Skocz do zawartości

Swap z m52b20 na m52b28tu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam bmw e 39 z silnikiem 2.0 na jednym vanosie po okazyjnej cenie kupiłem silnik z e 46 2.8 na podwójnym vanosie .silnik już jest w aucie tylko pojawił się problem przy elektronice brakuje mi jednej wtyczki do komputera może ktoś coś poradzi mi czy coś trzeba dorobić ? :D
Opublikowano

ale co gdzie jak? :lol:

Temat ciekawy i pewnie rozwojowy tylko napisz coś więcej. Może jakieś foty. Będziemy mieli obraz sytuacji. W którym dokładnie punkcie wykryłeś brak kostki?

Opublikowano
Jak dziś uda mi się podjechać do garazu to zrobię zdjęcia i dodam . Juz prawie na finiusza swapa jestem a tu takie zaskoczenie przypuszczam że może wiązka sie różni ta co w aucie jest był tam jeden vanos teraz dwa będą to komp cały inny a dopiero wczoraj to zauważyłem jak odebrałem kompa ze ściągnięcia immo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M52 i M52TU to dwie zupełnie różne konstrukcje. Jeśli sądziłeś, że wszystko jest P&P, to zanim odpalisz auto czeka Cię jeszcze dużo niespodzianek.
Opublikowano (edytowane)
Wiem problemy już był od samego początku silnik kupiłem z skrzynia , sprzęgło wymieniłem na nowe szkoda było tego nie zrobić jak się miało wszytko na wierzchu . Były problemy z spasowaniem skrzyni tej od 2.8 do walu bo jest całkiem inny rozstaw śrub , przełożyłem więc pewny element ze starej skrzyni nie wiem jak się to fachowo nazywa http://www.fotosik.pl/zdjecie/82edd86e3f814b87 i też nie wiem czy to się sprawdzi . Następna rzecz to przy 2.0 tego nie ma a wiązkę trzeba pociągnąć http://www.fotosik.pl/zdjecie/d598ab9fd3f10b33 a co do kompa to zdjęcia po południu dodam , wydech tez był zakładany od 2.8 bo tam dwu rurka jest , miska olejowa i łapy silnika z 2.0 przełożone . Edytowane przez wnukomhz
Opublikowano
Strzeliłeś sobie w kolano tym swapem.Oczywiście wszystko jest do zrobienia ale patrząc na twoje obycie w temacie to ty z tym tematem nie wygrasz.
Opublikowano
Nie chcę tematu skazywać na porażkę, ale przy aucie musi popracować grupa ludzi ogarniętych w BMW. Na odległość nic z tego nie będzie. Pytaj konkretnie na forum, kto to ogarnie i rozbijaj świnkę z oszczędnościami :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
to silnik z Anglika był i tu jeszcze mam pytanie na temat wiązki która jest za krótka co z nią zrobić?

 

Z anglika to nie problem, to siedziało raczej w e46, tam komp jest z lewej strony.

Wiązkę musiałbyś załatwić z e39, żeby dało się podciągnąć pod filtr z prawej strony i podłączyć pod resztę gratów.

Opublikowano
M52 a m52tu ma sporo różnic. A ja wiem o takich inne są; kolektor wydechowy, są 4 sondy a nie 2, uszczelki kolektora wydechowego z osłoną są, doszły 2 katalizatory, komputer ecu, wiązka, chłodnica, kolektor ssący, przepływomierz, czujnik temperatury na głowicy, czujnik położenia wału, wałka, listwa wtryskowa paliwa,skrzynia, Odma, Ogólnie patrząc na moje poprzednie e39 z m52b25 a tym co mam m52b25TU to pod maską praktycznie wszystko jest inne. Sam chciałem kiedyś coś takiego wykonać. Bo mogłem mieć tanio silnik m52b28tu i chciałem go wsadzić zamiast m52b25. Ale wyszło, że nie opłaca się po prostu za dużo jest zmian. Najlepiej to trzeba było by mieć drugie e39 i wszystko z osprzętem przełożyć.
Opublikowano

Koledzy jestem tu nowy na forum. Mam pytanie. Posiadam BMW e 39 z 2000r 520iwersja prze liftem.

Nie bardzo wiem jaki mam silnik m52 czy m52tu można to jakoś rozpoznać gołymokiem? Pozdrawiam i z góry dziękuję za info.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od frontu silnika poszukaj vanosów, jeśli jest jak na obrazku, 2 cewki, to masz M52TU, jeśli masz tylko tą po prawej, to masz zwykłe M52.

http://img26.staticclassifieds.com/images_tablicapl/284222905_2_644x461_nastawnik-vanos-podwojny-bmw-e38-e39-e46-e60-kompletny-z-czujnikami-dodaj-zdjecia.jpg

Choć rocznikowo wychodzi że jest TU.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.