Skocz do zawartości

Resetowanie inspekcji hamulców oraz jakie klocki


ArrArr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

To mój pierwszy post na forum, "kupiłem w leasingu" w lipcu F30 328i 2012 z Niemiec, jestem bardzo zadowolony, auto śmiga jak aż miło mam jednak kilka pytań.

 

1.Pierwsze tyczy się resetu informacji w komputerze i przy odpaleniu auta o inspekcji klocków przednich. Z racji że klocki mają jeszcze 5mm postanowiłem odłożyć trochę w czasie wymiane klocków z przodu ( przy konsultacji z serwisem BMW ), znalazłem instukcję w internecie dotyczącą kasowania inspekcji (przycisk start bez hamulca, trzymam przycisk reset, pojawia się inspekcja hamulca 50 km temu na czerwono z dopiskiem reset możliwy, potwierdzam, pojawia się "resetowanie w toku" i po przejściu paska dostępu pojawia się komunikat "nie wykonano resetu"

 

W związku z tym pytanie, czy robię coś źle i jak zrobić to dobrze ? :)

 

2. Z racji że w ASO chcą za wymianę klocków 1150zł, postanowiłem że zrobię to poza ASO (tak robił też poprzedni właściciel), pytanie jakie klocki polecacie ? Czy zamienniki boscha, brembo, zimmermanna będą ok? Czy jednak iść w oryginały, kupić poza ASO i wymienić u mechanika ?

 

3. Czy polecacie jakieś miejsce w Lubuskim do wykonywania takich rzeczy które mogę robić poza ASO ? Najlepiej w Zielonej Górze, ale tutaj niczego znaleźć w internecie nie mogę.

 

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za zainteresowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Pierwsze tyczy się resetu informacji w komputerze i przy odpaleniu auta o inspekcji klocków przednich. Z racji że klocki mają jeszcze 5mm postanowiłem odłożyć trochę w czasie wymiane klocków z przodu ( przy konsultacji z serwisem BMW ), znalazłem instukcję w internecie dotyczącą kasowania inspekcji (przycisk start bez hamulca, trzymam przycisk reset, pojawia się inspekcja hamulca 50 km temu na czerwono z dopiskiem reset możliwy, potwierdzam, pojawia się "resetowanie w toku" i po przejściu paska dostępu pojawia się komunikat "nie wykonano resetu"

 

W związku z tym pytanie, czy robię coś źle i jak zrobić to dobrze ? :)

 

Reset wykonujesz prawidłowo, jednak nic nie osiągniesz bo czujnik już jest zdzierany. Poprawny reset wykonasz dopiero po wymianie klocków i zamontowaniu nowego czujnika.

 

2. Z racji że w ASO chcą za wymianę klocków 1150zł, postanowiłem że zrobię to poza ASO (tak robił też poprzedni właściciel), pytanie jakie klocki polecacie ? Czy zamienniki boscha, brembo, zimmermanna będą ok? Czy jednak iść w oryginały, kupić poza ASO i wymienić u mechanika ?

 

Ostatnio wymieniałem komplet na przód: tarcze Zimmermann (do 320d nie ma nic innego na rynku, nie wiem jak do 328i), klocki i czujnik Textar - cena ok 270 + 40 zł. Jestem zadowolony z tego zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset wykonujesz prawidłowo, jednak nic nie osiągniesz bo czujnik już jest zdzierany. Poprawny reset wykonasz dopiero po wymianie klocków i zamontowaniu nowego czujnika.

 

Mam wrażenie że błąd hamulców pokazuje na sztywno, bo pojawił się równo na 99000km przebiegu podczas trasy, dokładnie wtedy kiedy zapisana jest w komputerze kontrola klocków. Klocki mają jeszcze 5mm więc pytanie czy czujki już by pokazywały całkowite zużycie i natychmiastową wymianę ?

 

Ostatnio wymieniałem komplet na przód: tarcze Zimmermann (do 320d nie ma nic innego na rynku, nie wiem jak do 328i), klocki i czujnik Textar - cena ok 270 + 40 zł. Jestem zadowolony z tego zestawu.

 

Też czytałem że zimmermann ma bardzo dobre tarcze i przy wymianie tarcz biore je najbardziej pod uwagę. Do 328i jest całkiem spory wybór klocków, od najtańszych za 150zł przez standardowe boscha za 250zł a za około 450zł są już ceramiczne nad którymi się zastanawiam. Co nie zmienia faktu że chciałbym wykorzystać te klocki które jeszcze mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że błąd hamulców pokazuje na sztywno, bo pojawił się równo na 99000km przebiegu podczas trasy, dokładnie wtedy kiedy zapisana jest w komputerze kontrola klocków. Klocki mają jeszcze 5mm więc pytanie czy czujki już by pokazywały całkowite zużycie i natychmiastową wymianę ?

 

Miałem praktycznie taką samą sytuację co Ty. Komputer wskazywał wymianę klocków za 23k km, nagle ta wartość spadła do 700 km i włączyło się ostrzeżenie o wymianie (w tym stanie proba resetu nic nie zmienila, jednak nie mialem komunikatu, ze nie można jego wykonać), następnie po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow czyli wykonaniu kilku hamowań pojawił się komunikat o niezwłocznej wymianie klocków, mimo że klocki miały, tak jak u Ciebie, prawie pół centymetra - tutaj identyczna sytuacja, w ktorej po probie resetu pojawial sie komuniakt o niemożliwości jego wykonania. Zakupiłem nowe klocki i tarcze, jednak odwlekałem ich wymianę przez dwa miesiące, wszystko bylo ok, oprócz irytującego komunikatu podczas uruchomienia pojazdu o wymianie.

Edytowane przez BestMotorVVehcile
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem praktycznie taką samą sytuację co Ty. Komputer wskazywał wymianę klocków za 23k km, nagle ta wartość spadła do 700 km i włączyło się ostrzeżenie o wymianie (w tym stanie proba resetu nic nie zmienila, jednak niemialem komunikatu, ze nie można jego wykonać), następnie po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow czyli wykonaniu kilku hamowac pojawił się komunikat o niezwłocznej wymianie klocków, mimo że klocki miały, tak jak u Ciebie, prawie pół centymetra - tutaj identyczna sytuacja, w ktorej po probie resetu pojawial sie komuniakt o niemożliwości jego wykonania. Zakupiłem części do wymiany, jednak odwlekałem wymianę przez dwa miesiące, wszystko bylo ok, oprócz irytującego komunikatu podczas uruchomienia pojazdu o wymianie. Podsumowujac komputer bazuje na odczycie z czujnika, jak bedziesz wymienial klocki zauwazysz, ze odleglosc od czujnika do brzegu klockow wynosi wlasnie ok 0,5 cm.

 

Dzięki za informację, a powiedz mi proszę jeszcze czy po wymianie klocków z czujnikiem już normalnie zresetowałeś komunikat o hamulcach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witajcie

Wznawiam temat

BMW f20

Klocki tarcze czujniki P i T byly wymienione jakieś 4000km temu

Nie był zrobiony reset w warsztacie

Teraz przy teoretycznym limicie 1800km do wymiany rzekomych hamulców tył nie mogę zrobić reset

Czym to może być spowodowane?

Wyczytałem że jeśli jest poniżej 2300km to nie mozna zrobic reset z poziomu menu ?czy to prawda?

Wyświetla komunikat zużytych hamulców jedz powoli jak robię reset to wyskakuje komunikat że nie jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie spokojnie zresetowałem z poziomu licznika, a wymianę klocków miałem przeciągniętą o ponad 1000 km. Jeżeli masz czujnik z normalnej firmy to nie powinno być u Ciebie problemów. Ewentualnie masz do sprawdzenia miejsce łączenia wtyczki czujnika z gniazdem - jak nie łączy to też będziesz miał taki problem. Możesz również spróbować połączyć dwa kable w ww gnieździe, następnie zresetować info o wymianie klocków i ponownie podłączyć czujnik. Jak pojawi się komunikat o wymianie klocków to czujnik do wymiany.
BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.