Skocz do zawartości

Opony - czy musza byc runflaty


roseng

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 498
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dla mnie samo zalozenie opon o roznych bieznikach (a przyjmuje, ze zalozysz co bedzie, byle w rozmiarze) na osiach, juz jest slabo bezpieczne.

A kupowanie opon o nieznanej historii...

No coz. Co kto lubi.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I moje pytanie, czy na ten okres mogę zainstalować jakiś inny rozmiar opon zimowych (oczywiście zachowując felgę R18) bez utraty bezpieczeństwa jazdy??

Opona 275 wymaga dosyć szerokiej felgi, prawdopodobnie masz 10 cali.

Da się na nią założyć 245 (to minimalna szerokość opony dla felgi 10-calowej), ale felga będzie właściwie licować się z bokiem opony, a to nie jest zalecane (łatwo uszkodzić taką felgę, poza tym opona trochę inaczej będzie się "wywijać" na zakrętach). Oczywiście dużo też zależy od modelu opony (jeśli opona ma rant chroniący felgę to problem ewentualnego uszkodzenia jest mniejszy).

 

Może poszukaj coś z szerokości 265, ewentualnie 255 dla średnicy 18 cali.

Tu masz kalkulator zamienników

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ (metoda 2)

 

Jeśli nie masz xDrive (choć nawet dla xDrive tolerancja chyba łapie się w normę) to spokojnie możesz jako zamiennik zastosować 265/40R18 lub 255/45R18.

O ile oczywiście takie rozmiary będą dostępne.

Te szerokości opon śmiało możesz założyć na felgę 10 cali (o ile oczywiście masz takowe felgi) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pemek, JEDi i Pe.te. za odpowiedzi! W zeszłym miesiącu kupiłem cały nowy komplet Run Flatów na przód i tył i najchętniej to pojechałbym na nich ale boję się, że śnieg może spaść i wtedy....Dodam, że nie mam napędu X-drive i oczywiście jeśli uda mi się kupić coś na rynku wtórnym to biorę pod uwagę tylko zakup pary tzn ten sam zestaw opon na oś i tylko Run of Flat. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi lub podpowiedzi to czekam z niecierpliwością.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakich RoF komplet kupiles?

Letnich?

Ja sprawe zimowych opon rozwiazalem tak, ze kupilem na Allegro komplet fabrycznie nowych, brzydkich, kompletnych OEM 17" za 4300 PLN.

I temat byl zamkniety.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki Pemek, JEDi i Pe.te. za odpowiedzi! W zeszłym miesiącu kupiłem cały nowy komplet Run Flatów na przód i tył i najchętniej to pojechałbym na nich ale boję się, że śnieg może spaść i wtedy....Dodam, że nie mam napędu X-drive i oczywiście jeśli uda mi się kupić coś na rynku wtórnym to biorę pod uwagę tylko zakup pary tzn ten sam zestaw opon na oś i tylko Run of Flat. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi lub podpowiedzi to czekam z niecierpliwością.

 

Skoro z tyłu masz normalnie 275/40 to domyślam się że posiadasz felgi styling 350 a na tyle jest felga 9 cali i spokojnie możesz założyć na nią oponę taką samą jak na przód czyli 245/45, przynajmniej zachowasz tą samą średnicę między przodem i tyłem i systemy będą działać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakich RoF komplet kupiles?

Letnich?

Ja sprawe zimowych opon rozwiazalem tak, ze kupilem na Allegro komplet fabrycznie nowych, brzydkich, kompletnych OEM 17" za 4300 PLN.

I temat byl zamkniety.

Tak, kupiłem letnie: Good Year Excellence i Bridgestone Potenza oba komplety Runflat. Zimowe opony będę potrzebował tylko na tydzień bo jadę z UK do Polski i naprawdę nie chcę wydawać 4000-5000 tysięcy na nowe opony by po tygodniu je ściągać i być może skorzystać z nich za rok. Chciałbym podziękować raz jeszcze za wszystkie odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Pemek, JEDi i Pe.te. za odpowiedzi! W zeszłym miesiącu kupiłem cały nowy komplet Run Flatów na przód i tył i najchętniej to pojechałbym na nich ale boję się, że śnieg może spaść i wtedy....Dodam, że nie mam napędu X-drive i oczywiście jeśli uda mi się kupić coś na rynku wtórnym to biorę pod uwagę tylko zakup pary tzn ten sam zestaw opon na oś i tylko Run of Flat. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś uwagi lub podpowiedzi to czekam z niecierpliwością.

 

Skoro z tyłu masz normalnie 275/40 to domyślam się że posiadasz felgi styling 350 a na tyle jest felga 9 cali i spokojnie możesz założyć na nią oponę taką samą jak na przód czyli 245/45, przynajmniej zachowasz tą samą średnicę między przodem i tyłem i systemy będą działać prawidłowo.

 

Hmm..powiem szczerze że nie mam pojęcia jakiej wielkości jest felga. Jeden z kolegów wspomniał o 10 calach, Ty piszesz o 9 calach. Najważniejsze z tego wszystkiego jest to, że mogę szukać w rozmiarach pomiędzy 245, 255 a 265 a nie jestem skazany tylko na 275 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm..powiem szczerze że nie mam pojęcia jakiej wielkości jest felga. Jeden z kolegów wspomniał o 10 calach, Ty piszesz o 9 calach. Najważniejsze z tego wszystkiego jest to, że mogę szukać w rozmiarach pomiędzy 245, 255 a 265 a nie jestem skazany tylko na 275 :)

 

Nie możesz założyć innego rozmiaru jak na przodzie bo będzie za duża różnica w średnicy między przodem a tyłem i systemy wspomagające będą działać nieprawidłowo + błędy na desce, masz do wyboru tylko dwie opcje: 1. to zalecane rozmiary czyli przód 245/45 a tył 275/40 lub opcja 2. 245/45 na obydwóch osiach.

 

Ps. BMW nie ma felg 10 cali przy R18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMW ma aż tak małą tolerancję?

Z reguły przyjmuje się (dla aut nie wyposażonych w napęd obu osi), że tolerancja średnic kół pomiędzy osiami wynosi do 2% (taką maksymalną tolerancję mają systemy wykorzystujące czujniki ABS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdyby na tył założył 265/40 to różnica będzie 8,5mm czyli 1,27% i to by przeszło ale po co kombinować skoro do felgi 9 cali zalecana szerokość to 245, przynajmniej tak wynika z poniższej tabeli.

 

http://www.nakole.pl/tabela-szerokosci-felgi-a-opony.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No cóż,

może kolega faktycznie ma na tyle felgi 9 cali (jeśli dla opon 275mm BMW takich używało) - wtedy problemu w ogóle nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na przód masz felgi 8 cali a na tył 9 cali, czyli na wszystkie felgi możesz założyć 245/45. tu masz katalog z wymiarami fabrycznych felg: http://felgenkatalog.auto-treff.com/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja będę miał zimówki 18 cali. i zastanawiam się co kupić na lato.

czy kupować za 7k komplet RoF+ory felgi. niestety opony do 5 kosztują 750zł minimum z homologacją dobrze widzę!?!?? nie jestem jakimś wzrokowcem i 17 na zimę też mogłaby być - chyba lepiej nawet trzymałaby nie? będę miał auto bez x-driva. tylko że wtedy co z tymi zimówkami...hhe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przód masz felgi 8 cali a na tył 9 cali, czyli na wszystkie felgi możesz założyć 245/45. tu masz katalog z wymiarami fabrycznych felg: http://felgenkatalog.auto-treff.com/

 

Czyli rozumiem, że spokojnie mogę kupić RunFlaty 245/45/R18 na tył, tak? Jeśli tak to dobra wiadomość bo akurat opon o tym rozmiarze jest najwięcej na rynku wtórnym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja będę miał zimówki 18 cali. i zastanawiam się co kupić na lato.

czy kupować za 7k komplet RoF+ory felgi. niestety opony do 5 kosztują 750zł minimum z homologacją dobrze widzę!?!?? nie jestem jakimś wzrokowcem i 17 na zimę też mogłaby być - chyba lepiej nawet trzymałaby nie? będę miał auto bez x-driva. tylko że wtedy co z tymi zimówkami...hhe

Jesli którekolwiek opony będziesz miał ROF, to proponuje pełny komplet kół.

17 na zimę jest bezpieczna (=najbardziej odporna na dziury), ale jak juz masz 18, to po co zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się ma RSC to nie ma zbyt dużej różnicy czy 17 czy 18'' w komforcie.

 

Jak coś to mam na zbyciu komplet WZ326 17'' na zimę oraz WZ351M 19'' na lato z f10 :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ktoś mi powie jeszcze tylko czy obowiązkowe i homologowane to opony z gwaiadka ???

Nie wiem co ta gwiazdka daje ale opona 750 zł to trochę duzo :)

 

To takie zalecenie BMW, że ta opona jest niby "homologowana" przez BMW do użycia w BMW, znaczy, że została przetestowana na modelach BMW. Oczywiście to istny bełkot i wyciąganie pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby kogoś interesowało, to do auta zamontowałem Nokiany A4 225/55/17 w wersji wzmacnianej XL, bez RoF i uważam że jest bardzo dobrze. Auto jest wystarczająco stabilne i nie odczuwam "bujania".

Zastanawiałem się nad 18-kami, ale w mojej okolicy zimą ulice lubią zaroić się od niespodziewanych dziur, więc taki gumowy "grubasek" na felgach daje mi dodatkowe zabezpieczenie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.