Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów.

 

Mój problem jest dość dziwny.

Otoż wstawiłem auto na wymiane uszczelnień silnika (uszczelka miski, pokrywy zaworów itp) również sama pokrywa została wymieniona gdyż była pęknięta.

Wczoraj odebrałem auto i ujechałem 15km.. po czym zaświecił się błąd zbyt niskiego ciśnienia oleju. Na starym oleju i filtrze nie bylo problemu. Jestem w posiadaniu tego auta odponad 1.5 roku wiec wymienialem juz olej 2 razy i nie ma mowy o tym ze był zalany jakim "doktorkiem". Wstawilem auto ponownie do warsztatu ale chlopaki nie moga zlokalizować problemu. Sprawdzili rzekomo czujniki ktore zostały wymienione. Mam obawe że go czymś płukali i przytarli pompę albo jakis syf ktory przeoczyli przytkał smog. Nie wiem co mam robić bo ich wstępna opinia jest taka źe wygląda to na słabą pompę lub wytarte panewki, lecz jak to możliwe że przed naprawą nie było nigdy problemu.

 

 

Prosze o pomoc przy określeniu ewentualnych możliwości. Sam nie wiem już co im powiedzieć, myśle że coś poszło im nie tak w trakcie naprawy..

Opublikowano

Dzieki za reakcje.

Tak, jest na pograniczu.. zdejmowali jakas podstawe (chyba pompy) i tam sa rzekomo jakies dwa zawory. Przypuszczaja ze tam moglo sie cos dostac kiedy to myli. W kazdym razie wczesniej nie bylo problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz dokładnie co było robione przy silniku.Jaki olej zalany,jaki filtr.

Przy takiej wymianie jak piszesz nic nie można popsuć.Wedlug mnie dodałeś auto w złe ręce.

Opublikowano
Tego sie obawiam. Mam cala rozpiske ale zostala w samochodzie. Ogolnie silnik byl troche pozalewany wiec mieli go umyc i wymienic co trzeba. Z tego dzis powiedzial wymienili czujniki cisnienia i poziomu oleju, nie zdejmowali miski za to demontowali cala podstawe jakas.. nie jestem w temacie wiec nie wiem nawet jaka to podstawa.. myli wszystko, wymieniali pokrywe zaworow bo byla peknieta i tez z niej lecialo. Filtr podobno z jakims oringiem ale jaki w tej chwili Ci nie powiem. Olej zalany 10w40 edge bo jakis czas temu przy duzym obciazeniu ktorys zawor bylo slychac. Zalanie polsyntetykiem mialo rozwiazac problem klepiacego zaworu. Wymieniana byla tez odma. To byloby na tyle z silnikiem. Wczoraj odpalali go nawet juz bez filtra i tez slabe cisnienie.. nie mam pojecia czy byl czyms plukany ale na bagnecie olej byl po wimianie i ujechaniu tych 10km krysztal.. zakladam ze go plukali..
Opublikowano
demontowali zapewne podstawe filtra oleju tam sa dwa zaworki jesli z nimi wszystko ok to zostaje zwalenie miski i ocena pompy oleju przy okazji zajrzał bym do panewek to 40 min roboty a moze cos pokazac dziwne ze zrobiło sie to po tym uszczelnianiu silnika ale moze to byc równiez przypadek i mechanicy sa poprostu nic nie winni.powiedz cos jeszcze o tym stukaniu czy napewno był to stukająca szklanka? moze to było stukanie z układu korbowego ktos to diagnozował?
Opublikowano
Nikt specjalnie jakos nie diagnozowal, podjechalem na warsztat i ktos posluchawszy stwierdzil ze zawor. Jako ze stukal wylacznie kiedy faktycznie dostal sporego obciazenia a w normalnej temperaturze pracy przy normalnej eksploatacji bylo ok mechanik stwierdzil ze to loteria i nalezaloby wymienic wszystkie. Za kazdym razem po duzym obciazeniu stukal przez pewien czas po czym cichl i wszystko wracalo do normy. Klekot dobiegal faktycznie gdzies z wysokosci zaworow od strony pasazera.
Opublikowano
demontowali zapewne podstawe filtra oleju tam sa dwa zaworki jesli z nimi wszystko ok to zostaje zwalenie miski i ocena pompy oleju przy okazji zajrzał bym do panewek to 40 min roboty a moze cos pokazac dziwne ze zrobiło sie to po tym uszczelnianiu silnika ale moze to byc równiez przypadek i mechanicy sa poprostu nic nie winni.powiedz cos jeszcze o tym stukaniu czy napewno był to stukająca szklanka? moze to było stukanie z układu korbowego ktos to diagnozował?

 

Dokladnie tak, podstawe filtra demontowali. Ja nie mowie ze zawinili tylko wlasnie chodzi mi o pomoc w okresleniu prawdopodobienstw. Na ile realne jest ze przed wymiana oleju i filtra bylo lepiej niz po.. dla mnie to dosc nieprawdopodobne.. wczesniej mialbym juz jakies sygnaly ze cos sie dzieje zlego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy wcześniej silnik sprawował się poprawnie czy coś mu dolegało i co?Jakim olejem był zalewany wcześniej?

Olej 10W40 nie jest dobrym wyborem.

Opublikowano
Jezdzil na 0w50 o ile dobrze pamietam ale stuknalem miska w prog i zaczal gubic olej, nastepnie ten zawor po jakiejs gonitwie przez miasto i uslyszalem "zalej 10W40". Do momentu wstawienia 2 tygodbie temu do warsztatu bylo z silnikiem wszystko ok ( pominawszy oczywiscie wspomniany zawor)
Opublikowano
kolego po twoich wypowiedziach moge tylko stwierdzic ze to moze nie zawór stukał tylko moze przytarta panewka? musisz zdjąc miske zobaczyc w jakim stanie jest pompa i zajrzec do panewek więcej mi nic do głowy nie przychodzi
Opublikowano

Dobrze wiec odebralem auto..

Kolego Luki55 panewka chyba bardziej slyszalna bylaby od spodu silnika a nie tuz pod pokrywa zaworow mowiac po mojemu ale faktem jest ze pewnie jestes bardziej doswiadczony wiec nie bede sie spieral.

Reasumujac, cisnienie oleju na biegu jalowym znajduje sie tuz na pograniczu 0.5Bara, wszystko sprawdzone jeszcze raz. Zostal ponownie zalany 5W40. Jest tylko jedno wytlumaczenie ktore brzmi dosc przekonywujaco.

Mianowicie po odkreceniu korka oleju badz wyjeciu bagnetu obroty nieznacznie sie podnosza. Poniewaz silnik zostal uszczelniony obroty na biegu jalowym zapewne nieznacznie spadly w stosunku do wczesniejszych i stad spadek cisnienia. Mozliwe ze pompa juz jest dojechana a moze nawet i panewki ale problem wczesniej byl niewidoczny gdyz nieszczelny silnik utrzymywal nieznacznie podwyzszone obroty. Odkrecenie korka oleju podnosi je o 50obr/min. Zaledwie 20obr/min wystarcza aby pompa wytworzyla juz powyzej 0.6Bara.

Wsiadam i jade do domu, poki co blad sie nie pojawia wiec cisnienie utrzymuje sie powyzej minimalnego. Za kilka tygodni zrzuca mi miske i zobaczymy co w trawie piszczy.

 

Dziekuje wam za reakcje i bede informowal co dalej jak juz rusze z tematem.

Opublikowano

Kolego takie wytłumaczenie to bzdura jakich mało. Jakie masz teraz obroty biegu jałowego? 20 obr/min może i podniesie te ciśnienie o 0,1 bara, ale założę się że wcześniej ruszając z miejsca zdarzało się że te obroty spadały nawet o 200 obr/min i kontrolka ci się nie zapalała. Przy 500 obr/min powinieneś mieć już 1 bar ciśnienia na rozgrzanym silniku. Czy zdarza ci się że kontrolka zaświeca się na zimnym silniku?

Ogólnie problem ciśnienia w tym silniku jest bardzo ciężki do ogarnięcia. Sam to mam w silniku B22. Sprawdzane były wszystkie panewki, wałki, mam wymienione pompę oleju, podstawę filtra oleju, odmę, uszczelki vanosów, tłoczków, wszystkie czujniki oleju. Wszystkie części nowe org. i nic nie pomogło. Obecnie mam podniesione wolne obroty do 950 obr/min, a podczas ruszania i tak zdarza się że kontrolka się zaświeci.

Opublikowano
Ja na jalowym mam tyle co zadane tj 650obr/min i poki co nic sie nie zapala ale.. czujnik jest na 0.5 bara a u mnie cisnienie na jalowym bylo nieco ponizej 0.5bara. Mysle ze przy ruszaniu obroty Ci moga spasc na sekunde gora dwie a komputer powinien zareagowac pozniej na sygnal z czujnika przez co na logike wyklucza sie zapalanie "kontrolki" przy chwilowym spadku. Nie wiem... ciezki temat widze ale jak wszystko powymieniales i dalej jest [BAD] to co robic???
Opublikowano

Oryginalny czujnik jest na 0,5 bara i ciężko jest znaleźć inny. Jak rozmawiałem w serwisie BMW to oni problem ciśnienia rozwiązują wymieniając części te które ja powymieniałem, a jak nie pomaga to montują czujnik 0,2 lub 0,1 bara i po problemie (chyba pisałem o tym w którymś temacie). Pytanie skąd wziąć taki czujnik bo sami ich nie sprzedają a na rynku z takim gwintem jest praktycznie nie do znalezienia. Ja z migającą kontrolką jeżdżę już 3 lata, a w tym roku wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów. Z ciekawości rozkręciliśmy panewki na wałkach i zużycie ich jest takie same jak podczas sprawdzania 3 lata temu, tak więc zużycie silnika raczej nie przyspieszyło.

Jeden z mechaników powiedział mi że jego zdaniem może to być wina zbyt mocno nagrzewającego się oleju i chyba coś w tym może być, bo w ubiegłym roku miałem problem z przegrzewającym się silnikiem (problemy ze sterowaniem wentylatora), przy 120 stopniach płynu kontrolka świeciła mi się nawet przy 1000 obr/min. Ale niestety w tej wersji silnika nie ma chłodnicy oleju ani wymiennika ciepła pomiędzy olejem a płynem chłodniczym (jak to jest w niektórych BMW).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.