Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam BMW e66 z silnikiem 3.0 d 218km. Samochód sprowadzilem wujkowi 3 lata temu z niemiec , mial pękniętą głowice ale nic nie kopcil tylko bral płyn. Zostala wymieniona głowica. u tego samego "mechanika" został usunięty DPF i katalizator po wszystkim ato zaczęło przykapcać na czarno i to bardzo mocno . Została juz dwukrotnie zrobiona nowa mapa . Po podłączeniu pod komputer jest błąd sterownika świec żarowych . Podmienione byly wtryski od takiej samej , bez różnicy. Sprawdzone cisnienie na pompie itd wszystko jest dobrze . Przez 8000km wzięła okolo 1litr oleju przy nie lekkiej nodze (myśle ze w normie) . Płyn chlodniczy jest zawsze w normie . Spalanie okolo 12 litrow po miescie a w trasie 8-9 . Był błąd EGR , załozony zostal nowy oryginal PIERBURG.

 

Czy ktoś ma jakis pomysł , co sprawdzić ? Czy moze to byc ten sterownik świec ? Może to wina braku katalizatora ? ale mysle ze nie tylko bo kopci jak SMOK , świata nie widać... Czy ktos mial cos takiego |?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam

Bardzo prawdopodobne że to właśnie sterownik świec żarowych.

Kolega miał podobnie (choć mniejszy silnik) ale też przy gazowaniu czarny dymek, po podłączeniu kompa pokazało błąd świec (ale były niewiele wcześniej wymieniane) i podejrzenie padło na sterownik świec - po wymianie na nowy nie ma kopcenia (a też ma wycięty DPF).

Jeśli masz możliwość spróbuj podmienić sterownik i sprawdź czy się poprawiło.

Jeśli się mylę ... sorki

BMW ... zbliża

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.