierwszym e39 szukałem A6 C5, ale koleś miał na placu również BMW, przejechałem się jednym i drugim, BMW wróciłem do domu, przy porównaniu tych 2 modeli przewaga była zdecydowana na korzyść mojego nabytku :8)

 

W nowszych to już inna bajka, ale po moją obecną jechałem pożyczoną nową m pakietową F30. Zrobiłem nią z 200km w sumie i jak wsiadłem do e39 i tak poczułem się jak w domu. W F30 ciasno, głośno, plastikowo i skrzynia chyba 8 biegowa, którą w trybie D nie da się jechać. Spalanie mimo jakichś akumulatorów efficient drive itp 12 wyszło. Nawet nawigacja to dramat, do miasta zaprowadzi, ale kilka razy pod numer na ulicy miała mnie prowadzić - nie dała rady. Google maps ratuje zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeden problem z tym autem - korozja. To, że wahacz trzeba wymienić, amor czy jakąś uszczelkę to jest dla mnie akceptowalne w aucie. Ale kurde jak teraz muszę wpakować myślę ok 15-25% wartości auta w naprawę blacharską choć nigdzie nie uderzyłem (ani moja dziewczyna) to jest to po prostu kujące :P

 

Kolego, może lepiej wymienić od razu cały taki zestaw? :

- http://allegro.pl/tuleja-wspornik-wahacz-bmw-e39-e60-e61-lemforder-i6710037114.html

- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-04-2003-E39-BMW-530d&diagId=33_0524

 

Dużo drożej to nie wychodzi, a nie chciałbym wracać do tego. Jak myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też sie zastanawiam bo mi skrzypi po prawej. Ostatnio wymieniałem w komplecie razem z tym łącznikiem. Teraz pewnie też, bo różnica w kasie nieduża.

 

Gdzie Ci rdzewieje? W poprzedniej miałem próg - 2cm, za drzwiami przednimi na łączeniach - malowane od listwy do dołu i wewnątrz, cała klapa i ramka czyszczona i malowana. Jakoś z 1400 za całość wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do roboty mam:

 

- klapa, ramka (standard, do wywalenia)

- przednie błotniki oba (jeden dość mocno już wywala bąble, drugi troszkę mniej - może dałoby się uratować, ale nie chcę do tego wracać)

- maska (korozja zaatakowała krawędź maski pod spodem, tak że kawałek tej masy uszczelniającej odpadł - może da się uratować)

- błotniki tylne oba

- spody drzwi kierowcy i pasażera (przednie)

- początki progów + jeden trzeba wyciągnąć, bo wgniotłem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Info mam takie że lepiej z łącznikiem tą tuleje wymieniać, ona też się wyrabia i jak tuleja skrzypi to łącznik pewnie już też zużyty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tego bez rdzy raczej nie upolujesz. Wszystko thrash które oglądałem miały ten problem.

To wygląda na nie za duży nalot, może warto wyszlifowac i przemalować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.