Dobrze wiec odebralem auto.. Kolego Luki55 panewka chyba bardziej slyszalna bylaby od spodu silnika a nie tuz pod pokrywa zaworow mowiac po mojemu ale faktem jest ze pewnie jestes bardziej doswiadczony wiec nie bede sie spieral. Reasumujac, cisnienie oleju na biegu jalowym znajduje sie tuz na pograniczu 0.5Bara, wszystko sprawdzone jeszcze raz. Zostal ponownie zalany 5W40. Jest tylko jedno wytlumaczenie ktore brzmi dosc przekonywujaco. Mianowicie po odkreceniu korka oleju badz wyjeciu bagnetu obroty nieznacznie sie podnosza. Poniewaz silnik zostal uszczelniony obroty na biegu jalowym zapewne nieznacznie spadly w stosunku do wczesniejszych i stad spadek cisnienia. Mozliwe ze pompa juz jest dojechana a moze nawet i panewki ale problem wczesniej byl niewidoczny gdyz nieszczelny silnik utrzymywal nieznacznie podwyzszone obroty. Odkrecenie korka oleju podnosi je o 50obr/min. Zaledwie 20obr/min wystarcza aby pompa wytworzyla juz powyzej 0.6Bara. Wsiadam i jade do domu, poki co blad sie nie pojawia wiec cisnienie utrzymuje sie powyzej minimalnego. Za kilka tygodni zrzuca mi miske i zobaczymy co w trawie piszczy. Dziekuje wam za reakcje i bede informowal co dalej jak juz rusze z tematem.