Skocz do zawartości

318Ci N42B20 Niestandardowe wady silnika


Van GORRE

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Panowie

Nie zaglądam często bo E36 1.8is coupe jest na tyle dobrym autem ,że problemy mam co najwyżej ze stacją benzynową :). Przebieg obecny 410 tys.

Natomiast jest do kupienia E46 coupe z silnikiem N42B20 i przebiegu 300tys z 2001r. za 14tys. przed lift. Silnik po generalnym remoncie (porządnym). Zagazowany jakieś 8 lat temu. Ogólnie na forum już poczytałem o tej jednostce i nieco się przeraziłem mnogością problemów i usterkowością oraz kosztowną obsługą. Mechanika, który obsługuje te silniki mam, ogólnie umie je naprawiać i ma narzędzia. Moje pytanie brzmi czy zdarzają się pękające bloki silnika w tej wersji? Dwa razy gdzieś o tym wspomniano gdy oceniano N42 i N46. Pytam gdyż o tym nie wspominano na forum.

Bardzo zastanawiam się nad tym autem ale odpycha mnie usterkowość jednostki i wysokie koszty napraw. Za plusy odpowiadają: lepsza dynamika, mniejsze zużycie paliwa + instalacja gazowa, oraz całkiem bogate wyposażenie. Nie bardzo wiem czy się w to pakować.

Edytowane przez Van GORRE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ile tysięcy km temu był robiony ten remont? Ile od tego czasu przejechał na gazie? Wiesz co było robione i jesteś tego pewien?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak:

Przebieg 290 k

W silniku remont około 40k wymieniono i naprawiono panewki, uszczelnienia, pierścienie, głowica po remoncie.

Wyremontowane hamulce, wymieniony rozrząd, wymienione sprzęgło.

Zmienione płyny w skrzyni, moście oraz hamulcowy.

Oleju niby nie bierze w końcu pierścienie wymienione a tłoki były podobno czyściutkie więc zostawił te same.

Jedyne co nie było ruszane to vanos. Jak by nie patrzeć na co by jeszcze zwrócić uwagę odnośnie jednostki napędowej ew. co jeszcze może spowodować jakieś koszty powyżej 300zł jednorazowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz mechanika co to ogarnia auto po remoncie silnika o ile to prawda wiec niema sie co zastanawiac,według mnie jednostka jest dobra pod jednym warunkiem jesli sie o nia dba! posprawdzaj płyny olej bo lubi sie spie*** chłodniczka oleju,pompa vacum tez moze przeciekac,nastepna sprawa po odpaleniu na zimnym sprawdz cpo jakim czasie zgasi sie kontrolka oleju,w podstawie filtr oleju jest zaworek ktory lubi sie zepsuc.jak po "remoncie" o ile to prawda to bym zaryzykował
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to nowa pompa wakum około 500 zł (oryginał), chłodniczka oleju używana koło 40-100 zł. Odnośnie zaworu olejowego to ciężko ustalić cenę ale widzę ,że komplet około 1000zł. Czy mógłby ktoś objaśnić albo odesłać do tematu odnośnie

...nastepna sprawa po odpaleniu na zimnym sprawdz cpo jakim czasie zgasi sie kontrolka oleju...

bo nie bardzo znam ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego pompa vacum tylkos ie uszczelnia słabe uszczelnienie,zaworek jest w podstawie filtra oleju wymienia sie to i to.patrzysz na kontrolke po odpaleniu zeby zobaczyc czy jest walnieta podstawa filtra np.peknieta,zaworek uszkodzony lub mniej wiecej jaki jest stan pompy oleju (cisnienie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kumam tej nagonki na ten silnik

- trzeba mieć oko na rozrząd jak każdym innym dizlowskim smrodzie

- zre olej? do wymiany uszczelniacze

- grzechot rano ..do wymiany podstawa oleju

- vanosy? w rzędówkach podobnie się już wysrywają

- wymiana napinacza to pic na wodę

 

reszta trzasków występuje podobnie w reszcie tych wyeksploatowanych szrotów z Niemiec.

 

Lecz rozumiem też że istnieją niektórzy zapatrzeni w na wpół kompetentne ASO ...i zgagę mają jak zostawią u nich 3.000 Cebulionów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kumam tej nagonki na ten silnik

- trzeba mieć oko na rozrząd jak każdym innym dizlowskim smrodzie

- zre olej? do wymiany uszczelniacze

- grzechot rano ..do wymiany podstawa oleju

- vanosy? w rzędówkach podobnie się już wysrywają

- wymiana napinacza to pic na wodę

 

reszta trzasków występuje podobnie w reszcie tych wyeksploatowanych szrotów z Niemiec.

 

Lecz rozumiem też że istnieją niektórzy zapatrzeni w na wpół kompetentne ASO ...i zgagę mają jak zostawią u nich 3.000 Cebulionów

 

Najwięcej mają do powiedzenia Ci co tego silnika na oczy nie wiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kumam tej nagonki na ten silnik

- trzeba mieć oko na rozrząd jak każdym innym dizlowskim smrodzie

- zre olej? do wymiany uszczelniacze

- grzechot rano ..do wymiany podstawa oleju

- vanosy? w rzędówkach podobnie się już wysrywają

- wymiana napinacza to pic na wodę

 

reszta trzasków występuje podobnie w reszcie tych wyeksploatowanych szrotów z Niemiec.

 

Lecz rozumiem też że istnieją niektórzy zapatrzeni w na wpół kompetentne ASO ...i zgagę mają jak zostawią u nich 3.000 Cebulionów

 

Najwięcej mają do powiedzenia Ci co tego silnika na oczy nie wiedzieli.

 

co ty bredzisz chłopie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja mam inne pytanie, skąd w przed lifcie silnik N42? Masz VIN tego samochodu?

Było n42b20 w przedliftowym coupe, pewnie od kiedy pojawiło się w sedanie/touringu (nie interesowało mnie to specjalnie).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kumam tej nagonki na ten silnik

- trzeba mieć oko na rozrząd jak każdym innym dizlowskim smrodzie

- zre olej? do wymiany uszczelniacze

- grzechot rano ..do wymiany podstawa oleju

- vanosy? w rzędówkach podobnie się już wysrywają

- wymiana napinacza to pic na wodę

 

reszta trzasków występuje podobnie w reszcie tych wyeksploatowanych szrotów z Niemiec.

 

Lecz rozumiem też że istnieją niektórzy zapatrzeni w na wpół kompetentne ASO ...i zgagę mają jak zostawią u nich 3.000 Cebulionów

 

Najwięcej mają do powiedzenia Ci co tego silnika na oczy nie wiedzieli.

 

co ty bredzisz chłopie?

 

Nie miałem ciebie na myśli, odwoływałem cię do innych tematów. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.